Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-23, 00:25
  #13
Medlem
Finns inget att fundera på!
Bahnhof
Citera
2017-03-23, 00:44
  #14
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Sedan allt snack ang Bahnhof och integritet....dem är som alla andra operatörer, lika inför lagen,
däremot så utannonserar dem ofta att dem är speciella i detta ärende.
Det finns något som heter "de".

De annonserar ingenting, och det är faktiskt helt sant att de lägger tyngre fokus på integritet. Vad jag vet är det den enda operatören som vägrar suga företagens kuk när det gäller begäran om att få ut IP-adresser för skitsaker. Telia och alla andra internetleverantörer har valet att göra på precis samma sätt som Bahnhof, men de gör inte det. Varför kommer vi aldrig få veta.

Finns inget att fundera på, om det går att få Bahnhof så är det helt klart vettigaste alternativet alla dagar i veckan.
Citera
2017-03-23, 06:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vad jag vet är det den enda operatören som vägrar suga företagens kuk när det gäller begäran om att få ut IP-adresser för skitsaker.
Du vet fel. Jag vet på rakarm inget företag som gör detta. Jobbade som konsult för telenor tidigare och den som var ansvarig för bbb fick ju daglig mail från div företag. Allt utan domstolsbeslut (99.5%) åkte direkt i papperskorgen.
Citera
2017-03-23, 08:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vad betalar du för 100/100 (prisuppgifter på min adress dyker inte upp)?

Var bor du?

Jag betalar 138:- nu för T3 100/100 via Lunet.

Går säkert få billigare än det, eftersom dem kör sina olika kampanjer men har aldrig
orkat engagera mig i detta, tycker mitt pris är jäkligt bra ändå.
Citera
2017-03-23, 09:07
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det finns något som heter "de".

De annonserar ingenting, och det är faktiskt helt sant att de lägger tyngre fokus på integritet. Vad jag vet är det den enda operatören som vägrar suga företagens kuk när det gäller begäran om att få ut IP-adresser för skitsaker. Telia och alla andra internetleverantörer har valet att göra på precis samma sätt som Bahnhof, men de gör inte det. Varför kommer vi aldrig få veta.

Finns inget att fundera på, om det går att få Bahnhof så är det helt klart vettigaste alternativet alla dagar i veckan.

Det jag menar med utannonserar är att de tycker om att visa att integriteten ligger högt på deras lista och jag håller med om att det är Bahnhof som oftast visar att de står för det,
men blir det domstolsbeslut så vaffan ska Bahnof göra åt det?

Hur är uppkoppling och latency mm nu på Bahnhof när flertalet fildelare gömmer sig bakom operatören??

Sedan så har ju i dagsläget de olika operatörerna i princip slutat eller iaf minskat avsevärt på datalagringstiden.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-03-23 kl. 09:13.
Citera
2017-03-23, 11:56
  #18
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tohya
Du vet fel. Jag vet på rakarm inget företag som gör detta. Jobbade som konsult för telenor tidigare och den som var ansvarig för bbb fick ju daglig mail från div företag. Allt utan domstolsbeslut (99.5%) åkte direkt i papperskorgen.
Ja självklart åkte allt utan domstolsbeslut i papperskorgen, men poängen var ju att Bahnhof sparar data i 12 timmar och att domstolsbesluten då blir helt meningslösa. Det är inte brottsligt att göra så som Bahnhof gör.

https://www.bahnhof.se/press/press-r...esser-annu-mer
Citera
2017-03-23, 14:01
  #19
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Det jag menar med utannonserar är att de tycker om att visa att integriteten ligger högt på deras lista och jag håller med om att det är Bahnhof som oftast visar att de står för det,
men blir det domstolsbeslut så vaffan ska Bahnof göra åt det?

Hur är uppkoppling och latency mm nu på Bahnhof när flertalet fildelare gömmer sig bakom operatören??

Sedan så har ju i dagsläget de olika operatörerna i princip slutat eller iaf minskat avsevärt på datalagringstiden.

Kört 100/100 bahnhof i zitius nät typ 7 år, har faktiskt aldrig haft några problem alls och får alltid ut full hastighet...
Citera
2017-03-28, 09:19
  #20
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Akta dig för Bahnhof. Det är fullt av kriminella fildelare som lastar ner nätet.

Hur många Bahnhof-abonnemang har du som du dagligen använder, för denna rekommendation?

/capmac
Citera
2017-04-06, 14:35
  #21
Medlem
Puffpazzs avatar
Bahnhof, duh.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback