Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-20, 19:59
  #1
Medlem
Ok, har haft Telia ADSL i många år nu och det har fungerat hyfsat men inte varit billigt.
Bredbandsbolaget lovade att installera fiber så skrev avtal med dem vilket band upp mig med dem.
Fick precis besked om att de skippar installationen och avtalet upphör.
Så nu hat jag fixat installation av fiber med att annat bolag.
Men nu har jag inget avtal och jag ska fixa ett abonnemang.
Tror 100/10 räcker men vem ska jag välja?
Efter att ha kollat på nätet är varenda bolag extremt hatade och i recensionerna på
https://se.trustpilot.com så får alla bolag uruselt betyg.

Så är det någon som har några positiva eller negativa erfarenheter att dela med sig så jag tar ett bra beslut?
Citera
2017-03-20, 21:07
  #2
Medlem
Jag hade 10/10 hos Bredbandsbolaget (299kr) och bytte till 100/100 Bahnhof (249kr), aldrig varit nöjdare.
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-03-20 kl. 21:15.
Citera
2017-03-20, 21:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
jag tar ett bra beslut?
Det är inte är några större skillnader förutom pris, support/ktj-öppettider och om det följer med en router eller inte, mer saker betyder ett högre pris.

Inget folk säger till dig här kommer betyda något. Du står inför ett väldigt oviktigt beslut.
Citera
2017-03-20, 21:24
  #4
Medlem
ksvs avatar
Bahnhof, om du är mån om din integritet.
Citera
2017-03-20, 21:55
  #5
Medlem
swepies avatar
Har bara hört positivt om Banhof. Själv fick jag inte välja, så för min del blev det Telia. Dyrt med det funkar bra.
Citera
2017-03-20, 22:36
  #6
Medlem
ischs avatar
Bahnhof känns som ett företag som jag kan ställa mig bakom - både ideologiskt så väl som tjänstemässigt.
Citera
2017-03-21, 00:07
  #7
Medlem
Tack, jag får fundera på det.
Citera
2017-03-21, 17:28
  #8
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Tack, jag får fundera på det.

Akta dig för Bahnhof. Det är fullt av kriminella fildelare som lastar ner nätet.
Citera
2017-03-22, 09:52
  #9
Medlem
Haft T3 100/100 i många år och är det klart bästa alternativet jag haft.

Billigt och mycket bra support.

Driftstopp och annat har hänt max 5 ggr på hela denna tiden och då har det varit planerade stopp.

Full hastighet hela tiden och bra latency.

Provat BBB, bredband2, Bahnhof, Telia och det har bara varit problem med långa svarstider,
avbrott och annat skit, samt så är dem mycket dyrare än ovan också.

Sedan allt snack ang Bahnhof och integritet....dem är som alla andra operatörer, lika inför lagen,
däremot så utannonserar dem ofta att dem är speciella i detta ärende.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-03-22 kl. 09:55.
Citera
2017-03-22, 10:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Ok, har haft Telia ADSL i många år nu och det har fungerat hyfsat men inte varit billigt.
Bredbandsbolaget lovade att installera fiber så skrev avtal med dem vilket band upp mig med dem.
Fick precis besked om att de skippar installationen och avtalet upphör.
Så nu hat jag fixat installation av fiber med att annat bolag.
Men nu har jag inget avtal och jag ska fixa ett abonnemang.
Tror 100/10 räcker men vem ska jag välja?
Efter att ha kollat på nätet är varenda bolag extremt hatade och i recensionerna på
https://se.trustpilot.com så får alla bolag uruselt betyg.

Så är det någon som har några positiva eller negativa erfarenheter att dela med sig så jag tar ett bra beslut?
Har du tänkt lösa både tv och bredbandet via fiber? I sådana fall är Com Hem helt outstanding eftersom deras utbud är större än alla andras, samt att deras tv stödjer både Airplay och Chromecast.
Citera
2017-03-22, 21:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Haft T3 100/100 i många år och är det klart bästa alternativet jag haft.

Billigt och mycket bra support.

Driftstopp och annat har hänt max 5 ggr på hela denna tiden och då har det varit planerade stopp.

Full hastighet hela tiden och bra latency.
Vad betalar du för 100/100 (prisuppgifter på min adress dyker inte upp)?
Citera
2017-03-23, 00:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Sedan allt snack ang Bahnhof och integritet....dem är som alla andra operatörer, lika inför lagen,
däremot så utannonserar dem ofta att dem är speciella i detta ärende.
Skillnaden är att de sparar bara IP-adresser i 24 timmar, efter det så finns det ingenting att lämna ut längre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback