Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 13:39
  #97
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Det skulle bli väldigt många grenar som kvinnor inte ens kvalade in till. Jag skulle inte vilja se Serena Williams bli utskåpad redan i kvalen av en man med världsrankning 350. Men du kanske får en kick av att se kvinnor återkommande förlora stort mot män?

Sporten är löjligt gammaldags. Hur skulle det vara om vi slapp indelning efter kön och lät de främsta komma till tals oavsett vilka kollektiv de tillhör. Det är det enda jämställda och rättvisa.

Citat:
Kvinnor skulle synas mindre inom sportsammanhang på TV eller i andra medier. Färre kvinnor skulle kunna utöva och försörja sig på idrott.

Ja det stämmer. Kvinnor i stora sportsammanhang skulle vara exceptionella undantag.
Citera
2017-03-21, 13:40
  #98
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Det skulle bli väldigt många grenar som kvinnor inte ens kvalade in till. Jag skulle inte vilja se Serena Williams bli utskåpad redan i kvalen av en man med världsrankning 350. Men du kanske får en kick av att se kvinnor återkommande förlora stort mot män?

Kvinnor skulle synas mindre inom sportsammanhang på TV eller i andra medier. Färre kvinnor skulle kunna utöva och försörja sig på idrott.

Jag kan göra listan längre om du vill.

Vill man få sig en rolig stund kan man läsa och se video (av den senare matchen) om matcherna

Karsten Braasch mot Williams-systrarna
samt
Bobby Riggs vs Margaret Court ("the mothers day massacre")

Senare förlorade Riggs mot BJ King
__________________
Senast redigerad av wwr 2017-03-21 kl. 13:47.
Citera
2017-03-21, 13:43
  #99
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
richards var tranny.

ja, båda är fel, och jag är som sagt emot även hermafroditers tävlan på kvinnosidan, men det är skillnad i uppsåt. semenya är ganska unik. det fanns dock ett tiotal friidrottare under 1900-talet, främst polskor, som diskades när interna testiklar upptäcktes. och hade semenya varit t.ex. ryss så tror jag nog hon hade gått samma öde till mötes, rasfrågan har spelat in i hennes fall.
Doping regler tillämpas definitivt inte konsekvent. Astmamediciner och Johaugfallet hade bedömts annorlunda om de skett i någon f.d. öststat.
Citera
2017-03-21, 13:48
  #100
Medlem
de.Montforts avatar
Humorn i det hela

Kanske dags att dela upp så alla som identifierar sig med hen får en egen grupp att kvalificera till och tävlar mot. Om några fotbollsspelande män som identifierar sig som transa eller gör ett könsbyte går med i damlandslaget lär damlandslaget spöa p15 och p17
Citera
2017-03-21, 13:51
  #101
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Det skulle bli väldigt många grenar som kvinnor inte ens kvalade in till. Jag skulle inte vilja se Serena Williams bli utskåpad redan i kvalen av en man med världsrankning 350. Men du kanske får en kick av att se kvinnor återkommande förlora stort mot män?

Kvinnor skulle synas mindre inom sportsammanhang på TV eller i andra medier. Färre kvinnor skulle kunna utöva och försörja sig på idrott.

Jag kan göra listan längre om du vill.

Kvinnor bör vinna över männen hela tiden. De är lättare och mer uthålliga.

Jag får en kick av när män förlorar mot kvinnor.
Citera
2017-03-21, 13:51
  #102
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Hur skulle det vara om vi slapp indelning efter kön och lät de främsta komma till tals oavsett vilka kollektiv de tillhör. Det är det enda jämställda och rättvisa.

Det skulle dock aldrig genomdrivas. Sporten är för tyngd av tradition och kvinnor kommer alltid att hävda sin fortsatta rätt att tävla.

Side note: Jag gillar att se damer tävla för sig på OS och i andra sportsammanhang. Vore synd att slippa det.
Citera
2017-03-21, 13:52
  #103
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vill man få sig en rolig stund kan man läsa och se video (av den senare matchen) om matcherna

Karsten Braasch mot Williams-systrarna
samt
Bobby Riggs vs Margaret Court ("the mothers day massacre")

Senare förlorade Riggs mot BJ King

Har sett. Rätt så underhållande. Tyckte dock synd om brudarna. (Ja, jag är också tjej.)
Citera
2017-03-21, 13:54
  #104
Medlem
satas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det går helt enkelt inte för en kvinna att byta kön så att hon blir en riktig man och vice versa. Det är så mycket mer under huven som är olika än bara kuk/fitta o testosteron-nivåer. Hjärnan är uppbyggd på ett helt annat vis till exempel. Så till exempel en kvinna som "byter kön" till man skulle inte ha en chans i en schacktävling om hen spelade mot herrar, samtidigt som en man som bytte till kvinna skulle kunna dominera helt om hen tilläts spela mot damer.

Man borde helt enkelt backa från hela spektaklet om att könsbyte är möjligt och ersätta det med en tydlig benämning som visar att det är rent kosmetiskt.

Nu handlar transsexualism inte om att män blir kvinnor/kvinnor blir män utan om personer där hjärnan utvecklats åt ett håll och kroppen åt ett annat.
Det är helt enkelt kvinnor/män som rättar till sin kropp så att det stämmer överens med vad hjärnan förväntar sig.

https://www.newscientist.com/article...on-brain-scan/

Du kan hitta mycket mer forskning om du faktiskt är intresserad.
Citera
2017-03-21, 14:04
  #105
Medlem
JustZlatans avatar
Inte mer än rätt. Jag hoppas att det här blir ännu mer populärt i andra sporter, till exempel fotboll. Svenska feministlandslaget får möta ett landslag som bara består av transor. Självklart kommer damerna förlora stort men det får de ta, "alla människors lika värde".
Citera
2017-03-21, 14:08
  #106
Medlem
Kobolds avatar
Det här är framtiden. Transkvinnor kommer att dominera alla kvinnogrenar inom idrott.
Citera
2017-03-21, 14:08
  #107
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Fast Hon var ju kvinna? Mycket testosteron, men kvinna likt förbannat.

Nej, hen är förstås inte kvinna. Man kan inte byta kön.
Citera
2017-03-21, 14:09
  #108
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Inte mer än rätt. Jag hoppas att det här blir ännu mer populärt i andra sporter, till exempel fotboll. Svenska feministlandslaget får möta ett landslag som bara består av transor. Självklart kommer damerna förlora stort men det får de ta, "alla människors lika värde".

Det ironiska är då att biologiska kvinnors värde kommer att minska, men sådan är framtiden. Vad ska du och jag göra åt saken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback