Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 12:26
  #2281
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Fick ett PM gällande MGM:s hund:

Citat:
Tyson togs om hand i samband med gripandet. I nuläget verkar det dock som att han kommer att avlivas eftersom ingen vill eller kan ta hand om honom.


Hoppas verkligen det finns någon som kan rädda hunden
Citera
2017-04-24, 23:01
  #2282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Man kan undra varför BO ville flytta dit. Måste ju finnas bättre ställen att välja på. Hade själv inte ens hört talas om Långshyttan innan transmordet

Huset hon hyrde först är jättefint, ligger helt perfekt i en by men ändå avskilt, fin natur omkring och det är lagom nära/långt ifrån andra samhällen. Billigt att köpa hus, fina hus med uppvuxen trädgård kostar 350 000kr.
Citera
2017-04-24, 23:15
  #2283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus.lina
Huset hon hyrde först är jättefint, ligger helt perfekt i en by men ändå avskilt, fin natur omkring och det är lagom nära/långt ifrån andra samhällen. Billigt att köpa hus, fina hus med uppvuxen trädgård kostar 350 000kr.

Det måste varit perfekt för henne. Hon ville bo enskilt, arbeta hemifrån och billigt. Antar att det var huset du flyttade in i, då hon köpte det sistnämnda - som verkat varit i sämre skick.

Synd att du ansåg dig tvungen att lämna huset. Förhoppningsvis kan du återvända då du pratar så varmt om det.
Citera
2017-04-25, 01:05
  #2284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det måste varit perfekt för henne. Hon ville bo enskilt, arbeta hemifrån och billigt. Antar att det var huset du flyttade in i, då hon köpte det sistnämnda - som verkat varit i sämre skick.

Synd att du ansåg dig tvungen att lämna huset. Förhoppningsvis kan du återvända då du pratar så varmt om det.
är jag trög eller? hur off topic kan man vara? vad snackr ni om?
Citera
2017-04-25, 01:15
  #2285
Medlem
BlurryFace69s avatar
Händer det någonting i detta fallet egentligen?
Förutom funderingar huruvida trevligt huset är eller inte då 😊
__________________
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-04-25 kl. 01:18.
Citera
2017-04-25, 08:57
  #2286
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
är jag trög eller? hur off topic kan man vara? vad snackr ni om?
Det de skriver är väl inte helt "off topic"? Det handlar ju till viss del om hur Therese var som människa, hur hon ville leva, vilka val hon gjorde. Hur BO var är aldrig ointressant, man undrar ju t.ex vad hon såg hos idioten som är MGM. Märkligt att det varit helt tyst i media trots omhäktningen i förra veckan. Ingen som vet något?
Citera
2017-04-25, 09:53
  #2287
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hur BO var är aldrig ointressant, man undrar ju t.ex vad hon såg hos idioten som är MGM.

Jag tror hon passar in i samma profil som många andra kvinnor som blir misshandlade/mördade av sina män gör.

*Mycket empatisk, känner lätt sympati för andra
*Oegoistisk. Sätter andras behov före sina egna
*Tycker synd om sin partner, vill hjälpa honom/ta hand om honom (liknar modersinstinkter)
*Tycker inte om sig själv, mycket dåligt självförtroende
*Är/har blivit ensam/isolerad
Citera
2017-04-25, 13:49
  #2288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
är jag trög eller? hur off topic kan man vara? vad snackr ni om?

Frågan var: hur kunde hon vilja flytta till en håla som Långshyttan. Eftersom jag visserligen redan flyttat men månaden ut har hyreskontraktet på det hus T först hyrde anser jag mig ha kanske mest on topic insyn i varför man kan välja att bo just där. Jag är inte heller från trakten och även om T och jag aldrig träffats förstår jag av vad som framkommer i tråden att vi har flera likheter och behov. Det är perfekta stället för sådana som oss... Dessutom med en ruggigt bra loppis och ica med stort ekologiskt utbud. Många bra människor och folk från hela världen. Nej jag flyttar inte tillbaka. Det blev inte så bra.
Citera
2017-04-25, 15:35
  #2289
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Jag tror hon passar in i samma profil som många andra kvinnor som blir misshandlade/mördade av sina män gör.

*Mycket empatisk, känner lätt sympati för andra
*Oegoistisk. Sätter andras behov före sina egna
*Tycker synd om sin partner, vill hjälpa honom/ta hand om honom (liknar modersinstinkter)
*Tycker inte om sig själv, mycket dåligt självförtroende
*Är/har blivit ensam/isolerad
Ja, så är det nog, tyvärr.
Dålig självkänsla, vill göra gott för andra, empatisk.
Precis, blir som moderskänslor - vill hjälpa och känner då att hon har betydelse för någon.
Undergiven, vill knappt märkas, ensam. Tyvärr står det då ibland "psykopatmagnet" stämplat i pannan.
Utnyttjande, empatilösa kräk till karlar behöver en sådan "mamma".
Sakta bryts hon ner och kanske t.o.m tänker att det är hennes eget fel om mannen blir fysiskt aggressiv.
Är så sorgligt och hemskt.
Förstår att hon var en djurvän. Katterna kunde hon lita på, dessa kunde hon ge kärlek och få tillgivenhet tillbaka.
Citera
2017-04-25, 18:08
  #2290
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus.lina
Frågan var: hur kunde hon vilja flytta till en håla som Långshyttan. Eftersom jag visserligen redan flyttat men månaden ut har hyreskontraktet på det hus T först hyrde anser jag mig ha kanske mest on topic insyn i varför man kan välja att bo just där. Jag är inte heller från trakten och även om T och jag aldrig träffats förstår jag av vad som framkommer i tråden att vi har flera likheter och behov. Det är perfekta stället för sådana som oss... Dessutom med en ruggigt bra loppis och ica med stort ekologiskt utbud. Många bra människor och folk från hela världen. Nej jag flyttar inte tillbaka. Det blev inte så bra.

Kan förstå det Bus.Lina medtanke på du verkade bli indragen i detta på något vis..
Jag vill minnas att du bad att få bli lämnad i fred, och det hoppas jag verkligen att du får!!
Skulle inte lägga någon energi på att ens skriva här om jag vore du....
Var rädd om dig själv istället!!
Citera
2017-04-25, 19:34
  #2291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus.lina
Frågan var: hur kunde hon vilja flytta till en håla som Långshyttan. Eftersom jag visserligen redan flyttat men månaden ut har hyreskontraktet på det hus T först hyrde anser jag mig ha kanske mest on topic insyn i varför man kan välja att bo just där. Jag är inte heller från trakten och även om T och jag aldrig träffats förstår jag av vad som framkommer i tråden att vi har flera likheter och behov. Det är perfekta stället för sådana som oss... Dessutom med en ruggigt bra loppis och ica med stort ekologiskt utbud. Många bra människor och folk från hela världen. Nej jag flyttar inte tillbaka. Det blev inte så bra.

ok. lite larvigt av mig att anmärka på ot. med tanke på din historia så vill även jag ge dig stöd, om det nu kan räknas som det!

peace Bus-Lina!
Citera
2017-04-28, 21:30
  #2292
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
OT: Måste säga att folk är ovanligt gulliga mot varandra i denna tråd


En sak som jag funderat på är om MGM besökt BO:s hus efter mordet och isf hur många gånger. Vi har ju spekulerat kring ett försök att få det se ut som om BO fortfarande levde, men kanske hade han andra anledningar. Kan det vara så att han oroat sig för katterna och därför varit där och fyllt på med mat, lämnat ljuset tänt osv? Han har trots allt en hund så han kanske kan känna sympati för djur. Eller kanske han besökt huset för att leta efter värdesaker och sedan fått syn på katterna och bestämt sig för att ge dem mat osv.

Nu vet jag inte så mycket om MGM men många män som är våldsamma mot kvinnor är väldigt instabila rent känslomässigt. De kan känna saker som kärlek och glädje precis som de kan känna ilska och hat och de har liksom svårt att kontrollera vilka känslor som ska framhävas. Psykiska störningar/sjukdomar, trauman och missbruk är väl sånt som kan förklara det. Sen givetvis finns den empatistörda typen som faktiskt inte kan känna skuldkänslor, som har väldigt grandiosa tankar om sig själv osv. Vilken typ tror ni MGM är? På något sätt så tror jag på den förstnämnde, mycket pgd av hans barndom, men det är ju bara en gissning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback