Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 15:29
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Frågan är varför varken Bengt eller lillebror Carl saknat henne tidigare? Kanske för att de vet var hon är!

När jag tittat på hennes facebookbilder så framstår föräldrarelationen som normal, inte jättevarm och tajt, men alla är inte extroverta på facebook. Dock tippar jag på att nåt hänt i relationen, kanske i november, att hon bröt med familjen, möjligrvis för att just förhindra eftersök.
Citera
2017-03-22, 15:41
  #122
Medlem
Hon är misstänkt för internetbedrägeri (alltså inte skyldig, bara misstänkt) men den summan pengar klarar hon sig inte länge på. Det har nog inte heller något med hennes försvinnande att göra.
Men utifrån hennes facebook, hennes (eventuella) gärningar och hennes försvinnande så får jag en känsla av att hon inte mår bra.

Jag tror inte heller att hon hittas levande, antingen har hon tagit sitt liv eller drabbats av en olyckshändelse och omkommit.

Tycker synd om anhöriga i sådana här lägen, de glöms bort men står själva kvar där med oro och sorg.
Citera
2017-03-22, 15:49
  #123
Medlem
Frides avatar
Så, om jag fattar detta rätt så är husransakan utförd på solsvedsvägen 8 Långshyttan, alltså inte i huset i hinshyttan, där hon är skriven, där också denna Lina är skriven, utan i huset där hon nu senast också skulle ha bott med en kille, sedan våren/sommaren 2016.
Rätta mig om jag har fel.

Men kan man vara skriven på en adress, (hinshyttan) samtidigt som denna adress hyrs och disponeras av en annan person? (Lina)

i kombination med Thereses identitetsstöld och orörda bankkonto blir detta fall väldigt, väldigt skumt i mina ögon!
__________________
Senast redigerad av Fride 2017-03-22 kl. 15:55. Anledning: stavfel
Citera
2017-03-22, 15:51
  #124
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Men hon är ju försvunnen så.... förresten, har du hört talas om autogiro?

Skulle autogiro ha använts vore inte pengarna på kreditkort eller bankomatkort orörda!
INGA uttag har ju gjorts sedan T försvann!!!
Citera
2017-03-22, 15:53
  #125
Medlem
Frides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Hon är misstänkt för internetbedrägeri (alltså inte skyldig, bara misstänkt) men den summan pengar klarar hon sig inte länge på. Det har nog inte heller något med hennes försvinnande att göra.
Men utifrån hennes facebook, hennes (eventuella) gärningar och hennes försvinnande så får jag en känsla av att hon inte mår bra.

Jag tror inte heller att hon hittas levande, antingen har hon tagit sitt liv eller drabbats av en olyckshändelse och omkommit.

Tycker synd om anhöriga i sådana här lägen, de glöms bort men står själva kvar där med oro och sorg.

Internetbedrägeri? på vilket sätt? vilken typ av bedrägeri?
Citera
2017-03-22, 15:53
  #126
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Skulle autogiro ha använts vore inte pengarna på kreditkort eller bankomatkort orörda!
INGA uttag har ju gjorts sedan T försvann!!!
Kort och autogiro kan vara kopplade till olika konton.
Citera
2017-03-22, 15:59
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fride
Så, om jag fattar detta rätt så är husransakan utförd på solsvedsvägen 8 Långshyttan, alltså inte i huset i hinshyttan, där hon är skriven, där också denna Lina är skriven, utan i huset där hon nu senast också skulle ha bott med en kille, sedan våren/sommaren 2016.
Rätta mig om jag har fel.

Men kan man vara skriven på en adress, (hinshyttan) samtidigt som denna adress hyrs och disponeras av en annan person? (Lina)

i kombination med Thereses identitetsstöld och orörda bankkonto blir detta fall väldigt, väldigt skumt i mina ögon!
Därtill finns ett fast telefonnummer hemmahörande i Borlänge skrivet på hennes namn.
Citera
2017-03-22, 16:00
  #128
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Nej det skriver hon inte. Hon skriver att någon som använder den e-postadress som står där har stulit hennes identitet! Bland annat har denne person stulit och använder hennes CV. Hon har alltså råkat ut för identitetsstöld.

Man får hoppas polisen har bättre läsförståelse än många här.

tycks va problem för översättare, visste jag inte, finns några falska adresser som låssas va hon .. http://www.translator-scammers.com/t...ers-emails.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Hon är misstänkt för internetbedrägeri (alltså inte skyldig, bara misstänkt) men den summan pengar klarar hon sig inte länge på. Det har nog inte heller något med hennes försvinnande att göra.

Va källa?
Citera
2017-03-22, 16:06
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Skulle autogiro ha använts vore inte pengarna på kreditkort eller bankomatkort orörda!
INGA uttag har ju gjorts sedan T försvann!!!
Med "inga uttag" menas nog i sådana här situationer att det inte har gjorts några kontantuttag och att kortet inte har använts för att handla. Att autogiron tickar på säger ju ingenting om huruvida personen utsatts för brott eller ej, så det tror jag inte intresserar polisen i detta läge.
Citera
2017-03-22, 16:14
  #130
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Polisen har fått tillgång till BO's bankkort och inget uttag har gjorts på väldigt länge. Och ifall hon hade stuckit helt plötsligt så hade man sett köp först av tågbiljett, bensin m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Skulle autogiro ha använts vore inte pengarna på kreditkort eller bankomatkort orörda!
INGA uttag har ju gjorts sedan T försvann!!!

Hyra betalar man inte me bankkort
Kort o konto e inte samma sak. Kort kopplat till ett konto kan va oanvänt o autigiro ligga odras utan o blanda in kortet
Citera
2017-03-22, 16:55
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Därtill finns ett fast telefonnummer hemmahörande i Borlänge skrivet på hennes namn.


Om Therese inte gjorde en flyttanmälan från Hinshyttan till andra huset är hon fortfarande skriven där.

Frågan är om Therese valt att bara dra från allt och finns i en stuga/lgh/ fäbod någonstans.
Kan ju vara någon som försörjer henne oxå.
Citera
2017-03-22, 17:02
  #132
Medlem
Ni som har information om Therese, visst ringer ni polisen? De behöver all hjälp de kan få. Stort som smått.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback