Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 19:04
  #1
Medlem
Marwhs avatar
Hej Flashback!

Jag och mina polare som är 20 år tänkte dra till Sunny Beach, Bulgarien och jag undrar är det något man ska tänka extra på när man är där/ något man måste testa.

Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av Marwh 2017-03-20 kl. 19:40.
Citera
2017-03-20, 21:40
  #2
Medlem
Trodde det var ett överspelat resemål. Rekommenderar något trevligare land ist, Spanien lr Italien kanske?
Citera
2017-03-20, 22:19
  #3
Medlem
Marwhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Trodde det var ett överspelat resemål. Rekommenderar något trevligare land ist, Spanien lr Italien kanske?

Ja det kanske är lite överspelat, men vi tänker att vi vill uppleva det för att se hur det är. När jag kollar runt lite så finns det ju både för och nackdelar. Vi kollade upp Italien och Spanien men vi alla hade varit där så ville ut någon annanstans dessutom.
Citera
2017-03-20, 23:09
  #4
Medlem
Prova Odessa i Ukraina. Också Svarta Havet, men sannolikt betydligt trevligare än Sunny Beach.
Boka hotell i stadsdelen Arkadia, så har ni nära till strand, beach clubs och hela paketet.
Plus att staden i sig är väldigt fin och exotisk på ett härligt Sovjet-sätt.
Citera
2017-03-21, 01:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marwh
Ja det kanske är lite överspelat, men vi tänker att vi vill uppleva det för att se hur det är. När jag kollar runt lite så finns det ju både för och nackdelar. Vi kollade upp Italien och Spanien men vi alla hade varit där så ville ut någon annanstans dessutom.
Jag var där när turismen peakade, både Sunny Beach och Golden Sands. Inget ställe jag skulle vilja åka tillbaka till.

Det dog väl mer eller mindre ut sedan videon där en vakt slog ihjäl en turist på öppen gata gjorde succé på nätet.

Vakterna där såg sin chans till att hota & utpressa gästerna för att dryga ut lönen. Var med om några mindre trevliga incidenter.
Citera
2017-03-21, 19:47
  #6
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Trodde det var ett överspelat resemål.

Ja exakt. Åker verkligen folk dit fortfarande? Jag och dåvarande tjejen var i Sunny Beach -92 och hatade det redan då. För badsemester på närmare håll i gamla kommunistblocket rekommenderar jag Sopot, Polen, om ni önskar frottera er med nyrika stekare, eller Palanga i Litauen för lite mer folkligt hålligång.
Citera
2017-03-21, 19:51
  #7
Medlem
Jag och exet var till Golden Sands runt 2007, inget jag kan rekommendera. Otrevligt folk och blev nästan rånad två gånger utav olika typer utav vakter.

Testa Kroatien istället, riktigt nice, men dåligt med sandstränder.
Citera
2017-04-27, 11:50
  #8
Medlem
Ja alltid kul med 10-25 års gamla erfarenheter... Jag själv skulle hellre dra till Sunny beach än och vistas i Malmö idag..Tyvärr har inte läst ett skit om Sunny beach på länge medans man läser all skit om Malmö dagligen.. Idag är det barnfamiljer och annat.. Det så kallade rå festandet är slut.. Så sluta och dra upp gammal skit.. Kunde själv tänkt mig och bo i Malmö för 25 år sen.. Idag not..
Citera
2017-04-27, 16:15
  #9
Medlem
Skaraborg2s avatar
Goldstrand 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Jag var där när turismen peakade, både Sunny Beach och Golden Sands. Inget ställe jag skulle vilja åka tillbaka till.

Det dog väl mer eller mindre ut sedan videon där en vakt slog ihjäl en turist på öppen gata gjorde succé på nätet.


Vakterna där såg sin chans till att hota & utpressa gästerna för att dryga ut lönen. Var med om några mindre trevliga incidenter.

Inte heller lär följande händelse ha bidragit till att göra dessa ställen mer populära.

(FB) Flykt i panik: Lars Mittank, Varna, Bulgarien, 2014.
Citera
2017-05-14, 00:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truchanov
Prova Odessa i Ukraina. Också Svarta Havet, men sannolikt betydligt trevligare än Sunny Beach.
Boka hotell i stadsdelen Arkadia, så har ni nära till strand, beach clubs och hela paketet.
Plus att staden i sig är väldigt fin och exotisk på ett härligt Sovjet-sätt.

Är det OK att åka till Ukraina med krig och allt?
Citera
2017-05-14, 08:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Är det OK att åka till Ukraina med krig och allt?

Det beror på vart i Ukraina du åker. Sitter nu på flygplatsen i Kiev och väntar på planet till Stockholm.
Tillbringade helgen i Odessa. En väldigt vacker stad med fina stränder, vackra byggnader och överlag trevligt folk.

Märkte inte av några oroligheter, mer än att gatorna patrulleras av militär m.m.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2822972

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback