Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 22:16
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPetrovna
Putin sitter i Kreml och myser medan väst sjunker allt djupare i intellektuellt förfall. Inte fan behöver han bry sig om några andra val än dom ryska, vi i väst ställer till det för oss själva långt värre än vad Putin nånsin skulle kunna göra ens om han ville.
Och visst ska Lövet ta en sväng i dårarnas dans, han har goda kvalifikationer för det.


Visst är det så
Citera
2017-03-31, 16:55
  #110
Medlem
Kozitass avatar
Löfven om hotbilden: Kan komma att ske nästa år

Statsminister Stefan Löfven höll i dag ett möte med oppositionen om riskerna med att främmande makt påverkar nästa val.
– Det kan komma att ske nästa år. Vi behöver stärka vår motståndskraft, säger Stefan Löfven.

Jag personligen finner det här stört löjligt men vad tror ni?
På vilket sätt hade valet kunna påverkas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...t-ske-nasta-ar
Citera
2017-03-31, 17:03
  #111
Medlem
4yoonlys avatar
Känns lite som han redan nu förbereder en ursäkt för ett möjligt nederlag faktiskt...

Inte ens vänstern idag är ryssvänligt som det var förr... För jag antar att det är det han syftar på?
Eller vilket annat land kan han tänka sig påverka valet? Turkiet?

Att han själv och många andra länder försökte påverka så mycket det bara gick angående ex. Brexit valet är dock spännande...
Citera
2017-03-31, 17:05
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Statsminister Stefan Löfven höll i dag ett möte med oppositionen om riskerna med att främmande makt påverkar nästa val.
– Det kan komma att ske nästa år. Vi behöver stärka vår motståndskraft, säger Stefan Löfven.

Jag personligen finner det här stört löjligt men vad tror ni?
På vilket sätt hade valet kunna påverkas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...t-ske-nasta-ar

Om något land hotade hela nationen med stora konsekvenser om de röstar på fel parti, eller regelrätt bara säger att de kommer anfalla landet om de röstar fel.

Eller om de hotade alla rösträknare på de stora distrikten, så de medvetet räknar fel, eller skickar in fel uppgifter till valmyndigheten.


Men det är troligen väldigt icke troligt att det är detta som Löfven åsyftar, utan de försöker troligen själva få med de andra partierna för att rigga valen som i en diktatur, eller godtyckligt förbjuda partier man inte vill se kunna ställa upp i valet. Samtidigt som de fabricerar "bevis" och anklagar dem för att jobba med främmande makt, för att lura folket.
Citera
2017-03-31, 17:08
  #113
Medlem
franges avatar
Är det bara jag som får en djävligt stark känsla av att man kommer försöka ogiltigförklara valet om "fel" parti (dvs SD) får för mycket röster, eller rentutav vinner?

Givetvis kommer man ju skylla på främmande makt, och antingen sitter S kvar trots valförlust - eller rent utav ordna direkt riggade, utav "rätt-tyckande" övervakade val - där det bestämts redan innan vilka "goda" partier man endast får rösta på, och vilka partier som tillåts vinna?
Citera
2017-03-31, 17:14
  #114
Medlem
Betyder det att de även kommer försöka stärka motståndskraften gentemot svensk media med tanke på den propaganda dessa har tvingat på väljarna flera val i rad?

Jag tänker på aftonbladet, SVT, expressen m.m. Ingen utländsk påverkan kan ju matcha den excessiva opinionsbildningen dessa medier har fört
__________________
Senast redigerad av Snobbenomimmi 2017-03-31 kl. 17:24.
Citera
2017-03-31, 17:22
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det bara jag som får en djävligt stark känsla av att man kommer försöka ogiltigförklara valet om "fel" parti (dvs SD) får för mycket röster, eller rentutav vinner?

Givetvis kommer man ju skylla på främmande makt, och antingen sitter S kvar trots valförlust - eller rent utav ordna direkt riggade, utav "rätt-tyckande" övervakade val - där det bestämts redan innan vilka "goda" partier man endast får rösta på, och vilka partier som tillåts vinna?

Det är du som är paranoid. Fast att de övriga partierna kommer slå ihop sig för att hålla borta SD från makt så gott som det går är väl givet... Jag ser gärna att SD kan ta hand om invandringen men låt andra sköta resten för det är inget SD klarar av. I nuläget åtminstone.
Citera
2017-03-31, 17:31
  #116
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2017-03-31, 18:09
  #117
Medlem
staticages avatar
Löven styr SÄPO han är en jävligt farlig man,trots sitt obildade och korkade framträdande.
Han utnyttjar situationen i USA,vinner nått annat parti vid valet 2018 drar han ryss kortet och får rösterna ogiltigförklarade.
Den mannen är en diktator han har sagt det rent ut,jag sitter kvar oavsett parti som vinner 2018.
Citera
2017-03-31, 18:17
  #118
Medlem
Rasande-Roses avatar
Den största främmande makten inom svensk politik är ju som bekant islam. Miljöpartiet är ju öppet islamistiskt parti, Mehmet Kaplan var ju utsänd spion från Turkiet, med syftet att utföra maximal skada på nationalstaten Sverige. Kommer då (S), Löfven att försöka motverka islamiskt inflytande? Svar nej.
Citera
2017-04-01, 00:12
  #119
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Löven styr SÄPO han är en jävligt farlig man,trots sitt obildade och korkade framträdande.
Han utnyttjar situationen i USA,vinner nått annat parti vid valet 2018 drar han ryss kortet och får rösterna ogiltigförklarade.
Den mannen är en diktator han har sagt det rent ut,jag sitter kvar oavsett parti som vinner 2018.

Jag tror det är andra makter som styr både Amerika och Sverige. Helt klart sen om dem makterna är goda eller ej återstår att se men än så länge så har allt gått käpp rakt åt helvete.
Citera
2017-04-01, 00:45
  #120
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det bara jag som får en djävligt stark känsla av att man kommer försöka ogiltigförklara valet om "fel" parti (dvs SD) får för mycket röster, eller rentutav vinner?

Givetvis kommer man ju skylla på främmande makt, och antingen sitter S kvar trots valförlust - eller rent utav ordna direkt riggade, utav "rätt-tyckande" övervakade val - där det bestämts redan innan vilka "goda" partier man endast får rösta på, och vilka partier som tillåts vinna?

Ja, det känns mycket sannolikt. Med marxister och nyliberaler i skön förening vid det svenska samhällets roder kan man förvänta sig vad som helst egentligen. Vi har sett DÖ och man får utgå ifrån det när man vill förstå hur de tänker. Trots allt är landet bara en representativ demokrati där huvudmännen folket har blivit i princip tjänstemännen under de egna "representanterna". Om folket röstar fel nästa år får det antagligen sparken och ersatts av ny personal från den globala bemanningsbyrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback