• 1
  • 2
2017-03-20, 17:47
Medlem
Tjenare.
Jag har en liten annorlunda fråga gällande betting.
Inom bettingvärlden finns det något som kallas "bonusbetting" / "bonustrading" vilket kortfattat betyder att man utnyttjar spelbolagens oddsbonusar och riskfritt tar ut 85-90% utav bonusen rakt ner i fickan.

Jag undrar bara lite hur ser lagstiftningen ut kring detta. Att man bryter mot spelbolagens terms är jag helt förståelig med. Men jag har några lösningar som gör att spelbolagen till 99.99% inte kan komma på mig. I vilket fall även om nu spelbolagen spärrar mig så bör de inte röra sig om så mycket pengar man går miste om ändå.

Då är frågan om vad skatteverket säger.
Samtliga spelvinster sker på spelbolag bosatta inom EU, vilket i sin tur då betyder att de är räntefria. Men när jag gör detta åt vänner så blir det ju lite flummigt då jag ligger ute med pengarna.

Kortfattat går det ut såhär.
Jag har 100k på en huvudsite (i mitt namn)
Jag swishar 25k
Dom sätter in 25k
Dom får 25k i bonusar
Totalt har dom nu 50k.
Drömscenariot är att jag förlorar över dessa 50k till min huvudsite och får kanske ut 20k utav dessa 25k (dvs bonuspengarna).
Har jag "otur" så blir det att jag når omsättningskraven och får casha ut från polarens konton och de får swisha till mig.

Men hur lång tid tar de innan skv/banken börjar reagera på att swish ser konstigt ut. Och när de / om de väl bryr sig så vad skall jag säga? Eller handlar det om för lite belopp för att de ens ska orka bry sig?
Det är ju 25k till en person, sedan 25k till en ny person, sedan 25k till en tredje person osv.

Är det några andra risker man bör tänka på? Detta har ju varit välkänt i 10år+ och aldrig hört talas om någon som har åkt dit allvarligt, förutom att något konto hit eller dit och personen har blivit av med några tusen (men på det stora hela plussat myyyycket).

Det känns nästan "to good to be true" men ser samtidigt inte heller vart de kan gå fel. På en månad nu är jag plus 60k, visst tillslut rinner det väl ut med att man inte har tillräckligt med vänner kvar som man kan lita 20-30k till. Men i övrigt?

För mer info kring detta har ni denna tråd
(FB) Bonustrading, fungerar det?
Senast redigerad av Bright1995 2017-03-20 kl. 17:50.
Citera
2017-03-20, 18:02
Medlem
Reevess avatar
"Förlorar över" innebär det att du bettar motsatsvis på ditt huvudkonto?
Citera
2017-03-20, 18:14
Medlem
Deras (spelbolagens) system kommer känna igen mönstret på långa vägar och de kommer behålla dina pengar.
Citera
2017-03-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
"Förlorar över" innebär det att du bettar motsatsvis på ditt huvudkonto?

Lägger på bonussiten "Lag 1" vinna matchen till 5.0 i odds
Sedan går jag in på en spelbörs (Smarkets/Betfair) och BOKAR spel, det innebär att jag agerar bookien och BOKAR "Lag 1" vinna till 5.1 i odds.

Så oavsett resultat så vinner jag på en site och förlorar på en site. En del utav bonusen bränns då av eftersom oddsen oftast skiljer ngn procent, men på det stora hela brukar jag få ut 85-95% utav orginalbonusen (som oftast är runt 1000kr) och så clearar man 3-5 sidor på en dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Deras (spelbolagens) system kommer känna igen mönstret på långa vägar och de kommer behålla dina pengar.

Fast hur? Det jag gör är att jag får 1k + 1k och lägger 2k direkt på en match. Förhoppningsvis "förlorar" jag det bettet (men då vinner 2k på min huvudsite). Vilket mönster menar du skulle gå att upptäcka? Förr när jag använde en sportbonus så spelade jag exakt likadant, men då bokade jag inte spelen. Man bryter ju inte mot någon term om man lägger allt direkt. Så ser inte riktigt hur spelbolaget skulle upptäcka. Jag tar alltså ut en bonus per site, i de bästa fallet lägger jag endast ett bet per site, finns alltså inget mönster att känna igen?
Citera
2017-03-20, 20:05
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bright1995
Sedan går jag in på en spelbörs (Smarkets/Betfair) och BOKAR spel, det innebär att jag agerar bookien och BOKAR "Lag 1" vinna till 5.1 i odds.

Så oavsett resultat så vinner jag på en site och förlorar på en site. En del utav bonusen bränns då av eftersom oddsen oftast skiljer ngn procent, men på det stora hela brukar jag få ut 85-95% utav orginalbonusen (som oftast är runt 1000kr) och så clearar man 3-5 sidor på en dag.

Fast hur? Det jag gör är att jag får 1k + 1k och lägger 2k direkt på en match. Förhoppningsvis "förlorar" jag det bettet (men då vinner 2k på min huvudsite). Vilket mönster menar du skulle gå att upptäcka? Förr när jag använde en sportbonus så spelade jag exakt likadant, men då bokade jag inte spelen. Man bryter ju inte mot någon term om man lägger allt direkt. Så ser inte riktigt hur spelbolaget skulle upptäcka. Jag tar alltså ut en bonus per site, i de bästa fallet lägger jag endast ett bet per site, finns alltså inget mönster att känna igen?

Fast åter igen, det finns ju ett begränsat antal siter du kan använda, samt hur ofta du kan få en bonus. Men det är inte det juridiska.

Om du undrar om det är brottsligt i Sverige, nej det är inte olagligt att lägga ett bet på 2 olika spelsidor på samma match samtidigt.
Citera
2017-03-20, 21:26
Medlem
Reevess avatar
Citat:

Bettar du på samma lag eller lag 1 respektive lag 2. Förstår inte. Måste förstå för att kunna ge dig det juridiska.
Citera
2017-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Fast åter igen, det finns ju ett begränsat antal siter du kan använda, samt hur ofta du kan få en bonus. Men det är inte det juridiska.

Om du undrar om det är brottsligt i Sverige, nej det är inte olagligt att lägga ett bet på 2 olika spelsidor på samma match samtidigt.

Ja, det är därför jag går över och kör i polarnas namn. Jag guidar dom, ligger ute med pengarna (därav 25k swishen) och ser till så allt går rätt till. Sedan delar vi 50-50.

Citat:
Bettar du på samma lag eller lag 1 respektive lag 2. Förstår inte. Måste förstå för att kunna ge dig det juridiska.

Jag bettar på bonussite nummer 1 att Lag 1 skall vinna.
Sedan går jag in på min huvudsite och BOKAR att lag 1 skall vinna.

Att boka spel innebär att man agerar bookie. Dvs någon annan spelar på att Lag 1 skall vinna mot mig. Finns några olika siter som erbjuder detta i utbyte mot 2-5% comission på profit.

Så oavsett resultat så vinner jag antingen på bonussite 1 eller på huvudkontot. Vinner jag på huvudkontot så har jag ju fått över mina 1000kr + 1000kr bonusen, då är jag klar med den siten. Vanligtvis "bränner" man av X kr utav bonusen, oftast omkring 100kr. Detta betyder alltså att jag har profitat 900kr på en site. Sedan har jag över 20 siter som jag gör liknande med.

Förstår du? Det är ganska komplicerat, därför polarna låter mig göra allt för 50-50.

Men i teorin så kan jag göra ganska sjuka summor på detta, gör jag det åt 30 personer, vilket inte är speciellt svårt... så betyder det 300-350k rakt ner i min egna ficka på kanske 3-4 månader. I princip riskfritt så länge man sköter sig.

Det jag undrar är. Tror ni skatteverket börjar snoka när man gör 2-3 st 25k swish utåt i månaden, (i vissa fall får jag ju tillbaka det den vägen om jag vinner på bonussiten och polarna cashar ut där och swishar tillbaka).
Citera
2017-03-20, 21:51
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Jag bettar på bonussite nummer 1 att Lag 1 skall vinna.
Sedan går jag in på min huvudsite och BOKAR att lag 1 skall vinna.

Att boka spel innebär att man agerar bookie. Dvs någon annan spelar på att Lag 1 skall vinna mot mig. Finns några olika siter som erbjuder detta i utbyte mot 2-5% comission på profit.

Så oavsett resultat så vinner jag antingen på bonussite 1 eller på huvudkontot. Vinner jag på huvudkontot så har jag ju fått över mina 1000kr + 1000kr bonusen, då är jag klar med den siten. Vanligtvis "bränner" man av X kr utav bonusen, oftast omkring 100kr. Detta betyder alltså att jag har profitat 900kr på en site. Sedan har jag över 20 siter som jag gör liknande med.

Förstår du? Det är ganska komplicerat, därför polarna låter mig göra allt för 50-50.

Men i teorin så kan jag göra ganska sjuka summor på detta, gör jag det åt 30 personer, vilket inte är speciellt svårt... så betyder det 300-350k rakt ner i min egna ficka på kanske 3-4 månader. I princip riskfritt så länge man sköter sig.

Det jag undrar är. Tror ni skatteverket börjar snoka när man gör 2-3 st 25k swish utåt i månaden, (i vissa fall får jag ju tillbaka det den vägen om jag vinner på bonussiten och polarna cashar ut där och swishar tillbaka).

Nu är jag med dig.

Jag har tolkat frågan som att det dels rör ditt förfarande, dels själva vinsterna.

Vad gäller själva förfarandet kan det eventuellt strida mot någon av sajternas avtal gentemot dig, som du själv påtalat. Oklart vad det skulle kunna röra sig om utan att granska användaravtalet.

Vad gäller skatten är vinsterna från bettingen skattefria så länge spelbolaget ligger inom EU. Möjligen skulle man kunna hävda att du bedriver någon form av verksamhet här, och ta det den vägen. Det låter inte särskilt troligt dock. Swish i den storleken är inte så pass ovanligt. Dessutom måste man kunna bevisa att swishbetalningarna har med bettingen att göra, föga troligt.
Citera
2017-03-20, 23:53
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Det finns kanske ett 40 tal siter som du kan göra detta på, att du får 1 erbjudande i månaden låter lite för bra för att vara sant, 350K på 4 månader låter extremt överdriver även om du spelar åt många, tänk även på att använda vpn, eftersom du kan bli avstängd om du spelar med flera konton på samma ip.
Citera
2017-03-21, 09:46
Medlem
Citat:
Nu är jag med dig.

Jag har tolkat frågan som att det dels rör ditt förfarande, dels själva vinsterna.

Vad gäller själva förfarandet kan det eventuellt strida mot någon av sajternas avtal gentemot dig, som du själv påtalat. Oklart vad det skulle kunna röra sig om utan att granska användaravtalet.

Vad gäller skatten är vinsterna från bettingen skattefria så länge spelbolaget ligger inom EU. Möjligen skulle man kunna hävda att du bedriver någon form av verksamhet här, och ta det den vägen. Det låter inte särskilt troligt dock. Swish i den storleken är inte så pass ovanligt. Dessutom måste man kunna bevisa att swishbetalningarna har med bettingen att göra, föga troligt.

Okej tack! Så du tror inte att mina swishöverföringar kommer att starta några triggers hos SKV eller banken då?

Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det finns kanske ett 40 tal siter som du kan göra detta på, att du får 1 erbjudande i månaden låter lite för bra för att vara sant, 350K på 4 månader låter extremt överdriver även om du spelar åt många, tänk även på att använda vpn, eftersom du kan bli avstängd om du spelar med flera konton på samma ip.

Får inte ett erbjudande i månaden, utan kör bara dessa 23 siter en gång sedan vidare till nästa person. Totalt får jag ut 20-25k/person, beroende lite på om de har använt ngn site sedan tidigare. Vet att jag kan lägga till fler siter men det är siter som jag inte litar på helt, plus lite små shady terms & agreements. Så därför väljer jag att inte röra de. 350K var väl högt räknat, men om jag clearade polarn på 4 dagar, som dessutom hade 2 siter använda och fick ut 24, blir 12 x 7,5 = 90k/månad

Nu flöt det mesta på ganska bra, och självklart kommer jag ngn gång bli som så att jag bara vinner på bonussite och måste invänta uttag osv.. men även om jag räknar med 1.5v/person så blir det ändå bra deg.

Använder ingen VPN. Eftersom jag inte styr deras konton. Utan de sköter allt hemifrån och jag säger bara till dom vad de skall lägga för spel sedan bokar jag samma spel hemifrån mig.

Är bara rädd att mina swishöverföringar skall starta några triggers.
Citera
2017-03-21, 10:55
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Okej tack! Så du tror inte att mina swishöverföringar kommer att starta några triggers hos SKV eller banken då?

Nej, det tror jag inte. Det swishas väldigt mycket hit och dit, och att reda ut den röran är inte lätt. Även om någon skulle höja på ögonbrynen är det inte lätt att bevisa någonting.

Det som swishas är vita, skattade pengar.
Citera
2017-10-16, 02:20
Medlem
Du kommer åka fast. Vi vet vem du är...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem