Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 23:53
  #25
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Kunde man ju tänka sig att det skulle vara en sandneger från nån muslimsk MENA-håla.
Citera
2017-03-24, 08:57
  #26
Medlem
Knivur-273s avatar
Om man steker fötterna på honom, så kommer han att be för sitt liv och ångra sig. Då skjuter man honom med en AK-74 eller AK-5 i bakhuvudet och kastar liket i Östersjön.

Han blir så snäll och fin innan man skjuter honom, han ber Gud om förlåtelse och allt.

Rör inte ett av mina barn.

Nu ligger han ogill.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2017-03-24 kl. 09:03.
Citera
2017-03-24, 10:35
  #27
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Känner igen honom. Vet du om han brukade gå runt i en lång svart rock för ett antal år sedan?

Ingen aning! Jag har bara träffat honom ett fåtal gånger, och jag brukar sällan lägga märke till hur folk är klädda. Har inte sett honom på över tre år tror jag.
Citera
2017-03-24, 16:16
  #28
Medlem
dANiis avatar
Citat:
En man från Trollhättan döms till sex års fängelse efter flera fall av våldtäkt mot en och samma flicka.

Citat:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...x-ars-fangelse

Någon som kan få ut domen i sin helhet?
Citera
2017-03-24, 18:55
  #29
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En stor nackdel med det ändrade våldtäktsbegreppet och lagstiftningen. Man vet ofta inte om det handlar om våldtäkt eller "våldtäkt".

Självklart handlar det om "våldtäckt".
Hon gick ju dit igen dagen efter.
Citera
2017-03-24, 18:56
  #30
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Om man steker fötterna på honom, så kommer han att be för sitt liv och ångra sig. Då skjuter man honom med en AK-74 eller AK-5 i bakhuvudet och kastar liket i Östersjön.

Han blir så snäll och fin innan man skjuter honom, han ber Gud om förlåtelse och allt.

Rör inte ett av mina barn.

Nu ligger han ogill.

14 är för ungt för sex, men beroende på hur tjejen såg ut (okänt för oss) kan hon framstått som säg en 19-åring.
Citera
2017-03-24, 19:50
  #31
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
14 är för ungt för sex, men beroende på hur tjejen såg ut (okänt för oss) kan hon framstått som säg en 19-åring.
Citat:
Åklagaren menar att det finns skälig anledning för mannen att känna till att flickan var under 15 år Förutom muntlig bevisning finns även konversation via Snapchat och Messenger mellan mannen och flickan.
Kanske har hon skrivit att hon är 14 år och/eller går i sjuan.
Citera
2017-03-24, 20:12
  #32
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag är ngt. äldre. för mig går gränsen vid 30 ungefär. den åldern är nog kvinnans höjdpunkt.

Och att göra våld mot kvinnor, där har jag helt samma syn som Magnus Ladulås i alla delar.

Våldtar man eller svårt misshandlar en kvinna så är det galgbacken som gäller enligt Magnus. Nu tycker jag personligen att handbila är bättre än repet. Som Albert Gustaf Dahlmans yrkesutövning.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2017-03-24 kl. 20:31.
Citera
2017-03-24, 23:15
  #33
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Självklart handlar det om "våldtäckt".
Hon gick ju dit igen dagen efter.
Är också av den åsikten. För mig verkar det här vara ett typiskt "hämndfall" där dom kanske blivit lite osams över en skitgrej eller att tjejen helt enkelt ångrat att hon låg med honom (efter andra dagen då rimligtvis) - har hört många exempel på att sånt kan räcka för att en tjej ska anmäla killen för våldtäkt.

Citera
2017-03-24, 23:46
  #34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
DJ Barkya https://soundcloud.com/christian-olsson-2

https://ask.fm/KungKrille

men undra om han höll kvar flicka över natten, han tog henne både 17 o 18 feb. Eller om hon tyckte de va så bra så hon kom tebaks dan efter, kan va så, 14 års brud kan va vrål kåt

kanske hade bibel föräldrar som anmälde?
Inte bara den 17:e och 18:e utan det fanns även med ett fall av sexuellt ofredande "någon gång mellan den 20 januari 2017 och den 22 januari" i åtalet.

Då det inte nämns något om människorov misstänker jag starkt att flickan var med på noterna åtminstone vid de två första tillfällena, kanske även det tredje och kom tillbaka till honom frivilligt. Händelserna tilldrog sig på den gata där GM bor så jag förutsätter att det var i hans bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Kunde man ju tänka sig att det skulle vara en sandneger från nån muslimsk MENA-håla.
Är det det? Så vitt jag kan hitta förekommer hans mellannamn Barkya i stort sett uteslutande i Indien och i mina ögon ser den fule fan rätt indisk ut. Indier är inte vad som brukar kallas sandnegrer och Indien ligger inte i MENA.

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kanske har hon skrivit att hon är 14 år och/eller går i sjuan.
Troligen inte, åtminstone inte så det framkommit i bevisningen. Det står att GM "hade
åtminstone skälig anledning att anta att målsäganden var under 15 år", inte att han absolut visste om det.

Det är ju inte omöjligt att det är ett fall av "Balladen dagen efter"

"Vår Fredrik, han är gammal och tjejen är ung,
han ångrar vad han gjorde och skammen känns tung,
den blir inte mindre svår när han straff för otukt får,
för Cecilia har ljugit, hon är bara fjorton år."


Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag är ngt. äldre. för mig går gränsen vid 30 ungefär. den åldern är nog kvinnans höjdpunkt.

Och att göra våld mot kvinnor, där har jag helt samma syn som Magnus Ladulås i alla delar.

Våldtar man eller svårt misshandlar en kvinna så är det galgbacken som gäller enligt Magnus. Nu tycker jag personligen att handbila är bättre än repet. Som Albert Gustaf Dahlmans yrkesutövning.
"Göra våld mot" säger du här. Det låter som verkligt våld, att han skulle misshandlat tjejen. Det finns det inget som helst tecken på utan snarare att hon var med på att ha sex och våldtäkten består i att det kallas så när en part är under 15 och den/de andra över 15, särskilt då åldersskillnaden är stor.

Även om det var frivillig sex i detta fall så tycker jag inte det ska vara lagligt och gå ostraffat förbi men jag tycker man kan spara ord som våldtäkt eller göra våld mot och yrkande på dödsstraff till fall där det verkligen ingått tvång, hot eller våld.
Citera
2017-03-25, 08:09
  #35
Medlem
staticages avatar
Varför tar man upp detta som en nyhet?
Det är ju tillåtet att vara gift med barn i detta land.
Hoppas sånt här läggs ner snart,
blir ett hyckleri när vissa får ha samlag med underåriga och vissa inte.
Citera
2017-03-25, 08:12
  #36
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Varför tar man upp detta som en nyhet?
Det är ju tillåtet att vara gift med barn i detta land.
Hoppas sånt här läggs ner snart,
blir ett hyckleri när vissa får ha samlag med underåriga och vissa inte.

Han angav inte muslim som skäl, det är därför. Då är det lika olagligt som för en vanlig svensk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback