Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-25, 11:28
  #37
Avstängd
det är alltså ingen våldtäkt med tvång utan det blir automatiskt våldtäkt om personen är under 15.
först spyr ni galla här över gm sen går ni in på porrforumet och klicka på länkar i tråden tjejer som ser riktigt unga ut?
__________________
Senast redigerad av kcabhsalfflashback 2017-03-25 kl. 11:30.
Citera
2017-03-25, 13:13
  #38
Medlem
Hyddan92s avatar
Varken i artikeln eller i domen nämns det något om våld eller tvång i anslutning till de s.k. våldtäkterna. Det står inte heller något om vem som har anmält akten.

Kan man då utesluta att det sexuella umgänget var frivilligt?
Citera
2017-03-25, 13:17
  #39
Medlem
Hyddan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kanske har hon skrivit att hon är 14 år och/eller går i sjuan.

Är man fjorton går man i regel i åttan eller nian.
Citera
2017-03-25, 18:02
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Är man fjorton går man i regel i åttan eller nian.

Eller i sjuan. Som sagt.
Citera
2017-03-26, 03:31
  #41
Medlem
Hyddan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Eller i sjuan. Som sagt.

Ja, om man gått om eller är invandrad i sen ålder.
Citera
2017-03-26, 04:18
  #42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Ok, trodde i min enfald att det skulle kunna röra sej om en svensk då brottet är begått
i bibelbältet.
men nej

Har väl bosatt sig massor med brunt folk även där numera?
Dock verkar väl denna vara adopterad?
Citera
2017-03-26, 04:56
  #43
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Inte bara den 17:e och 18:e utan det fanns även med ett fall av sexuellt ofredande "någon gång mellan den 20 januari 2017 och den 22 januari" i åtalet.

Då det inte nämns något om människorov misstänker jag starkt att flickan var med på noterna åtminstone vid de två första tillfällena, kanske även det tredje och kom tillbaka till honom frivilligt. Händelserna tilldrog sig på den gata där GM bor så jag förutsätter att det var i hans bostad.

Är det det? Så vitt jag kan hitta förekommer hans mellannamn Barkya i stort sett uteslutande i Indien och i mina ögon ser den fule fan rätt indisk ut. Indier är inte vad som brukar kallas sandnegrer och Indien ligger inte i MENA.

Troligen inte, åtminstone inte så det framkommit i bevisningen. Det står att GM "hade
åtminstone skälig anledning att anta att målsäganden var under 15 år", inte att han absolut visste om det.

Det är ju inte omöjligt att det är ett fall av "Balladen dagen efter"

"Vår Fredrik, han är gammal och tjejen är ung,
han ångrar vad han gjorde och skammen känns tung,
den blir inte mindre svår när han straff för otukt får,
för Cecilia har ljugit, hon är bara fjorton år."


"Göra våld mot" säger du här. Det låter som verkligt våld, att han skulle misshandlat tjejen. Det finns det inget som helst tecken på utan snarare att hon var med på att ha sex och våldtäkten består i att det kallas så när en part är under 15 och den/de andra över 15, särskilt då åldersskillnaden är stor.

Även om det var frivillig sex i detta fall så tycker jag inte det ska vara lagligt och gå ostraffat förbi men jag tycker man kan spara ord som våldtäkt eller göra våld mot och yrkande på dödsstraff till fall där det verkligen ingått tvång, hot eller våld.
Helt enig. En man eller pojke skall inte ha skuld för att ha haft en hederstund med en flicka och hon ångrar sig och beskyller.

Det skall vara rättvisa alltid. Och jag tror att du vet vad jag talar om. Att tvinga sig på dem med våld, det är fel.

Rör min dotter mot hennes vilja och du ligger ogill med yxhugg i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2017-03-26 kl. 05:50.
Citera
2017-04-10, 12:19
  #44
Medlem
Universells avatar
Tror detta är samma:

http://www.jp.se/article/36-arig-man...till-fangelse/

Citat:
Nu döms han för sexuellt utnyttjande av barn till nio månaders fängelse.
Mannen frias på flera punkter från våldtäkt mot barn.

Citat:
Under rättegången var det ord mot ord. Tingsrätten har konstaterat att det inte har förekommit några hot eller påtryckningar utan samlaget var frivilligt från flickans sida. Däremot anser tingsrätten det klarlagt att mannen visste om att flickan var 14 år gammal.

Ska se om det går att få tag i domen
Citera
2017-04-10, 13:22
  #45
Medlem
Universells avatar
Inget speciellt i domen, hon blev inte direkt "tvingad"

Citat:
Inledningsvis har följande framkommit. Christian Olsson har haft en relation med
A:s syster. Han har därigenom lärt känna A. De har efter en kort tid börjat
kommunicera med varandra via social medier

Citat:
Av de uppgifter som lämnats av både A och Christian Olsson framgår att det inte
har förekommit något otillbörligt, t.ex. hot eller påtryckningar, från Christian
Olssons sida mot A utan att samlaget har varit frivilligt och byggt på ömsesidighet,
med reservation för vad som kan följa av målsägandens ålder och mognad

Citat:
Omständigheterna i det här fallet är att Christian Olsson kände till att A var under
15 år. Det är en betydande åldersskillnad dem emellan, vilket medför att Christian
Olsson inte kan undgå skadeståndsansvar gentemot A. Tingsrätten anser att skälig
ersättning för kränkning är 30 000 kr.

Därmed rubriceringen "Sexuellt utnyttjande av barn" i slutdomen
Citera
2017-04-10, 15:11
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Inget speciellt i domen, hon blev inte direkt "tvingad"

Därmed rubriceringen "Sexuellt utnyttjande av barn" i slutdomen

Kan du ladda upp den på minfil?


Edit: Tack!
__________________
Senast redigerad av vadfasiken 2017-04-10 kl. 15:49.
Citera
2017-04-10, 15:18
  #47
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadfasiken
Kan du ladda upp den på minfil?

Domen:
https://minfil.org/148301bcb2/J_nk_p...2017-04-07.pdf
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback