Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 15:35
  #1
Medlem
Ålder: 19
Vikt: 105kg -+ (?)
Längd: 177

Tränings erfarenhet: styrke träning i 12 månader seriös träning.

Kroppsfett: måste mäta men säkert över 30%
Har ingen koll alls om body fat%.

Bänkpress
120 5x5
Benböj
130 5x5
Marklyft
150 5x5

Kör ett halvkropps schema, kommer ligga på ett stort underskott i början, ca -1000-1500 kcal, men 2g protein per kilo kropps vikt.

Preparat:
Testo , 320mg per vecka
OT, 50mg i 15 dagar, redan igång
Arimidex 0.5 mg varannan dag

Kost:
Planerar främst på att dra ner kolhydraterna och hålla uppe proteinet nu under deras stora underskottet.

När jag kommer ner i bf kommer jag kika på andra metoder för att bibehålla.


Åsikter om stora kalori underskott på prepp? Får man behålla mycket muskler?

Mvh
Citera
2017-03-20, 16:25
  #2
Medlem
JillisLs avatar
Herregud vad ogenomtänkt. 15 dagar OT? Du lägger ju av precis när det är igång på riktigt. Att du ens tittar på prepp när du bär så mycket fett är för mig en gåta.
Citera
2017-03-20, 16:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JillisL
Herregud vad ogenomtänkt. 15 dagar OT? Du lägger ju av precis när det är igång på riktigt. Att du ens tittar på prepp när du bär så mycket fett är för mig en gåta.

Vad är det som är ogenomtänkt?
15 dagar ot för att den redan är igång, har kört fler dagar; men 15 dagar resterande.

Vägde 60kg för 12 månader sen och kunde knappt bänka Skivstången, väger 105 kg nu och bänkar 130 kg x 3, förmodligen mer än vad du nånsin kommer bänka.

Jag anser med tanke på resultatet så är fettet en ok biprodukt som går att bli av med enkelt.

Vet inte varför jag skulle titta bort ifrån prepp bara för jag har för mycket fett, ska deffa nu alltså bli av med fettet och behålla muskler, jag tycker då att testo är väldigt lämpligt för det..

Men jag vet inte du kanske tycker utan prepp är bäst för nån i min sits.
Citera
2017-03-20, 16:45
  #4
Medlem
JillisLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absgrabb123
Vad är det som är ogenomtänkt?
15 dagar ot för att den redan är igång, har kört fler dagar; men 15 dagar resterande.

Då är jag med.

Vägde 60kg för 12 månader sen och kunde knappt bänka Skivstången, väger 105 kg nu och bänkar 130 kg x 3, förmodligen mer än vad du nånsin kommer bänka.

45kg på ett år är helt sjukt. Att du försöker mäta kuk med en trea på 130kg är väldigt intressant och gulligt, särskilt mtp din kroppsvikt.

Jag anser med tanke på resultatet så är fettet en ok biprodukt som går att bli av med enkelt.

Fettceller är permanenta och i framtiden kommer överätning främst att bestå av fett tills du inte har några celler att fylla, gratulerar. Då är du även så fet att nya celler kommer bildas i rask takt.

Vet inte varför jag skulle titta bort ifrån prepp bara för jag har för mycket fett, ska deffa nu alltså bli av med fettet och behålla muskler, jag tycker då att testo är väldigt lämpligt för det..

Lär dig deffa utan prepp först. Att preppa efter endast 12 månaders träning är galet, du är fortfarande grön inom träning.

Men jag vet inte du kanske tycker utan prepp är bäst för nån i min sits.




.
__________________
Senast redigerad av JillisL 2017-03-20 kl. 16:47.
Citera
2017-03-20, 16:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JillisL
.

Har ej sagt att jag är proffs inom träning, jag vet hur man deffar rent, på samma sätt som du deffar med prepp.

Jo jag vet att fett cellerna är permanenta och det är tråkig mm..
Citera
2017-03-20, 22:07
  #6
Medlem
måste hålla med jillis, du låter kort fattat ung, dum och naiv och det gör dig till den personen som ändå inte lyssnar när man pratar med dig så lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback