Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-27, 17:08
  #1
Medlem
Squalos avatar
Jo, Squalo ska köpa ny dator, och behöver tips på främst moderkort och processor.

Det hela ska vara billigt. Så det är någon form av lågpris-variant jag söker. Men jag vill förståss få ut så mycket som möjligt för pengarna. Priset är max 1500 kr för de här båda komponenterna tillsammans. Gärna mindre.

Jag har kollat på processorguiden här, och på pricerunner. Men jag har inte varit insatt i sånna här komponenter på ett och ett halvt år, och det har kommit mycket nytt.

Det är bra om moderkortet har inbyggd grafikkrets, så slipper jag köpa ett grafikkort.

Jag ska använda datorn till att surfa flashback, skriva, knappa lite kod, göra lite grafik, ringa med telefon, se en och annan film och spela lite musik. Jag ska också ha ett TV-kort och se på TV med datorn, samt spela in TV-program på den.

Den kommer stå på 24/7 och behöver kunna vara väl kyld, utan att låta så mycket.

Om ett halvår eller lite mer ska det byggas om till en äkta HTPC, med fjärrkontroll, och köp av en platt TV.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback