Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-16, 21:18
  #25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
perspektiv vissar att ju längre bort nått kommer ifrån oss ju mindre blir det tills det försviner in i horisonten. så kort och gott kan vi säga att zoom kameror och kikare vissar oss att båten seglar in i horisonten snarare än över den.

Nej så är det inte. Zoomkameror visar med all tydlighet att saker försvinner bakom horisonten, du kan omöjligt zooma in något som har försvunnit bakom horisonten. Testa ska du själv få se.

Fortsättningen på den här diskussionen tar vi lämpligen i plattjordstråden.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
vilket också leder oss in på hur vatten fungerar, så som jag känner vattens fysik så är det normala bettendet att flyta utåt i alla riktningar tills det finner en behållare, då vatten alltid kräver en behållare, och nästa steg är att lungna ner sig och skapa en en jämn plat yta.

Nej så fungerar inte vatten. Vatten har ingen inbyggd kraft som gör att den söker nivå, vatten vet inte heller vad "flyta utåt i alla riktningar" är. Vatten är som allt annat, det påverkas av yttre krafter. Vilket du lätt kan konstatera i t.ex en centrifug.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
vad är forskarnas bevis på att vatten är kurvat igentligen?

Det är inte bara forskare som har bevis för det, till och med jag har massor med bevis för att det är "kurvat". Jag har t.ex studerat att saker försvinner bakom horisonten och jag har studerat polstjärnan på olika breddgrader.

Pratar vi dessutom om vad du kallar "forskare", dvs t.ex en lantmätare eller en ingenjör, så har de självklart en hel uppsjö med bevis, allt från att faktiskt mäta kurvaturen till fotografier.
__________________
Senast redigerad av madtop 2018-01-16 kl. 21:23.
Citera
2018-01-16, 21:29
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej så är det inte. Zoomkameror visar med all tydlighet att saker försvinner bakom horisonten, du kan omöjligt zooma in något som försvinner bakom horisonten.

Forstättningen på den här diskussionen tar vi lämpligen i plattjordstråden.



Nej så fungerar inte vatten. Vatten har ingen inbyggd kraft som gör att den söker nivå, vatten vet inte heller vad "flyta utåt i alla riktningar" är. Vatten är som allt annat, det påverkas av yttre krafter. Vilket du lätt kan konstatera i t.ex en centrifug.



Det är inte bara forskare som har bevis för det, till och jag har massor med bevis för att det är "kurvat". Jag har t.ex studerat att saker försvinner bakom horisonten och jag har studerat polstjärnan på olika breddgrader.

Pratar vi dessutom om vad du kallar "forskare", dvs t.ex en lantmätare eller en ingenjör, så har de självklart en hel uppsjö med bevis, allt från att faktiskt mäta kurvaturen till fotografier.

om mina åsikter inte är välkomna i denna del av forumet, vad gör att din är välkomen i flat earth tråden?
och jag har också studerat saker som försviner bakom horisonten och precis som ts pekar ut så kommer sakerna tillbaks med hjälp av zoom. märkligt kan man tycka.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback