Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-20, 15:23
  #1
Medlem
rrpipers avatar
Tycker det är intressant med trender inom porren. I slutet av 90-talet och 00-talet var östeuropeiskorna riktigt stora. Det finns fortfarande många från öst men procentuellt sett blir de färre och färre vad jag kan se och allt fler kommer från USA medan en fortsatt väldigt liten andel kommer från västeuropa. Vad tror ni detta beror på? Varför är det sån kulturskillnad vad gäller detta mellan USA och västeuropa? Och varför ökar det med tjejer från USA som gör porr jämfört med tjejer från öst? Samtidigt med denna utveckling verkar det som att det blir allt mindre betalt för skådisarna.
Citera
2017-03-20, 16:02
  #2
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Tycker det är intressant med trender inom porren. I slutet av 90-talet och 00-talet var östeuropeiskorna riktigt stora. Det finns fortfarande många från öst men procentuellt sett blir de färre och färre vad jag kan se och allt fler kommer från USA medan en fortsatt väldigt liten andel kommer från västeuropa. Vad tror ni detta beror på? Varför är det sån kulturskillnad vad gäller detta mellan USA och västeuropa? Och varför ökar det med tjejer från USA som gör porr jämfört med tjejer från öst? Samtidigt med denna utveckling verkar det som att det blir allt mindre betalt för skådisarna.

Levandsstandarden i de gamla östblocksländerna går upp, medan den går ner i USA. Det är "fult" att göra porr i de flesta länder i Europa idag, medan det blir och mer OK i USA.
Citera
2017-03-20, 18:00
  #3
Avstängd
TripZones avatar
eller så har barnen till Östeuropeiskorna följt mammas fotspår fast i USA
Citera
2017-03-20, 19:27
  #4
Medlem
Babianens avatar
1) Det är för att Europa ligger 10 år efter USA.

2) Att det inte finns många Euro girls just nu beror på att vi lever i en tid av fittighet. Jag är säker på att USA också hade det för 10 år sen.

3) Problemet är att när trenden kommer till Europa kommer Euro tjejer att vara lika feta som de amerikanska tjejerna.
Citera
2017-03-20, 22:34
  #5
Medlem
augusta66s avatar
Flertalet av de bolag som producerar håller till i USA - med en stor tillgänglighet av modeller från både USA såväl som Mellan- och Sydamerika.
Huvudförsäljningen av porr är via internet - ett område där jag tror att amerikanerna ligger ett steg före europeiska producenter?
Sen föreställer jag mig att honorarer i USA ligger över vad man kan tjäna i Europa - detta medför att dom mest attraktiva namnen väljer amerikanska producenter (om tillfälle ges).....

Lista över studios, bolag etc...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...c_film_studios
Citera
2017-03-20, 22:49
  #6
Medlem
Hermann666s avatar
Nog tycker jag att en hel del porr fortfarande kommer från Östeuropa. Det mesta spelas in i Budapest men tjejerna kommer från flera olika länder. Det är nästa som om det finns två världar inom porren. USA och Europa. Det finn begränsade kopplingar mellan de två. En del europeiska tjejer åker över för att göra lyckan i väst. Oftast har de då redan spelat in en del scener i europa. Sedan finns det en del europeiska producenter som till exempel Woodman som har åkt över till USA för att spela in scener med amerikanska tjejer där.

Kalifornien har fått problem sedan det infördes kondomkrav vid filminspelning där. Nu görs den mesta porren i Florida istället.

Frankrike och Tyskland producerar en hel del porr men det verkar mest vara för inhemsk konsumtion.
Citera
2017-03-20, 22:54
  #7
Medlem
rrpipers avatar
Jag tror inte svaret ligger i infrastrukturen. Den finns i Europa också, i Tjeckien och Ungern men de producerar inte lika många tjejer som förr och kvaliten har sjunkit i mitt tycke. Inte lika många riktigt snygga. Lönerna har sjunkit både i USA och Europa. Men tvärtom vad man skulle kunna ha trott så verkar USA varit mindre lönekänsligt än Europa. Att amerikanerna skulle vara fattigare generellt kan ni glömma. Jag tror på kulturella skillnader. Många påstår ju att porr i stor utsträckning har blivit en anslagstavla för prostitution men undrar fall det är mer utbrett i USA än Europa.
Citera
2017-03-21, 01:21
  #8
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag tror inte svaret ligger i infrastrukturen. Den finns i Europa också, i Tjeckien och Ungern men de producerar inte lika många tjejer som förr och kvaliten har sjunkit i mitt tycke. Inte lika många riktigt snygga. Lönerna har sjunkit både i USA och Europa. Men tvärtom vad man skulle kunna ha trott så verkar USA varit mindre lönekänsligt än Europa. Att amerikanerna skulle vara fattigare generellt kan ni glömma. Jag tror på kulturella skillnader. Många påstår ju att porr i stor utsträckning har blivit en anslagstavla för prostitution men undrar fall det är mer utbrett i USA än Europa.

Om du menar den virtuella infrastrukturen, då är jag ganska övertygad om att USA har ledartröjan - väletablerade aktörer (producenter) som förmår att samarbeta bättre än vad man gör i Europa. Om tjejerna håller 'sämre' kvalité är en rätt subjektiv fråga.....tror det finns lika många snygga euroaktriser nu som tidigare, men dom marknadsförs inte lika effektivt och eftersom sajterna dom finns på inte är lika dominanta som t ex dom amerikanska.
Citera
2017-03-21, 02:58
  #9
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Nog tycker jag att en hel del porr fortfarande kommer från Östeuropa. Det mesta spelas in i Budapest men tjejerna kommer från flera olika länder. Det är nästa som om det finns två världar inom porren. USA och Europa. Det finn begränsade kopplingar mellan de två. En del europeiska tjejer åker över för att göra lyckan i väst. Oftast har de då redan spelat in en del scener i europa. Sedan finns det en del europeiska producenter som till exempel Woodman som har åkt över till USA för att spela in scener med amerikanska tjejer där.

Kalifornien har fått problem sedan det infördes kondomkrav vid filminspelning där. Nu görs den mesta porren i Florida istället.

Frankrike och Tyskland producerar en hel del porr men det verkar mest vara för inhemsk konsumtion.
USA och Europa? Du har inte glömt Japan? De gör ju sjukt mycket porr.
Citera
2017-03-21, 06:14
  #10
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
USA och Europa? Du har inte glömt Japan? De gör ju sjukt mycket porr.

Ja precis. Där har vi ytterligare en marknad med få beröringspunkter till USA och Europa. Men jag har faktiskt sett att t.ex. Foxi Di har varit i Japan och spelat in en film.
Citera
2017-03-21, 06:17
  #11
Medlem
Hermann666s avatar
Ett genomgående problem i branschen som t. ex. Pierre Woodman har pekat på är att det blir svårare och svårare att ta betalt för porr. Så fort en scen släpps så kopieras den och dyker upp på diverse streaming sajter.
Citera
2017-03-21, 08:57
  #12
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Ett genomgående problem i branschen som t. ex. Pierre Woodman har pekat på är att det blir svårare och svårare att ta betalt för porr. Så fort en scen släpps så kopieras den och dyker upp på diverse streaming sajter.

Samtidigt verkar det produceras minst lika mycket porr som förr om inte mer. Fler verkar villiga att arbeta med porr för mindre pengar. Det följer inte trenden i samhället i stort där löner stigit. Konstigt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback