Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-03-20, 21:27
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast du hittar ju bara på. Ägarstrukturen är inte alls krånglig. Schibsteds ägarstruktur är helt öppen och publik eftersom det är ett publikt bolag noterat på Oslobörsen. Eftersom du inte ens kan göra något så enkelt som att ta den aktieägarlista som finns och berätta vilka av dessa som är kontrollerade av Goldman Sachs så betraktar jag helt enkelt det som trams och inget att bry sig om.

Jag har haft officiella och öppna källor på allt jag sagt. Du svamlar om "frontbolag" och judekonspirationer helt utan någon annan källa än att "det är så!".

Nu lämnar jag denna diskussionen, det är liksom ingen idé att stångas mot foliehattar som inte kan backa upp någonting av vad de påstår.

Men dina listor är vinklade. Bara för att makteliten sprider ut massa listor så innebär detta inte att det är sant.
Du svara inte ens på frågorna utan flyr. Jag gav dig ett metaforiskt exempel om maffian och deras ägande av företag via bulvaner. Du gick inte i svaromål ens, för du vet att du gjort bort dig.

Om nu Cosa Nosta köper upp aktiemajoriteten i Schibsted med knarkpengar via olika frontbolag och målvakter, är detta också en påhittad konspiration? För de kommer ju inte att stå med på dina listor som ägare.
Citera
2017-03-20, 21:36
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Märkligt att nästan 90% av befolkningen misstror sanningens budbärare på slaskpressen.

"Endast 12 procent har förtroende för vad Expressen och Aftonbladet skriver, enligt undersökningen, som har publicerats i delar av TT."

https://www.resume.se/nyheter/artikl...lstidningarna/

Aftonbladet kan bara leverera sanningar i totalt opolitiska ämnen. Vissa brott, sport ofta, en del nöje, serierna och kanske vädret. Så fort det blir lite känsligt så är man tvungna att vinkla till verkligheten.

Fast när man väl läser om ett ämne som man är väldigt insatt i så ser man ju att de även har massor av felaktigheter i sina artiklar inom samtliga kategorier, menar läser jag något om cykling på Aftonbladet så är det standard med minst två fel per artikel.

Tror de har genomgående bristfälliga artiklar inom samtliga kategorier, Aftonbladets trovärdighet = 0.
Citera
2017-03-20, 21:38
  #51
Avstängd
victortichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ja jag kan köpa aktier, det innebär inte att jag har något märkbart inflytande för det. Så du kan sluta tramsa. Du är moderator. Aktiemajoriteten styr företaget och denna kan tillsamman ägas av flera banker, dessa banker i sin tur ägs av samma personer som vill vara dolda.

Frontbolagen är de banker, stiftelser och privatpersoner som äger aktier i frontbanken Goldman som i sin tur äger frontbolaget Schibsted tillsammans andra juridiska personer.

Den listan är lögnaktig såvida du inte tror på allt naivt.

Maffian kan äga frontbolag utan att synas. Håller du med om detta? Varför kan inte Aftonbladet då vara ett frontbolag åt de riktiga dolda storägarna med aktiemajoritet eller annan jämförbar kontroll och över de olika juridiska entiteterna, vare sig de heter Goldman, Schibsted, Aftonbladet eller Expo??

Aftonbladet, Expressen och övriga MSM har samma "ägare". Deras nyheter är identiska.

Jetterooligt att ni boys ägnar dyrbar måndagskväll till att pinpointa ut ägarförhållandena på Aftonbladet anno mars -17. Kan säkert behövas, men det som är av ännu högre prioritet är att dom 2011 valde att styra in på en annan väg både gällande redovisning av antalet sålda lösnummer, samt valet av kolumnister både på sidan 1, 2 och 3 (politik) även av sida 4.5 kultur/media.

Sedan tre år tillbaka visar ingen av koncernerna (stampen, Norrköpings tidningar fd. a-media, schibstedt) nån som helst redovisning av sin lösnummerförsäljning.. inte ens extremt potenta landsortstidningar/morgontidningar som exempelvis NSD/Norrbottenskuriren vill visa sina prenumerantstock.

Nu skall alla ha i åtanke att just kukmätningen mellan tidningarna var ju deras modus operandi ändå fram till 2011, alla har vi sett sista sidan på aftonbladet eller expresessen med en glad gubbe som står med en glad ikon där det står att expressen ökat med nio procent sedan sista mätningen...nu puts bort väck!!!

Dom fick helt enkelt inte fart på sin digitala betalningsmodell, och dom har ännu inte fått det. Visst är det många som klickar på deras skit om en orm som käkar upp en häst, men det räcker ej...

Så dom höll på dö kring -13/14 - ..men ingen vill ju dö!! allra minst extremt kaxiga tidningar såsom just aftonbladet, nsd och svenska dagbladet.

Så man uppfann en fiende (precis som NY Times gjorde vid samma tidpunkt) dom höll också på dö, amazon la ett skambud på dom och dom ansågs vara ett skämt 2013...

Då satte radikaliseringen igång BIG TIME!!!!!!!

Istället för att försöka utveckla sin digitala affärsmodell, så valde man att istället ställa sig på maktens sida och ropa "SVINPÄLS" mot alla som var aningen skeptiska till det här med att plocka in en massa kolsvarta gangsters till Europa.

Sen har det bara rullat på... aftonbladet som då (2010) kallade sig oberoende socialdemokrat, har nu övergått till att bli radikala samhällsomstörtare. Radikalliberalister/Neoliberalister.

Carl Johan Hierrta gör 360´s i graven när han hör talas om detta.

Prolog;

Strategin har gått bättre än nån spindoctor på Bladet eller för den delen NY Times nånsin kunde tro.

Koncernerna gör större vinster än någonsin. NY Times har senaste åren gått från konkurs till digitala darlings där dom anställt dussintals nya spjutspetsjournalister som har som ända syfte att bevaka Trump. HÅRT.

Negern som styr där nu säger ju det öppet, dom är i krig mot sin egen president.

Aftonbladet kör samma stil, för två veckor sedan anställde vår nestor Anders Lindberg, Sveriges förmodligen farligaste människa sen Stig Bergling. Vår allas Johan Norberg.

Superglobalists knuten till CATO (är en organisation som inte Alex Jones gillar, om jag utrycker mig så)

Jag skulle nog vilja dra det så långt att Aftonbladet just nu, är det största hot vi svenskar någonsin ställts inför alla kategorier (inkluderar då digerdöden).

På världsarenan så är post och times lika stora hot mot mänskligheten som global warming/peak oil och Daesh tillsammans.

Dom är extremt motiverade och dom är extremt radikala.
__________________
Senast redigerad av victortich 2017-03-20 kl. 22:28.
Citera
2017-03-20, 21:40
  #52
Medlem
det är värt att påminna om att 9 av 10 svenskar inte har något förtroende för kvällstidningarna

https://www.resume.se/nyheter/artikl...lstidningarna/

De är vår tids Pravda (ett officiellt organ för Sovjetunionens kommunistiska parti och användes för att förmedla officiell policy och policyförändringar ända fram till 1991)
Citera
2017-03-21, 01:16
  #53
Medlem
Hyddan92s avatar
Haha Det totalt verklighetsfrånvända lögnmaskineriet Aftonhoran hävdar inte bara att de har existensberättigande utan också att de på något sätt någonstans gör något rätt.

Hehe, ja fyfan... vad ska man säga?


En klockren beskrivning av DN, sig själva och hela det övriga slaskmediala etablissemanget i banankungadömet Sverige.

Må Tidningsdöden komma snabbt och skoningslöst.
Citera
2017-03-21, 08:35
  #54
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Fast Aftonbladet, expressen, dn med mera skriver ju alltid om samma saker ?
så nej dom behövs ej.
Citera
2017-03-21, 18:11
  #55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
det är värt att påminna om att 9 av 10 svenskar inte har något förtroende för kvällstidningarna

Sofia Olsson Olsén anser att man ska läsa Aftonbladet för att läsa sanningen. Men nästan ingen svensk håller med henne. Knappt någon svensk har förtroende för Aftonbladet.

Ett problem kan tyckas?
Citera
2017-05-05, 04:57
  #56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Aftonbladet köper en vänsterartikel och direktöversätter.
Problemet är att rubriken är totalt felaktig.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...iskt-inkorrekt

Londonborna verkar snarare nöjda med Prins Philip och förstår att ålder förorsakar hans avgång, artikeln innehåller påståenden som saknar stöd i artikeln.
Citera
2017-05-05, 10:11
  #57
Medlem
Enydrions avatar
Nu brukar jag inte läsa Avpixlat och Fria tider, mer än när det är länkat från Flashback nån enstaka gång... så dem kan jag inte bedöma.

Aftonbladet läser jag mest rubrikerna, --- sanning, tja ledarredaktionen, där kan vi nog glömma det (bortsett från åsa då, hon skriver nog det hon uppfattar som sanning, Lindberg tror jag är hennes motsats på det området)

Man får nog se på aftonbladet som om tex brunråttorna gav ut en tidning och beskrev händelser osv ur deras perspektiv, och hur de uppfattar saker... Det skulle liksom inte vara så värst sant för en människa.

Sofia olsson olsen har ju jobat på Aftonbladet länge, så hon har sas levt med brunråttorna många många år, så hon tänker som en brunråtta och tycker därför att tidningen skriver sanning?

Ett undantag är Lena Mellin, hon skriver nog hur hon uppfattar det, och är ingen brunråtta utan mer normal, så ungefär 20% av vad hon skriver är sanning, och att det inte är mera, har mest med hennes förståndsgåvor att göra...

Citera
2017-05-23, 18:03
  #58
Medlem
Demokraturdns avatar
Rubriksättning i Aftonbladet:

22-åringen häktad: ”Kan finnas motiv som svartsjuka”

Citatet:
Citat:
– I en relation kan det förstås förekomma svartsjuka och sådana saker, men jag vill inte kommentera en motivbild i det här läget, det är alldeles för tidigt, säger Christer Sammens.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/1lbAW

Inte rubricerar alternativmedia så tabloidaktigt, annat än vid olycksfall i arbetet?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback