Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 13:52
  #1
Medlem
Exakt som rubriken lyder undrar ju jag om det är körrt för min del har varit en lvm utredning öppen i CA en månad nu har pissat 3gånger i veckan men såklart har jag ju postiva prover på THC. 2 LOb som skedde för 2 månader sen nu har deadlinedatumet passerat fick prata med nån annnan handläggar istället för min egen (som förövrigt är helt störd har) har ansökt om att få ny handläggare under flera månader och denna vecka ska jag väl få svar. Sa självklart att jag öppen för innsatser har pratat i telefon med socialchefen och hon vills e någon typ av insats den förra handläggaren har alltså lyckts hinna starta en utrening om ett LVM något som aldrig varit på tepeten fram till nu. Fyller 22 i sommar och har gjort en 12 stegs behandling med ytterst svaga resultat 2015. Kan tilägga att jag är bostadslös stått i kön för det kommunala bostadsbolaget som soc hjälper ett fåtalk med (oftast yngre för att desssa skall slippa bo i missbrukarboenden osv) nu fick jag veta för 2 veckor sen att jag är ute ur de kön och måste ta en så kallad soc lägenhet först från samma förvaltning där jag blivit vräkt för ett år sedan. Har föröskt med öppenvård men tror inte dom kommer gå med på det utan 3 månaders behandlign vilket iofs inte är så farligt. NU TILL PROBLEMET! jag käkar xanor på recpt 4 mg om dagen och 5 mg Nitrazepam till natten har äter dom inte dagligen men är ej heller utan särskilt länge om det inte är kris helt enkelt. Det är ganska få behandllingshem som accpeterar stess och xanor benso överhuvudtaget är ju mer eller mindre bannlyst på varje behandlingshem vad jag förstått. Så vet ni nåt ställe där man har sin egen kontakt emd läkare lämnar in medeciner tex. Ser man till hela LVM utredningen så skulel säker chansen finnas att vinan i rätten mot soc men med tanke på att dom är en myndighet så dömer rätten i 9/10 fall med soc och enligt deras bedömning detta har jag fått förklarat för mig av vänner som faktiskt sitter på lvm just nu eller suttit. Det är ingen kul resa säger dom med låsta dörrar osv. 2 LOB och lite weed tycker jag verkligen inte ska leda till sånna här utredningar. Benso får jag som sagt pissa positivt på då jag käkar xanor
Citera
2017-03-20, 14:48
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Exakt som rubriken lyder undrar ju jag om det är körrt för min del har varit en lvm utredning öppen i CA en månad nu har pissat 3gånger i veckan men såklart har jag ju postiva prover på THC. 2 LOb som skedde för 2 månader sen nu har deadlinedatumet passerat fick prata med nån annnan handläggar istället för min egen (som förövrigt är helt störd har) har ansökt om att få ny handläggare under flera månader och denna vecka ska jag väl få svar.

Sa självklart att jag öppen för innsatser har pratat i telefon med socialchefen och hon vills e någon typ av insats den förra handläggaren har alltså lyckts hinna starta en utrening om ett LVM något som aldrig varit på tepeten fram till nu. Fyller 22 i sommar och har gjort en 12 stegs behandling med ytterst svaga resultat 2015. Kan tilägga att jag är bostadslös stått i kön för det kommunala bostadsbolaget som soc hjälper ett fåtalk med (oftast yngre för att desssa skall slippa bo i missbrukarboenden osv) nu fick jag veta för 2 veckor sen att jag är ute ur de kön och måste ta en så kallad soc lägenhet först från samma förvaltning där jag blivit vräkt för ett år sedan.

Har föröskt med öppenvård men tror inte dom kommer gå med på det utan 3 månaders behandlign vilket iofs inte är så farligt. NU TILL PROBLEMET! jag käkar xanor på recpt 4 mg om dagen och 5 mg Nitrazepam till natten har äter dom inte dagligen men är ej heller utan särskilt länge om det inte är kris helt enkelt. Det är ganska få behandllingshem som accpeterar stess och xanor benso överhuvudtaget är ju mer eller mindre bannlyst på varje behandlingshem vad jag förstått. Så vet ni nåt ställe där man har sin egen kontakt emd läkare lämnar in medeciner tex. Ser man till hela LVM utredningen så skulel säker chansen finnas att vinan i rätten mot soc men med tanke på att dom är en myndighet så dömer rätten i 9/10 fall med soc och enligt deras bedömning detta har jag fått förklarat för mig av vänner som faktiskt sitter på lvm just nu eller suttit. Det är ingen kul resa säger dom med låsta dörrar osv. 2 LOB och lite weed tycker jag verkligen inte ska leda till sånna här utredningar. Benso får jag som sagt pissa positivt på då jag käkar xanor

Ändrade lite så det blir lättare att läsa.
Citera
2017-03-20, 18:32
  #3
Avstängd
BaZoBazos avatar
Jag vet att det finns vissa av egen erfarenhet som får opiater. Jag vet dock inga detaljer om vad han fick men gissningsvis var det metadon. Detta var på self-help Söderhamn. De som var benzo-beroende fick nedtrappning i 30 dagar, det kunde ibland förlängas.

LVM är soft, gratis styrketräning och bra mat. Vuxendagis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback