Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 13:43
  #1
Medlem
Calidriss avatar
Det är alltså som rubriken lyder. Har en Samsung 42 tums tv. Kan kika närmare på specifik model utifall de skulle vara nödvändigt.

Problemet är att när jag höjer ljudet på tvn så höjs ljudet i hörlurs ingången. Alltså om jag kopplat in hörlurar i aux uttaget bakom tv. Jag får alltså inte ljudet i tvns egna hörlurar att låta någonting. Uppenbarligen tror tvn att de är hörlurar inkopplade hela tiden. Kan inte ändra i högtalarlistan vart ljudet ska spelas upp någonstans heller.

Någon som har en tanke vad de kan vara?

Ursäkta om det verkar en aning otydligt.
Citera
2017-03-20, 19:58
  #2
Medlem
Totalt obegripligt, ta en bild...
Citera
2017-03-20, 21:20
  #3
Medlem
capmacs avatar
Du ansluter hörlur till hörlursuttaget, inte till någon ingång och inte till Aux.

Citat:
Ursprungligen postat av Calidris
Någon som har en tanke vad de kan vara?

Glapp/skit i hörlursuttaget. Det sitter ett kontaktbleck som skall gå tillbaka och indikera att man inte har hörlur ansluten.

Kontaktspray för elektronik, jucka sen in och ut 20 ggr med hörlurskontakten.

/capmac
Citera
2017-03-20, 21:23
  #4
Medlem
patrik-wids avatar
Har du kollat så det inte sitter något i hörlursuttaget i TV'n? Vad händer om du kopplar in hörlurar i uttaget? Får du något ljud i dem?
Citera
2017-03-27, 12:08
  #5
Medlem
Calidriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Har du kollat så det inte sitter något i hörlursuttaget i TV'n? Vad händer om du kopplar in hörlurar i uttaget? Får du något ljud i dem?

Jag får ljud ur hörlurarna om jag kopplar in hörlurar i det uttaget.

De sitter inget där annars. Om de inte finns fler dvs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback