Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-20, 13:18
  #1
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2017-03-1...aftig-smallare

Vad är detta för sjuka typer som gjort detta ?
Citera
2017-03-20, 13:25
  #2
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eep15kse
https://www.sydsvenskan.se/2017-03-1...aftig-smallare

Vad är detta för sjuka typer som gjort detta ?
Förmodligen samma typ av klientel som blev bejublade för att så anmärkningsvärt hjälpt till att få loss en fastkörd brandbil i Tensta.
Välkommen till landet upp-och-ner.
Citera
2017-03-20, 13:31
  #3
Medlem
Citat:
– Vi har inget förtroende för våra egna rutiner när vi ska åka ut dit längre. Vi känner att det inte räcker med de riskbedömningar vi gör, säger Kaj Engelke som har arbetat som brandman i Malmö sedan 2008.
Det var strax innan midnatt natten till lördagen som flera bilar började brinna på Ramels väg. En bil stannade då vid räddningstjänstens tankbil som stod en bit från de övriga fordonen. Inga poliser fanns på det stället.
– Min kollega ser en man som lämnar bilen som har stannat. Mannen är stressad och nervös när han ska tända eld på den här saken som han ska kasta iväg. Han fumlar med den. Det tror jag kan vara det som kan ha räddat min kollega från att ha skadats allvarligt, säger Kaj Engelke.
Föremålet exploderade nära de två brandmännen vid tankbilen.
De är nu uppsatta som brottsoffer i en polisanmälan om försök till grov misshandel.

Så gärningsmannen försökte ta kol på två brandmän.. Släpp Malmö och låt kaozet bränna ner skitstaden
Citera
2017-03-20, 14:18
  #4
Medlem
Synd att ingen av de brandmän som hanterade sprutan såg vad som hände. Det ligger ju i sakens natur att räddningstjänsten har tillgång till vattenkanon...... Något som polisen inte får ha som alternativ i sin samhällsskyddande verksamhet.
Citera
2017-03-20, 15:09
  #5
Medlem
sfrges avatar
Räddningstjänsten borde vägra åka till dom här grottområdena.
Citera
2017-03-20, 15:27
  #6
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eep15kse
https://www.sydsvenskan.se/2017-03-1...aftig-smallare

Vad är detta för sjuka typer som gjort detta ?

Det är säkerligen ungjävlar som agerar hantlangare åt grovt kriminella som vill hålla all sorts ordningsmakt från deras territorier. Håll blåljusen borta från vårt område och så får ni fickpengar och möjligheten att klättra uppåt i den kriminella världen. Det är så det funkar.
Citera
2017-03-20, 17:03
  #7
Medlem
Verkanseld är det enda som kommer funka. När något fåtal blivit skjutna då de kastat saker på blåljus kommer det upphöra omgående.
Citera
2017-03-20, 17:25
  #8
Medlem
Det enda sättet som inte prövats ännu är att klassa dylika attacker som terrorism och slå till hårt och skoningslöst mot förövarna. Det är uppenbart att den mjuka stilen med dialogpoliser och brobyggare inte fungerar. Tyvärr lär det väl ryckas på axlarna ända tills någon person inom blåljusyrkena dör till följd av attackerna.
Citera
2017-03-20, 18:27
  #9
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Verkanseld är det enda som kommer funka. När något fåtal blivit skjutna då de kastat saker på blåljus kommer det upphöra omgående.
Ja precis! Skicka ut militären, det hade garanterat UK, Spanien och Italien gjort vid det här laget! Eller insatsstyrkan med dumdumkulor (gummi)
Citera
2017-03-20, 19:12
  #10
Medlem
Någon som har en länk till, det i artikeln åsyftade, blogginlägget?
Citera
2017-03-20, 19:23
  #11
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eep15kse
https://www.sydsvenskan.se/2017-03-1...aftig-smallare

Vad är detta för sjuka typer som gjort detta ?
Vanliga kaozblattar! Ssån här skit händer ju dagligen över hela landet där det finns kaozblattar.
Citera
2017-03-20, 19:25
  #12
Medlem
Vimurs avatar
Blogginlägget som refereras till i artikeln är skakande. GM var ute efter att döda, det finns ingen annan förklaring, i alla fall räknade han kallt med att det skulle kunna hända.
Citat:
Explosivmedlet som kastades mot min kollega igår detonerade så kraftigt att polisens tekniker kallades till platsen för att utreda vilken typ av sprängmedel som använts. Den initiala bedömningen var rörbomb. Den senare bedömningen att det är oklart. Någon typ av explosivmedel. Med andra ord, en bomb, men av okänt slag.
(...)
Det är när tankbilen ska vända och chauffören ska backa fordonet som min kollega går ur för att hjälpa honom och fungera som extra ögon. När han står där kör en bil upp och stannar en kort bit därifrån, en ung man hoppar ur bilen och tänder på någonting och kastar det mot honom. Min kollega hinner ta ett par snabba steg åt ett annat håll innan föremålet detonerar. Explosionen är så kraftig att de kollegor som står 70 meter längre ned på gatan beskriver hur det fladdrar i byxbenen när tryckvågen når dem. Tankbilen på 20+ ton gungar. Tack vare att min kollega vet att vi befinner oss i Rosengård så reagerar han snabbt. Tack vare att han som kastade fumlade med bomben och tappade den mitt i kastet så nådde han inte fram. Tack vare. Tack och lov. Om kastet varit bättre och bomben träffat min kollega i ansiktet, hade han levt då?
https://kajengelke.com/2017/03/19/normal-riskmiljo/
Vilken dag som helst nu kommer en polis eller brandman att dö. Engelke beskriver en ofattbar arbetssituation.
Citat:
När polisen först uppmärksammade oss på att vi behöver iaktta största försiktighet i Malmös problemområden så kändes det overkligt. Men det var verkligt. Malmö hanterar fler handgranater än någon annan stad i något annat europeiskt land. Och vi anpassar oss, vi kan inte göra något annat. Därför vet jag nu rent yrkesmässigt hur man gör. Det är inte så svårt. Snett bakifrån, låt den brinna minst 10 minuter först. Har det inte smällt då så fortsätt fram, men använd ett speciellt strålrör och håll dig under fönsterhöjd. Då minskar risken för att jag skulle dö om det nu ändå skulle smälla. Men den mentala förberedelsen. Den kan vi inte öva på. Och min fru tycker inte att det känns bra oavsett om jag vet hur jag ska göra för att minimera risken för att mitt liv spills i onödan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback