Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 11:10
  #1
Medlem
Jag har aldrig köpt tårtor i hela mitt liv så jag är lite osäker.


Dessutom är jag på besök i stan så jag kan inte så mycket om ställena här i staden men vilka ställen i Stockholm rekommenderar ni om man ska köpa en heltårta för "OK pris", dvs inte mer än 500 kr eller nåt.


Det ska räcka för max 4 pers bara. Så inte mer än så.


Såklart ska det smaka bra, så har ni några favoritställe? Och vad ligger priset på just det stället ni tänker rekommendera i så fall?
Citera
2017-03-20, 12:17
  #2
Medlem
Jernmaskens avatar
Det finns ett ställe, kommer inte ihåg vad det heter men, det ligger någonstans mellan Hässelby Strand och Farsta centrum. Du kan fråga om vägen till kondiset när du är i närheten. Sen finns det bra bakverk i Nacka forum också du kan kolla in. För 500 spänn får du garanterat vad du behöver.
Citera
2017-03-20, 12:17
  #3
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Femhundra kronor (500:-) har jag själv upprepade ggr köpt en fullt fungerande bil för. Bara som jämförelse.

Jag skulle själv i detta läge som TS är köpa en djupfryst Prinsesstårta på Lidl för 49:- (räcker till 4 pers.) och medan tårtan uttagen ur kartongen tinar på köksbänken gå på Bolaget och köpa mousserande vin för resterande 451:- till sällskapet om 4 vuxna.

Då finns förutsättningar glad eftermiddag.

Eller om sällskapet ser alkohol som Djävulens (Läs Kapitalets) påfund: Pocket the savings.

Om klass & stil viktigt, så har Gateau fina, goda, premiumprissatta tårtor: De har gäng butiker runt om i City såväl som i orten:

http://www.gateau.se/butiker/
Citera
2017-03-20, 12:18
  #4
Medlem
SandraPalenryds avatar
Lyx, vetekatten i city. 160:- 4 bitar. Riktigt nice.
Budget citygross i ulvsunda. Butget, men butiksbageri. Nice.
Citera
2017-03-20, 14:43
  #5
Medlem
Kulglass-s avatar
Enkelt! Ica's frystårta
Citera
2017-03-20, 17:31
  #6
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Lyx, vetekatten i city. 160:- 4 bitar. Riktigt nice.
Ja, det var ju ett riktigt bra förslag. Det hade jag tagit direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback