Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 09:25
  #1
Medlem
riskybizzys avatar
Jag har starka skäl att anta att min granne punkterat däcken och repat min bil. Vad jan jag göra för att förhindra framtida skadegörelse?
Citera
2017-03-20, 09:41
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Kamera? Har du bilen ute?
Citera
2017-03-20, 09:57
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan du sätta upp en gömg kamera med rörelsedetektering?
Citera
2017-03-20, 11:47
  #4
Medlem
mytologis avatar
Billigare alternativ än kamera är ju lampa med rörelsedetektor.
Citera
2017-03-20, 14:40
  #5
Medlem
riskybizzys avatar
Bor i radhus med gemensam parkering (carport) och grannen har bilen intill min. Får man sätta upp en kamera i bilen riktad mot hans bil? Tror inte det är lagligt...
Citera
2017-03-20, 17:36
  #6
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Bor i radhus med gemensam parkering (carport) och grannen har bilen intill min. Får man sätta upp en kamera i bilen riktad mot hans bil? Tror inte det är lagligt...
Nej, det får du inte.
Citera
2017-03-20, 17:37
  #7
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Bor i radhus med gemensam parkering (carport) och grannen har bilen intill min. Får man sätta upp en kamera i bilen riktad mot hans bil? Tror inte det är lagligt...
Lagligt? Skit i det. Sätt upp en kamera för fan.
Citera
2017-03-20, 18:11
  #8
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Lagligt? Skit i det. Sätt upp en kamera för fan.

Tänkte mest vad som gäller vid en ev rättegång. Klart jag skiter i det om jag löser det på egen hand...
Citera
2017-03-20, 19:11
  #9
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tänkte mest vad som gäller vid en ev rättegång. Klart jag skiter i det om jag löser det på egen hand...
Om grannen fångas på film så får filmen användas som bevis mot grannen, däremot riskerar du själv att åka dit på olaglig kameraövervakning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback