Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 22:47
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det tyder ju på att det är fel hemma hos dig.
Precis, men jag fattar inte vad som är fel och varför det helt plötsligt har börjat att bli fel...

Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Verkar vara en skit-isp du har. Saxat från kundsupport.

https://reggle.wordpress.com/2012/07...nat-explained/

Tycker du skall pröva att göra en "factory reset" på din router och sedan konfigurera den till att agera Access Punkt. Alltså utan NAT.
Vet inte vad "utan NAT" innebär på min router, kommer jag att kunna använda mig av mitt lokala nätverk om jag konfigurerar den att agera acesspunkt, t.ex. streama saker från min dator via Steam Link?

Tror ni att det är fel hos dem alltså? Eller är det mina skitroutrar som inte kan hantera deras lösning där jag delar IP med massa andra (om jag förstått det rätt)?
Citera
2017-03-25, 10:03
  #26
Medlem
Såg en del som verkade vara intressant i loggen imorse, massa "DoS Attack: RST Scan"

Kan detta vara intressant?

Kod:
Citera
2017-03-25, 10:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luciono
Kan detta vara intressant?
Inte vidare, är inga attacker utan routern är väl lite osäker på vad det är så den flaggar det som så.
Citera
2017-03-31, 18:00
  #28
Medlem
Hur gick det för dig TS? Har samma problem.
Citera
2017-03-31, 18:27
  #29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciono
Fungerar fortfarande inte. Har prövat att köra pingplotter från min dator direkt kopplad till internetuttaget hela dagen, men då har allt sett fint ut. Internet har inte gått ned.

Har dock haft 61,6 % package loss på 100.64.11.1, men jag vet inte vad det är för IP...

Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Det är väl din IP adress eller någon i din ISPs nät då det är ett Carrier Grade NAT nät


Nigeria calling:
http://iplocationtools.com/100.64.11.1.html

Det är väl någon negerkung som vill ha hjälp med att föra ut (dina) pengar
Citera
2017-04-01, 10:04
  #30
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nigeria calling:
http://iplocationtools.com/100.64.11.1.html

Det är väl någon negerkung som vill ha hjälp med att föra ut (dina) pengar

Nä det är alltså en PRIVAT adress har inte ett skit med Nigeria att göra.
Citera
2017-04-01, 21:12
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Nä det är alltså en PRIVAT adress har inte ett skit med Nigeria att göra.
Följt alla steg som som du skrev i tråden DNS jäveln funkar fortfarande inte. Vad mer kan man göra?

Har alltså fabriksåterställd routern , kopplat bort alla kablar, startat om routern, bytt DNS adress till 8888 o 8844. Testat Netgears egna troubleshoot o bredbandsbolagets.
__________________
Senast redigerad av Dagis-Dropout 2017-04-01 kl. 21:14.
Citera
2017-04-01, 21:16
  #32
Medlem
Testade att pinga Yahoos hemsida då stod det att jag har förlorat 100% paket. Är för övrigt analfabet när det gäller datorer, nätverk etc
Citera
2017-04-01, 21:23
  #33
Medlem
[quote=jag-har-oxo-en-kuk|60226537]
Citat:
Ursprungligen postat av konstis
.
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
.
Citera er också. Förhoppningsvis kan någon hjälpa mig
__________________
Senast redigerad av Dagis-Dropout 2017-04-01 kl. 21:25.
Citera
2017-04-01, 21:33
  #34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Hur gick det för dig TS? Har samma problem.

Har du samma problem som TS så vet vi att det är fel hemma hos dig och att allt funkar när du kopplar direkt till "internetuttaget".

Så vad du kan göra är att felbegränsa, att utesluta en enhet efter en annan.

Koppla ur allt (inkl din mobil) utom din dator och din router. Stäng av wifi i din din router. Testa om det funkar. Om det funkar vet vi att din dator och router är OK, funkar det inte vet vi att felet ligger i dator eller router.
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-04-01 kl. 21:36.
Citera
2017-04-01, 22:35
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Har du samma problem som TS så vet vi att det är fel hemma hos dig och att allt funkar när du kopplar direkt till "internetuttaget".

Så vad du kan göra är att felbegränsa, att utesluta en enhet efter en annan.

Koppla ur allt (inkl din mobil) utom din dator och din router. Stäng av wifi i din din router. Testa om det funkar. Om det funkar vet vi att din dator och router är OK, funkar det inte vet vi att felet ligger i dator eller router.
Ok Ska försöka återkommer snart
Citera
2017-04-01, 22:36
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ok Ska försöka återkommer snart
Hur stänger jag av wifi i routern?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback