Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-20, 03:32
  #1
Medlem
Vad kan man göra mot mobbare egentligen? Jag börjar planera när jag ska plugga inför hösten, jag är mycket väl medveten om att jag kommer få mobbare efter mig eftersom jag har en sådan frekvens trots jag inte har gjort något, bara lutat mig tillbaka och inväntat det.

Senast när jag pluggade så försökte dom ha tjejer som lockbete för att samla information, bildade "vänner" som ville mjölka information ur mig, psyka mig till reaktioner vid matbordet, härma mig, följde efter mig var jag än gick osv osv... Men det roliga är att ingen jävel har någonsin vågat slåss med mig i hela mitt liv.

Jag börjar nu tänka på vad jag har lärt mig från hela den perioden... Det jag har insett är att jag kommer ha mobbare hela livet, det blir värre för varje år som går och jag har bestämt mig att jag aldrig kommer låta mobbare vinna framöver... Kommer aldrig hoppa av en till utbildning även om det blir en krigszon... Jag har också insett att killar/män bara försöker tävla mot andra killar/män för att få tjejer, det spelar ingen roll vilken ålder det är på killar/männen, även om tjejen har gjort fel så försvarar alla killar/män henne.

Om dom slår ett slag så får jag inte misshandla dom blodiga så dom aldrig kommer tillbaka... Tror det hade varit den mest effektiva metoden, men jag vill inte hamna i fängelse.

Vad kan jag göra mot framtida mobbning? Att prata sig ur mobbning går aldrig, det är bara miljöpartister som tror det.

Det är seriös hjälp jag efterfrågar, allt off-topic rapporterar jag.
__________________
Senast redigerad av Devetduuu 2017-03-20 kl. 03:34.
Citera
2017-03-20, 03:57
  #2
Medlem
00sjus avatar
Hugg tillbaka fast 2 gånger hårdare. Är det någon som
slänger ur sig en elak kommentar så släng ur dig en värre alltså nått riktigt grovt. Slår någon dig så slår du hårdare, till slut fattar dom att dom inte kan bryta ner dig, eller så knyter du näven i fickan och låter dom mobba dig.
Citera
2017-03-20, 04:12
  #3
Medlem
Verbala mobbare, svarar du med att säga
- "Fan vad patetisk du/ni är, har ni inget annat för er?"

Svarar dem typ "du är patetisk" osv....

Så bara titta på dem lite slött och gå där ifrån.

Skulle det bli så att du mobbas med fysiskt våld så skulle jag ringa polisen. Anmäl dom jävlarna.

Ett annat tips, vilket går emot mina principer, är att om du blir mobbad så ta med ett fint aluminium basebollträ och slå in huvudet på dem.
Gör helst inte det sistnämnda, men jävlar vad gött det hade varit om man kunde lösa det med våld!
Citera
2017-03-20, 04:25
  #4
Medlem
Jag kan säga raka och grova saker till dom... Men jag misstänker att dom kommer komma tillbaka och försöka fler gånger.

Dessutom kan dom göra alla dessa saker jag skrev i trådstarten helt lagligt, jag har inte hur mycket energi som helst som kan tåla detta i flera år.
__________________
Senast redigerad av Devetduuu 2017-03-20 kl. 04:29.
Citera
2017-03-20, 04:31
  #5
Medlem
DoctorWos avatar
Mobbning på högre lärosäten?

Känns som ett tråkigt troll.
Citera
2017-03-20, 04:33
  #6
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vad kan man göra mot mobbare egentligen? Jag börjar planera när jag ska plugga inför hösten, jag är mycket väl medveten om att jag kommer få mobbare efter mig eftersom jag har en sådan frekvens trots jag inte har gjort något, bara lutat mig tillbaka och inväntat det.

Senast när jag pluggade så försökte dom ha tjejer som lockbete för att samla information, bildade "vänner" som ville mjölka information ur mig, psyka mig till reaktioner vid matbordet, härma mig, följde efter mig var jag än gick osv osv... Men det roliga är att ingen jävel har någonsin vågat slåss med mig i hela mitt liv.

Jag börjar nu tänka på vad jag har lärt mig från hela den perioden... Det jag har insett är att jag kommer ha mobbare hela livet, det blir värre för varje år som går och jag har bestämt mig att jag aldrig kommer låta mobbare vinna framöver... Kommer aldrig hoppa av en till utbildning även om det blir en krigszon... Jag har också insett att killar/män bara försöker tävla mot andra killar/män för att få tjejer, det spelar ingen roll vilken ålder det är på killar/männen, även om tjejen har gjort fel så försvarar alla killar/män henne.

Om dom slår ett slag så får jag inte misshandla dom blodiga så dom aldrig kommer tillbaka... Tror det hade varit den mest effektiva metoden, men jag vill inte hamna i fängelse.

Vad kan jag göra mot framtida mobbning? Att prata sig ur mobbning går aldrig, det är bara miljöpartister som tror det.

Det är seriös hjälp jag efterfrågar, allt off-topic rapporterar jag.

Jag har aldrig blivit mobbad vilket är väldigt konstig. På andra sidan så har jag dock dragit mig undan folk och blivit osynlig. Det rekommenderar jag dock inte. Jag tror att folk som mobbar andra gör det för att de ibland blir avundsjuka på personen eller för att de tycker att personen har det för bra ställt.
Tex: du ska inte skryta om saker och ting. Om du har fått A i betyg håll då käften om detta :P.
Om du tillexempel bara skulle ge en mobbare en komplimang. Typ.... jag kommer inte på någonting . Jo... jag är fett avundsjuk på dina biceps. Då kanske mobbaren lämnar dig ifred eftersom han/hon då känner att hen inte vinner något på att trycka ner någon som redan avundas en.
Tråkigt att du är rädd för att bli mobbad . Kom bara ihåg att mobbarna själva ofta känner att de vill hitta felaktigheter på folk för att deras egna felaktigheter ska kännas mindre.
Citera
2017-03-20, 04:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Mobbning på högre lärosäten?

Känns som ett tråkigt troll.
NEJ DET ÄR INGET TROLL..... Knappast något ovanligt heller
Citera
2017-03-20, 05:48
  #8
Medlem
SnilleFixs avatar
Var dig själv & Ignorera dom som försöker göra nåt, bli inte arg, spela bara smart, dom tycker det bara är ännu mer kul om du reagerar för stort.
Annars om inte det fungerar så är det bara att gå hårt mot hårt som gäller.

Du kan också fixa bevis, filma/spela in hur dom beter sig, sätta dit dom.

Får jag fråga varför dom skulle vilja mobba/trakassera just dig?
Citera
2017-03-20, 05:51
  #9
Medlem
Ninnyes avatar
Ibland är det en bra idé att fundera på varför det här händer. Du hävdar att du ALLTID blir mobbad, att du alltid får alla emot dig. På tidigare utbildningar har du fått både elever och lärare emot dig.

Rannsaka dig själv. Varför är det så tror du?

Är du en obehaglig filur?
Är du allmänt uppkäftig?
Söker du bråk?
Blir du kränkt om någon ger igen med samma medicin?

Har du någon god vän som du kan diskutera saken med? Kanske kan han/hon sprida lite ljus över frågan: "Jo Devetduuu, det kan bero på att du alltid säger till folk att dom är idioter - dom fattar inte riktigt din humor på samma sätt som jag."

Utifrån svaret du får kan du börja jobba med dig själv.
Citera
2017-03-20, 06:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Var dig själv & Ignorera dom som försöker göra nåt, bli inte arg, spela bara smart, dom tycker det bara är ännu mer kul om du reagerar för stort.
Annars om inte det fungerar så är det bara att gå hårt mot hårt som gäller.

Du kan också fixa bevis, filma/spela in hur dom beter sig, sätta dit dom.

Får jag fråga varför dom skulle vilja mobba/trakassera just dig?
Försökte ignorera dom, går inte långsiktigt.

Hårt mot hårt, hur?

Man får väl inte spela in andra om man inte deltar i diskussionen? Straffbart har jag läst.

Ingen aning, helt oskyldig.
Citera
2017-03-20, 06:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Är du en obehaglig filur?
Är du allmänt uppkäftig?
Söker du bråk?
Blir du kränkt om någon ger igen med samma medicin?
Kanske obehaglig pga mitt ansikte, men jag beter mig normalt.

Nej inte uppkäftig.

Nej söker inte bråk.

Nej eftersom jag inte gör något.
Citera
2017-03-20, 06:39
  #12
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Ibland är det en bra idé att fundera på varför det här händer. Du hävdar att du ALLTID blir mobbad, att du alltid får alla emot dig. På tidigare utbildningar har du fått både elever och lärare emot dig.

Rannsaka dig själv. Varför är det så tror du?

Är du en obehaglig filur?
Är du allmänt uppkäftig?
Söker du bråk?
Blir du kränkt om någon ger igen med samma medicin?

Har du någon god vän som du kan diskutera saken med? Kanske kan han/hon sprida lite ljus över frågan: "Jo Devetduuu, det kan bero på att du alltid säger till folk att dom är idioter - dom fattar inte riktigt din humor på samma sätt som jag."

Utifrån svaret du får kan du börja jobba med dig själv.

Det är ju knappast någon som orkar mobba någon för att denne säger till folk att dom är idioter?

Eller gör man det i Sverige? Organiseras det en mobbing-armé om någon är tex för "kaxig"? Eller bara allmänt för otrevlig? Det krävs ju ett jäkla engagemang.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback