Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-19, 21:48
  #1
Medlem
Hejsan, jag äger en yamaha slider 2016 som har ett yasuni rör och 5.4 grams malossivikter dragen v-ring, 90 i huvudmunstycke och sedan resten orginal.
Innan 10 km/h så har en dålig respons, sedan drar den iväg, vet någon hur man man får detta bättre?
Tacksam för svar!
Citera
2017-03-19, 21:51
  #2
Avstängd
majduns avatar
byt till större lågfartmunstycke
Citera
2017-03-19, 22:20
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Centrifugalkoppling som går in för tidigt? hjälper det att skruva på bränsle/luftskruven?
Citera
2017-03-20, 10:35
  #4
Medlem
Harbards avatar
Mycket intressant faktiskt. Min Maxi-scooter började göra exakt samma sak för några dagar sedan. Men min låter mer som att man har " hög växel " i från början, sen när den börjar komma upp i varv så är den precis som vanligt.

Jag bytte dock till lite förstora i diameter variatorvikter, dock lättare. Kanske har med det att göra för mig.

Om din låter som min så är det något med variatorn, kolla så allt är åtskruvat också, kopplingen m.m o att fjädrarna är hela.

Blöddrar den eller får för lite bensin så är det som Majdun säger.
Citera
2017-03-20, 10:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
byt till större lågfartmunstycke
Tror du det skulle hjälpa ?
Citera
2017-03-20, 11:50
  #6
Medlem
#2 varför de? Moppen är ju i princip ny och bara ett trimrör kan ju inte påverka lågfartmunstycket? Eller?
Citera
2017-03-20, 11:52
  #7
Avstängd
majduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234
Tror du det skulle hjälpa ?
ja gå upp några storlekar på lågfartmunstycket
Citera
2017-03-20, 12:34
  #8
Medlem
Harbards avatar
Nej det är ytters sällan lågfartsmunstycken behöver ändras. Det är mest i samband med höjd-förändringar som man måste ändra den, skiljer en hel del från kusten och upp 300-700m inlands.

Kolla variatorn, ta av variatorkåpan och starta o se hur remmen rör sig mellan plattorna.

Du kanske har nån variatorvikt som har hängt sig, gått sönder eller liknande.
Även kopplingen kan ha blivit lite sliten och behövs sandpappras lite. Men som sagt, låter det som att den har hög växel eller kan du beskriva lite mer hur symptomerna yttrar sig?
Citera
2017-03-20, 12:39
  #9
Avstängd
majduns avatar
jo lågfartsmunstycket behöver bytas till större vid trimning , har några ggr sett munstycken där något sandkorn eller erg som satt igen hålet helt , så då får du mysko tvekande gång från tomgång och upp till 1/3 dels gas , så kolla munstycket och byt till större
Citera
2017-03-20, 12:49
  #10
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
jo lågfartsmunstycket behöver bytas till större vid trimning , har några ggr sett munstycken där något sandkorn eller erg som satt igen hålet helt , så då får du mysko tvekande gång från tomgång och upp till 1/3 dels gas , så kolla munstycket och byt till större


Du blandar ihop munnstycke och lågfartsmunnstycke.
Citera
2017-03-21, 10:20
  #11
Avstängd
majduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Du blandar ihop munnstycke och lågfartsmunnstycke.
nej , tippar TS har 16 i storlek på sitt lågfart munstycke och 90 i huvudmunstycke , gissa vilket av de som det är minst hål igenom och som kan vara täppt eller för litet
Citera
2017-03-21, 10:23
  #12
Medlem
Harbards avatar
Okej, ja 16 är ju otroligt litet. Hade nånstans runt 20-36 i min moped.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback