Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-23, 11:49
  #25
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listos89
Tjaa!

En enkel fråga som jag inte riktigt har hittat svaret på.

Jag ska snart köpa en motorcykel jag inte har behörighet för. Jag ska ha hojen för att övningsköra och skaffa mig en högre behörighet(A-begränsad, jag har idag A1-körkort)

Jag undrar därför, får jag köra hem den? Eller måste jag på något sätt få en person med rätt behörighet att köra hem den åt mig? Eller måste jag lägga ut fler tusenlappar för att få den hem på ett annat sätt?
Den som ska framföra hojen på allmän väg måste ha rätt behörighet. Punkt slut! Sedan kan man naturligtvis ifrågasätta hur stor sannolikhet det är att farbror polisen just denna dag är ute och stoppar just dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Listos89
Jag undrar om det råder liknande omständigheter som när man får köra en obesiktigad bil i trafiken, så länge man är på väg till just besiktningen.
Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av Listos89
Får jag köra min motorcykel hem, så länge jag är på väg hem för att parkera den, för att senare börja övningsköra med den tillsammans med behörig person?
Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av Listos89
Vad säger ni? Hur gör folk i min situation egentligen? Det kan ju inte vara ett särskilt unikt problem direkt. Fast ingen info på nätet trots det.
Är hojen påställd i bilregistret, besiktigad och försäkrad - fixa någon med rätt behörighet som kan köra hem den. Alt är att du ger säljaren en slant så kan h*n köra hem den åt dig.
Andra alt är att du ber någon som har bil och släpkärra att ta den på släpet och köra hem den åt dig. Släp finns på de flesta bensinmackar att hyra för någon dryg hundring per timma.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback