Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-20, 17:36
  #37
Medlem
Det var såhär det började innan jag och mitt ex gjorde slut.

"Det är bara en arbetskamrat", "Vi är bara vänner" osv osv

Nu ligger hon och särar på benen för honom..
Citera
2017-03-20, 17:38
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Kan börja med att säga att jag är kvinna ~30, sambo.

Träffade en manlig kollega "privat" hemma hos honom för ett par veckor sedan, efter att några månader helt vänskapligt pratat med varandra via sms.
Ingen annan avsikt från mitt håll än att träffa en ny vän - varför inte? Känns inte som man gör det så ofta i min ålder (de vänner jag har, är såna jag haft "alltid", har vänner av båda könen).

Innan när vi setts på jobbet har han inte verkat nervös när vi pratat/mött varandra. Däremot för ett par veckor sedan när jag kom hem och hälsade på, så var han väldigt fumlig och skulle greja med massor, spring i benen, typ.
Väldigt mån om att klappa på min axel om jag sa något lite "roligt", komma med små inlindade komplimanger om mig/mitt utseende.
Han tyckte även att jag skulle komma igen en annan dag för att "kolla på film"...

Senare när jag skulle hem, var han väldigt på om att jag skulle ha en kram innan jag gick. Så visst, jag gav en - väldigt stel - kram.

Undrar lite vad han vill med detta? Är män såhär när de bjuder hem nya, kvinnliga vänner? Eller kan det vara så att han är lite småförtjust (vilket jag inte hoppas)?
Hur borde jag agera nu när han vill ses igen?
Han vet att jag har en sambo sedan många år, dessutom.
Jag tänker nog inte träffa denna mannen privat fler gånger om det kan vara så att han vill något mer.
kort och gott han vill pipa dig
Citera
2017-03-20, 18:00
  #39
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delrocha
Det var såhär det började innan jag och mitt ex gjorde slut.

"Det är bara en arbetskamrat", "Vi är bara vänner" osv osv

Nu ligger hon och särar på benen för honom..

Samma skit hände mig med ett ex som jag var sambo med under 4 år. En kväll kom hon inte hem från en fest, hade sovit hos en killkompis, i samma säng, inget hände, de var ju bara vänner. Absolut sjukaste var att hon på fullt allvar rättfärdigade sitt beteende genom att säga att hon tyckte det var helt normal. Jävlar vad fort hon åkte ut ur lägenheten
Citera
2017-03-20, 20:09
  #40
Medlem
Kaffebitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Du vet mycket väl att det inte handlar om att ha manliga vänner. Det handlar om att inte umgås på tu man hand med män som man har goda skäl att tro vill stoppa korven i dig. Det borde vara fullständigt självklart för både män och kvinnor i förhållanden att man inte aktivt söker situationer där man umgås ensam med en person som försöker ligga med en.

Grejen är ju dock den att jag inte hade en blekaste aning om hur han skulle vara privat, i och med mina erfarenheter hur vi är mot varandra på jobbet, dvs riktigt bra kollegor utan någon sexuell spänning öht i luften.

Och nu när jag fått massor svar som tyder på att han kan vara intresserad av mer än vän, så tänker jag ju självklart inte träffa denna man privat något mer!! Det tror jag att jag gjorde klart i något av mina tidigare inlägg.
Så det var ju inte riktigt så att jag sökte en privat situation med en person som jag VISSTE ville ligga med mig? Det har inte märkts av det minsta på jobbet.
Sökte mer en liten pratstund med en trevlig kollega efter jobb, precis som jag kan göra med mina kvinnliga sådana (som också är attraktiva, som jag säkert kunnat ha som KK om jag vore singel och av motsatt kön). Att jag ser vad jag skulle kunna göra i ett tillstånd som singel, betyder ju inte att jag längtar efter och skulle vilja göra det nu, som upptagen och lycklig.
Citera
2017-03-20, 20:40
  #41
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Kan börja med att säga att jag är kvinna ~30, sambo.

Träffade en manlig kollega "privat" hemma hos honom för ett par veckor sedan, efter att några månader helt vänskapligt pratat med varandra via sms.
Ingen annan avsikt från mitt håll än att träffa en ny vän - varför inte? Känns inte som man gör det så ofta i min ålder (de vänner jag har, är såna jag haft "alltid", har vänner av båda könen).

Innan när vi setts på jobbet har han inte verkat nervös när vi pratat/mött varandra. Däremot för ett par veckor sedan när jag kom hem och hälsade på, så var han väldigt fumlig och skulle greja med massor, spring i benen, typ.
Väldigt mån om att klappa på min axel om jag sa något lite "roligt", komma med små inlindade komplimanger om mig/mitt utseende.
Han tyckte även att jag skulle komma igen en annan dag för att "kolla på film"...

Senare när jag skulle hem, var han väldigt på om att jag skulle ha en kram innan jag gick. Så visst, jag gav en - väldigt stel - kram.

Undrar lite vad han vill med detta? Är män såhär när de bjuder hem nya, kvinnliga vänner? Eller kan det vara så att han är lite småförtjust (vilket jag inte hoppas)?
Hur borde jag agera nu när han vill ses igen?
Han vet att jag har en sambo sedan många år, dessutom.
Jag tänker nog inte träffa denna mannen privat fler gånger om det kan vara så att han vill något mer.

Jag är tjej och tycker att man kan ha vänner av båda könen.

Tycker dock det är väldigt märkligt att som sambo/gift/upptagen umgås med någon av motsatt kön, hemma hos denne.

Om jag hade kille så skulle jag undra om han hade alla hästar hemma om han gick hem till en tjej från jobbet och skulle umgås bara de två.

Du får såklart göra som du vill men hur tänkte du nu? Varför ses ni hemma hos honom och inte ute på stan? Vad tycker din kille?

Undrar bara var integritet och gränser tog vägen här.
Citera
2017-03-21, 10:05
  #42
Medlem
RutledgeWoods avatar
Vet din kille om att du var hemma hos din jobbkompis? Om ja,vad sa han om det?
Citera
2017-03-21, 22:55
  #43
Medlem
enkoppkaffetacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Bra idé, kan fråga om sambon kan vara med och hänga nån dag, så får vi se vad som sägs
Haha, du kan lika gärna ge honom ett knä i ansiktet, skulle vara snällare.

Alltså, du har ju totalt ovetandes skickat starka signaler till honom att du vill ligga med honom alternativt dumpa din sambo för honom genom att sms:a massor utanför jobbet och sedan besöka honom privat one-on-one. Om en kvinna och en man träffas på det sättet är det nästan alltid så att minst en av dom vill ligga.
Citera
2017-03-22, 01:39
  #44
Avstängd
kninsed445s avatar
I denna värld finns det killar som vill ligga 99% och de som vill älska dig 1%. De som stannar kvar för att de vill ligga är 100%.
Citera
2017-03-22, 13:45
  #45
Medlem
Adelaides avatar
Han är intresserad av dig. Förstår inte hur du kan tro något annat. Han har gett dig solklara signaler som tyder på det.
Citera
2017-03-22, 19:24
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Hur tänkte du när du följde med på ett tvåpersoners-AW hemma hos honom?
Att ni skulle prata om senaste kardashianavsnittet eller om guccis nya väska,om inredningstips?
Hur gick tankegångarna där och då när du bestämde dig för att följa med?
Om du varit singel hade du gärna haft honom som kk skriver du. Du är alltså attraherad av honom.

Herregud vilken slampa ts är! Mår illa av att läsa det här hir korkade tjejer/kvinnor är nuförtiden.

TILL TS! MAN UMGÅS INTE MED MOTSATT KÖN OM MAN SKULLE VILJA HA DOM SOM KK IFALL DE TOG SLUT MELLAN DIG OCH DIN MAN!

Lär dig visa din man respekt eller ännu bättre att han inser vilken idiot du är
Citera
2017-03-22, 19:30
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Grejen är ju dock den att jag inte hade en blekaste aning om hur han skulle vara privat, i och med mina erfarenheter hur vi är mot varandra på jobbet, dvs riktigt bra kollegor utan någon sexuell spänning öht i luften.

Och nu när jag fått massor svar som tyder på att han kan vara intresserad av mer än vän, så tänker jag ju självklart inte träffa denna man privat något mer!! Det tror jag att jag gjorde klart i något av mina tidigare inlägg.
Så det var ju inte riktigt så att jag sökte en privat situation med en person som jag VISSTE ville ligga med mig? Det har inte märkts av det minsta på jobbet.
Sökte mer en liten pratstund med en trevlig kollega efter jobb, precis som jag kan göra med mina kvinnliga sådana (som också är attraktiva, som jag säkert kunnat ha som KK om jag vore singel och av motsatt kön). Att jag ser vad jag skulle kunna göra i ett tillstånd som singel, betyder ju inte att jag längtar efter och skulle vilja göra det nu, som upptagen och lycklig.

Skulle aldrig i hela mitt liv gå hem till en kvinnlig kollega som jag hade kunnat tänka mig ligga med ifall de tog slut med.min egen partner. På riktigt? Vart är din jävla respekt gentemot din man? Fyfan vad äcklig du är med dina naiva ursäkter
Citera
2017-03-22, 22:31
  #48
Medlem
Att vara trogen handlar inte enbart om att inte hoppa i säng med eller kyssa andra än din partner utan även att med stor integritet aktivt förhindra situationer och förlopp som leder dit.
Många har i mitt tycke en alltför slapp "luften är fri"-inställning till det hela. Som om man kan göra vad som helst bara man inte tar det sista avgörande steget till kyssar och samlag.

Naturligtvis kan man känna attraktion och klicka med personer av det motsatta könet även fast man är i ett förhållande. Dock måste man aktivt se till att inte låta interaktioner bli alltför flörtiga och sätta upp barriärer och kväva flörtandet i sin linda. Detta sker inte endast på ett verbalt plan utan handlar även om kroppspråk, hur du släpper in personer i ditt personliga uttrymme och så vidare. Det ska kännas som att man stöter på en brandvägg eller virusskydd när man försöker stöta på en upptagen kvinna.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback