Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-19, 18:15
  #1
Medlem
Kaffebitens avatar
Kan börja med att säga att jag är kvinna ~30, sambo.

Träffade en manlig kollega "privat" hemma hos honom för ett par veckor sedan, efter att några månader helt vänskapligt pratat med varandra via sms.
Ingen annan avsikt från mitt håll än att träffa en ny vän - varför inte? Känns inte som man gör det så ofta i min ålder (de vänner jag har, är såna jag haft "alltid", har vänner av båda könen).

Innan när vi setts på jobbet har han inte verkat nervös när vi pratat/mött varandra. Däremot för ett par veckor sedan när jag kom hem och hälsade på, så var han väldigt fumlig och skulle greja med massor, spring i benen, typ.
Väldigt mån om att klappa på min axel om jag sa något lite "roligt", komma med små inlindade komplimanger om mig/mitt utseende.
Han tyckte även att jag skulle komma igen en annan dag för att "kolla på film"...

Senare när jag skulle hem, var han väldigt på om att jag skulle ha en kram innan jag gick. Så visst, jag gav en - väldigt stel - kram.

Undrar lite vad han vill med detta? Är män såhär när de bjuder hem nya, kvinnliga vänner? Eller kan det vara så att han är lite småförtjust (vilket jag inte hoppas)?
Hur borde jag agera nu när han vill ses igen?
Han vet att jag har en sambo sedan många år, dessutom.
Jag tänker nog inte träffa denna mannen privat fler gånger om det kan vara så att han vill något mer.
Citera
2017-03-19, 18:21
  #2
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Kan börja med att säga att jag är kvinna ~30, sambo.

Träffade en manlig kollega "privat" hemma hos honom för ett par veckor sedan, efter att några månader helt vänskapligt pratat med varandra via sms.
Ingen annan avsikt från mitt håll än att träffa en ny vän - varför inte? Känns inte som man gör det så ofta i min ålder (de vänner jag har, är såna jag haft "alltid", har vänner av båda könen).

Innan när vi setts på jobbet har han inte verkat nervös när vi pratat/mött varandra. Däremot för ett par veckor sedan när jag kom hem och hälsade på, så var han väldigt fumlig och skulle greja med massor, spring i benen, typ.
Väldigt mån om att klappa på min axel om jag sa något lite "roligt", komma med små inlindade komplimanger om mig/mitt utseende.
Han tyckte även att jag skulle komma igen en annan dag för att "kolla på film"...

Senare när jag skulle hem, var han väldigt på om att jag skulle ha en kram innan jag gick. Så visst, jag gav en - väldigt stel - kram.

Undrar lite vad han vill med detta? Är män såhär när de bjuder hem nya, kvinnliga vänner? Eller kan det vara så att han är lite småförtjust (vilket jag inte hoppas)?
Hur borde jag agera nu när han vill ses igen?
Han vet att jag har en sambo sedan många år, dessutom.
Jag tänker nog inte träffa denna mannen privat fler gånger om det kan vara så att han vill något mer.

Sätter min högra hand på att han vill ha något mer än vänskap.

OT: Det är just detta som är problemet idag, män vet inte hur man är en man (det går åt båda hållen, även till din sambo) och kvinnor vet inte hur man är en kvinna (vilken man skulle tillåta sin sambo att träffa andra män hemma hos dessa män?)

Kalla mig mansgris eller patriark men för fan.. lite jävla måtta får det väl vara eller ska vi ha en enda stor orgie i Sverige där familjen inte betyder något? //rant
Citera
2017-03-19, 18:21
  #3
Medlem
RutledgeWoods avatar
Han är till 100% ute efter att ligga med dig.
Alla signaler pekar på det.
Perfekt läge för dig att skaffa en KK om du gillar honom.
Citera
2017-03-19, 18:24
  #4
Medlem
Steepfor4minutess avatar
Detta är en utav alla anledningar till varför man ska hålla professionella relationer professionella och inte träffa kollegor utanför jobbet.
Börjar man umgås privat så kan det bli riktigt jobbigt om någonting går fel på vägen.
Jag tycker du pratar med din kollega och förklarar att du får ett intryck av att han kanske är intresserad av mer än vänskap och avslutar det där.
Närmsta veckorna (beroende på hur pass tight ni jobbar med varandra) kan bli stela men det kommer mattas av och till slut kan ni nog jobba som vanligt igen.
Citera
2017-03-19, 18:24
  #5
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Han är till 100% ute efter att ligga med dig.
Alla signaler pekar på det.
Perfekt läge för dig att skaffa en KK om du gillar honom.

Du kanske missade att hon har en sambo?

Om du mot förmodan inte missade det så har jag egentligen bara en sak att säga till dig; När du skriver så som du gör så säger du till dig själv att det är ok att vara otrogen så om du har eller en dag får en kvinna så hoppas jag du fortfarande tycker det är ok att vara otrogen. Lite självrespekt är ju inte fel.
Citera
2017-03-19, 18:26
  #6
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du kanske missade att hon har en sambo?

Om du mot förmodan inte missade det så har jag egentligen bara en sak att säga till dig; När du skriver så som du gör så säger du till dig själv att det är ok att vara otrogen så om du har eller en dag får en kvinna så hoppas jag du fortfarande tycker det är ok att vara otrogen. Lite självrespekt är ju inte fel.

Tja, TS har redan varit hemma hos honom, så hon är inte helt ointresserad av honom.
Citera
2017-03-19, 18:27
  #7
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Kan börja med att säga att jag är kvinna ~30, sambo.

Träffade en manlig kollega "privat" hemma hos honom för ett par veckor sedan, efter att några månader helt vänskapligt pratat med varandra via sms.
Ingen annan avsikt från mitt håll än att träffa en ny vän - varför inte? Känns inte som man gör det så ofta i min ålder (de vänner jag har, är såna jag haft "alltid", har vänner av båda könen).

Innan när vi setts på jobbet har han inte verkat nervös när vi pratat/mött varandra. Däremot för ett par veckor sedan när jag kom hem och hälsade på, så var han väldigt fumlig och skulle greja med massor, spring i benen, typ.
Väldigt mån om att klappa på min axel om jag sa något lite "roligt", komma med små inlindade komplimanger om mig/mitt utseende.
Han tyckte även att jag skulle komma igen en annan dag för att "kolla på film"...

Senare när jag skulle hem, var han väldigt på om att jag skulle ha en kram innan jag gick. Så visst, jag gav en - väldigt stel - kram.

Undrar lite vad han vill med detta? Är män såhär när de bjuder hem nya, kvinnliga vänner? Eller kan det vara så att han är lite småförtjust (vilket jag inte hoppas)?
Hur borde jag agera nu när han vill ses igen?
Han vet att jag har en sambo sedan många år, dessutom.
Jag tänker nog inte träffa denna mannen privat fler gånger om det kan vara så att han vill något mer.
Han har en liten crush på dig. Friendzona honom utan att vara otrevlig men gå aldrig hem till honom ensam igen (då tror han det är en invit).
Om du vill kan du vara ärlig och fråga honom. Oavsett vad han svarar kan du göra klart att ni är vänner och mer kommer det inte att bli. Är han normal så fattar han budskapet. Har hänt mig ett par ggr och jag fattade vinken.
__________________
Senast redigerad av Gift44 2017-03-19 kl. 18:30.
Citera
2017-03-19, 18:33
  #8
Medlem
Kaffebitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Han är till 100% ute efter att ligga med dig.
Alla signaler pekar på det.
Perfekt läge för dig att skaffa en KK om du gillar honom.

Hahah nej, någon KK får det verkligen inte bli av det hela! Hade jag varit singel så absolut, men nu är jag ju i ett fint förhållande med mannen jag älskar




Frågan är ju nu hur jag ska gå vidare från detta, och avböja privata efterjobbsträffar på schysstast sätt.. Tänker ju inte inge massor förhoppningar hos mannen, för här har han inget mer att hämta än vänskap, liksom.

Nej, jag är ej blond, realist1
Citera
2017-03-19, 18:36
  #9
Medlem
Kaffebitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes
Detta är en utav alla anledningar till varför man ska hålla professionella relationer professionella och inte träffa kollegor utanför jobbet.
Börjar man umgås privat så kan det bli riktigt jobbigt om någonting går fel på vägen.
Jag tycker du pratar med din kollega och förklarar att du får ett intryck av att han kanske är intresserad av mer än vänskap och avslutar det där.
Närmsta veckorna (beroende på hur pass tight ni jobbar med varandra) kan bli stela men det kommer mattas av och till slut kan ni nog jobba som vanligt igen.

Låter vettigt, tack för tipset! Jobbar inte så nära varandra, är på samma "avdelning" ibland.
Citera
2017-03-19, 18:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sätter min högra hand på att han vill ha något mer än vänskap.

OT: Det är just detta som är problemet idag, män vet inte hur man är en man (det går åt båda hållen, även till din sambo) och kvinnor vet inte hur man är en kvinna (vilken man skulle tillåta sin sambo att träffa andra män hemma hos dessa män?)

Kalla mig mansgris eller patriark men för fan.. lite jävla måtta får det väl vara eller ska vi ha en enda stor orgie i Sverige där familjen inte betyder något? //rant

+1

Många män(och säkert kvinnor med) bryr sig inte ifall man är upptagen. Av respekt för min kille så träffar jag därför aldrig killar ensam. Något för dig TS att prova?
Vill han endast ha dig som vän har han inte något emot att ses tillsammans med din sambo eller tjejkompis.
Citera
2017-03-19, 18:38
  #11
Medlem
Kaffebitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sätter min högra hand på att han vill ha något mer än vänskap.

OT: Det är just detta som är problemet idag, män vet inte hur man är en man (det går åt båda hållen, även till din sambo) och kvinnor vet inte hur man är en kvinna (vilken man skulle tillåta sin sambo att träffa andra män hemma hos dessa män?)

Kalla mig mansgris eller patriark men för fan.. lite jävla måtta får det väl vara eller ska vi ha en enda stor orgie i Sverige där familjen inte betyder något? //rant

Okej, att fler än jag tycker att det känns som att han vill mer än bara vara vän, känns som en stark indikation att så är fallet... :-/
Citera
2017-03-19, 18:40
  #12
Medlem
Kaffebitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
+1

Många män(och säkert kvinnor med) bryr sig inte ifall man är upptagen. Av respekt för min kille så träffar jag därför aldrig killar ensam. Något för dig TS att prova?
Vill han endast ha dig som vän har han inte något emot att ses tillsammans med din sambo eller tjejkompis.

Bra idé, kan fråga om sambon kan vara med och hänga nån dag, så får vi se vad som sägs
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback