Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-10-08, 17:44
  #85
Medlem
Han har flyttat till Nacka. Han bor här tillsammans med mamman och systern som hakade på genom anhöriginvandring:

https://mrkoll.se/person/Ibrahim-Nas...qRaQkyqRaQuerA

Jag har för mig att jag hörde att han läser sista året på gymnasiet och ville börja plugga till jurist.

Bortsett från det ovan har jag även hört att det inte inte fanns någon form av förföljelse av familjen. Jag känner en vän till en i familjen. Jag kan förstå att man vill ha det bättre och flytta till Sverige. Det som stör mig är att asylreglerna är så lätta att runda. Min fundering är vad Azerbajdzjan tycker om att han (som han måste ha gjort) beskyllt Azerbajdzjan för att vilja döda eller tortera honom (vilket ju är ett krav för att man ska kunna få asyl).

Jag vet även en annan familj som är från Azerbajdzjan som också har fått asyl. Dom har vid minst två tillfällen vart tillbaka på semester. Trevliga personer, så jag har absolut inget personligt emot dom. Att det däremot ses som en icke-problematisk väg att ta sig in via asylsystemet känns tragiskt. Det har så tydligt öppnat upp ett hål in där den som känner sig manad att spela teater framför migrationsdomstolen kan komma in.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback