Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 22:39
  #265
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Man får inte köra om i högerfilen i Sverige.


I vissa fall får du det
Citera
2017-03-31, 19:32
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så en tidningsartikel som beskriver just det du 'synade' räcker inte för att visa att du har fel?
Låt mig gissa, du är mittfilsförare?

Jag kör i den fil som går fortast. Det kan vara höger, vänster, mitten och jag har aldrig åkt dit för böter p.g.a. detta.

Varför i helvete är du intresserad av detta? Jävla fitta.
Citera
2017-03-31, 20:22
  #267
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag kör i den fil som går fortast. Det kan vara höger, vänster, mitten och jag har aldrig åkt dit för böter p.g.a. detta.

Varför i helvete är du intresserad av detta? Jävla fitta.
Du måste vara korkad på riktigt, du skrev följande: "Ja, men är det ärligt talat någon i tråden som har hört talas om någon som har åkt på böter för detta? " och jag visade att, ja, det är åtskilliga som gjort det eftersom polisen stundtals fokuserar på detta idiotbeteende, och stöttade mitt påstående genom att ge dig länkar till artiklar som beskrev just hur detta gick till.
Trots detta tror du inte på vad jag visar dig, och nu kallar du mig fitta. Wow, varken läsförståelse eller argumentationsteknik verkar vara dina paradgrenar, men jag gissar att mittfältskörning är det. Hoppas du får böter nästa gång, då tycker jag du ska kalla polisen fitta och se vad som händer

Dumma idiotjävel som varken kan läsa eller fatta
Citera
2017-03-31, 20:25
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du måste vara korkad på riktigt, du skrev följande: "Ja, men är det ärligt talat någon i tråden som har hört talas om någon som har åkt på böter för detta? " och jag visade att, ja, det är åtskilliga som gjort det eftersom polisen stundtals fokuserar på detta idiotbeteende, och stöttade mitt påstående genom att ge dig länkar till artiklar som beskrev just hur detta gick till.
Trots detta tror du inte på vad jag visar dig, och nu kallar du mig fitta. Wow, varken läsförståelse eller argumentationsteknik verkar vara dina paradgrenar, men jag gissar att mittfältskörning är det. Hoppas du får böter nästa gång, då tycker jag du ska kalla polisen fitta och se vad som händer

Dumma idiotjävel som varken kan läsa eller fatta

Du insinuerade att jag på något sätt skulle ligga i mittfilen och bromsa upp trafiken, vilket jag dementerade.

Ursäkta för mitt "jävla fitta". Det var inte meningen
Citera
2017-03-31, 20:28
  #269
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Du insinuerade att jag på något sätt skulle ligga i mittfilen och bromsa upp trafiken, vilket jag dementerade.

Ursäkta för mitt "jävla fitta". Det var inte meningen
[Darth Vader]Apology ... accepted[/Darth Vader]
Citera
2017-06-09, 07:40
  #270
Medlem
sinnesjukt att polisen inte gör ett piss! Mina insatser e fan bättre, tuta, blända, blockera o stirra ut dom, o nu verkar de som att iodoterna ska få ny asfalt me, ycke vettigare o bara låta den ruttna så kanske folk inte kör där lika mycke
Citera
2017-06-09, 07:44
  #271
Medlem
EMMA1994s avatar
Blåser om dem bara inget större problem för det mesta antingen till vänster eller höger värre med slö körare på 1 fälts väg där man tvingas sniffa röv i flera km och det inte går att köra om
Citera
2017-06-09, 08:50
  #272
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
sinnesjukt att polisen inte gör ett piss! Mina insatser e fan bättre, tuta, blända, blockera o stirra ut dom, o nu verkar de som att iodoterna ska få ny asfalt me, ycke vettigare o bara låta den ruttna så kanske folk inte kör där lika mycke

På vilket sätt är det bättre att bete sig värre än vad de gör?

Jag brukar blinka till två gånger med helljuset och flyttar de sig inte får jag helt enkelt köra om till vänster.
Citera
2017-06-09, 15:07
  #273
Medlem
miikoss avatar
Är ju inte endast ett problem på trefiliga motorvägar, utan även på tvåfiliga. Samt på tvåfiliga 80-vägar med.

Det dröjer inte länge innan man kommer ikapp en bil som cruisar i vänsterfilen, eller inte går tillbaka till höger efter en omkörning.

När man sedan blinkar med helljuset så brukar förarna vakna till och gå till höger, så att man kan köra om.
Citera
2017-06-11, 10:50
  #274
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Man får inte köra om i högerfilen i Sverige.

Du får köra om till höger om hastighetsbegränsningen är max 70 km/h, samt vid köbildning. Inte annars.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback