Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-22, 11:58
  #61
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
för de svarta kan islam vara något okej då de knarkar och super hejdlöst,

orsaken till att de svarta amerikaner sökt sig till islam är ett hat mot vita och deras kristna religion,

islam 1/10 av svarta kanske 1/15
Jovisst, den tanken har slagit även mig. Men slutar de verkligen vara med i kriminella gäng och knarka för att de blir muslimer?

Om islam kan få de svarta männen att sluta knarka och stanna kvar hos sina familjer så är det förstås bra. Jag läste någonstans att 76% av alla svarta barn växer upp med en ensamstående mor.
Citera
2017-03-22, 21:31
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
? Har du varit där själv då ? Islamabad är Pakistans huvudstad och där finns väl knappast några sådana aktiviteter alls, I grunden en mycket religiös stad åtminstone ifrån början. Karachi och Lahore kan man ju tänka sig att det finns lite av varje där.

Samtidigt har Pakistan extremt militanta islamister och talibaner. Som inte drar sig för att skjuta skolflickor (Malala) och utföra grymma skolmassakrer. Norra Pakistan är ju för övrigt ett av Världens absoluta rövhål, med ständiga stamkonflikter, utbredd pedofili osv, likaså som i Afghanistan.

Rövarpack har ju härjat där i hundratals år. Att de ena stunden kallar sig talibaner och andra stunden islamister, mujaheddin, vad fan som helst har väl mindre betydelse, Rövarpack är vad de är Ett gammalt ordspråk lyder: Sådant läder ska sådan smörja ha...

Pakistansk militär gör ju sina räder då och då, men terrängen är ju sådan att den är på talibanernas sida, genom att det inte går att tränga in dem i typ ett hörn.
Det är ju klart att det är svårt för Pakistans ledning att hantera dessa fårskallar med rationella metoder eftersom talibanerna knappast resonerar rationellt heller.
Nej men som jag sa, Jag bodde granne med 3 pakistanier. Och vilka ska jag lite på, 3 pakistanier eller en person med uppenbara fördomar om Pakistan? hmm
Citera
2017-03-24, 02:55
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
Nej men som jag sa, Jag bodde granne med 3 pakistanier. Och vilka ska jag lite på, 3 pakistanier eller en person med uppenbara fördomar om Pakistan? hmm

Självfallet att du ska lita på ditt eget huvud istället för en smygrasistisk-smyghomo-FB-tomte som kallar sig DrSvenne

Nä, random pakistanier är nog som de flesta är, Viss erfarenhet har jag själv av dessa men de tillhörde den välutbildade eliten och var mycket skärpta. Och mycket kunniga i språk.

Men samtliga av dem berättade att Norra Pakistan var rena rövarnästet, förr var det tex vanligt med kidnappningar där. Och att den farliga islamismen har existerat där mycket länge, fast en del sk "islamister" inte ens är läskunniga och kan inte relatera till Koranen i någon större omfattning

Visserligen har Norra Pakistan en härlig natur med storslagna vyer så på så vis är det sevärt
Citera
2017-03-24, 12:11
  #64
Medlem
ZcD475s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jovisst, den tanken har slagit även mig. Men slutar de verkligen vara med i kriminella gäng och knarka för att de blir muslimer?

Om islam kan få de svarta männen att sluta knarka och stanna kvar hos sina familjer så är det förstås bra. Jag läste någonstans att 76% av alla svarta barn växer upp med en ensamstående mor.

Det har jag också läst, så på den punkten skulle islam kanske kunna förbättra deras ghetto-livsstil.
Citera
2017-04-14, 18:11
  #65
Medlem
GenesisPs avatar
http://www.friatider.se/bidragssugna...-i-arabv-rlden

Citat:
Araber i Libyen har börjat förslava svarta västafrikaner som kommer till landet för att söka sig till bidragens och välfärdens Europa, rapporterar International Business Times.

Citat:
Det handlar om svarta afrikaner som nu söker sig till det nordafrikanska arablandet Libyen för att därifrån försöka ta sig vidare till EU. Men istället för en framtid i bidragens Europa blir afrikanerna sålda som slavarbetskraft, rapporterar IB Times.

Överlevare har sagt till Internationella organisationen för invandring (IOM) att hela Libyen är fullt av privata slavfängelser och slavmarknader för svarta afrikaner.

Priset på en svart slav ligger runt 2000 kronor i Libyen, enligt IB Times. IOM varnar nu svarta afrikaner för att försöka ta sig genom Libyen.

Citera
2017-07-05, 02:37
  #66
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Afroamerikanerna har problem de måste ta itu med - det faktum att så många fäder överger sina barn, våldet och kriminaliteten, den överdrivna konsumtionen av onödiga produkter. Lösningen på dessa problem är dock inte islam, eller någon annan vidskepelse heller för den delen. Det behövs förebilder och ansvarsfulla familjefäder. För övrigt vore det bra om svarta slutade köpa sprit av de araber som äger så många spritbutiker i svarta bostadsområden.

Svarta muslimer överger också sina barn i stor utsträckning. Kolla på somaliska fäder i Göteborg, t ex. Jag tror inte att skillnaden mellan afroamerikaner och afrikaner är så stor när det kommer till att strunta i sina barn, islam är förmodligen bidragande orsak till det i somaliernas/muslimernas fall endast genom att fäderna där kan skita i barnen med "lite bättre samvete" eftersom islam dikterar att kvinnan ska sköta sådant. Genetiken har större betydelse än religiös tro.

Svarta mäns starka könsdrift och testosteronnivåer är ett problem i vita samhällen, av flera anledningar. Dels belastas ekonomin relaterad till bidrag kopplade till familj och barn, men också kvinnor blir generellt mycket mer utsatta och otrygga.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-07-05 kl. 02:39.
Citera
2017-07-05, 03:33
  #67
Avstängd
USA har mest svarta som sjunger gospel i någon baptist kyrka, om dom inte sitter i fängelse dvs. Men det kan säkert ändras. Finns bara 2 riktigt kända som har konverterat till Islam. Cassius Clay (Muhammed Ali) och Lew Alcindor (Kareem Abdul-Jabbar). Lyckligtvis har dom inte många efterföljare. Louis Farrakhan Muhammad, Sr har försökt med Nation of Islam. Men har inte haft någon framgång direkt med sin Jihad.
__________________
Senast redigerad av Faconnable 2017-07-05 kl. 03:41.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback