Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 22:39
  #1
Medlem
crooxns avatar
hej jag ska åka till florida i vinter med tjejen i 2 veckor efter de måste hon hem eftersom hon ska studera.
jag har 6veckor semester kvar så jag undrar om de finns gruppresor i sydamerika eller afrika som är bra, färdiga packet.
Har hört talas om rosabussarna är dem bra?
jag är ute efter äventyrsresor solbad är en kille på 26år och är inte sugen på åka med 50+ are.
Har rest själv i australien och thailand innan men svårt i sydamerika när man inte kan språket och svårare att hitta backpackers.
Citera
2017-03-19, 19:18
  #2
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crooxn
hej jag ska åka till florida i vinter med tjejen i 2 veckor efter de måste hon hem eftersom hon ska studera.
jag har 6veckor semester kvar så jag undrar om de finns gruppresor i sydamerika eller afrika som är bra, färdiga packet.
Har hört talas om rosabussarna är dem bra?
jag är ute efter äventyrsresor solbad är en kille på 26år och är inte sugen på åka med 50+ are.
Har rest själv i australien och thailand innan men svårt i sydamerika när man inte kan språket och svårare att hitta backpackers.

Jag har rest tre veckor i Peru med rosa bussarna och det är fan klockrent. Du reser billigt, hänger med folk och stannar på de ställen som har något att erbjuda. Där ni stannar frågar du guiden om vad som är intressant varpå han berättar det för dig. Vill du haka på aktiviteter så gör det, vill du ligga vid poolen så gör det, vill du traska runt själv så gör det. Det blir ungefär så kul som du själv gör det.

Visst, det är en enkel form av resande men bättre valuta för pengarna tycker jag faktiskt att du får leta efter. 50+are hamnar du bara med om du väljer 50+resan, annars är det mestadels ålder 20-40, blandat tjejer och killar.

Svårt att hitta backpackers i Sydamerika är det väl kanske ändå inte. Ta in på ett hostel och sätt dig i loungen och börja snacka lite så är du hemma. För att kunna prata med backpackers behöver du inte kunna spanska och för att kunna köpa saker behöver du en miniräknare där du kan kommunicera siffror. Svårare än så är det inte. Vissa hostels har egna barer och aktiviteter varpå folk kommer att börja prata med dig om du är blyg.

Jag har varit i sydamerika två gånger. Ena gången (Peru) utan att kunna spanska alls. Andra gången (Colombia) när jag kunde hanka mig fram och att ens kunna hanka sig fram gör det exponenciellt roligare men ändå inte nödvändigt.

Kör för fan!
Citera
2017-03-23, 00:11
  #3
Medlem
Lukazzs avatar
Det är definitivt ingen brist på andra backpackers i Sydamerika! Håll dig på the Gringo Trail så behöver du inte känna dig ensam.

Jag har rest runt själv i Sydamerika i fem månader nu och har träffat hur mycket skönt folk som helst. Jag kom hit utan ett ord spanska och det har gått bra, man lär sig det viktigaste längs vägen.

Själv avskyr jag allt vad gruppresor heter, men känner du att du vill ha lite extra trygghet är det bara att köra på det! Huvudsaken är att man kommer ut i världen.
Citera
2018-02-16, 13:22
  #4
Medlem
Om det är första gången i Sydamerika skulle jag absolut rekommendera en gruppresa.
Citera
2018-02-17, 18:25
  #5
Medlem
bludderbladders avatar
Skulle rekomendera dig att resa själv. 80% av Gringos kan knappt ett ord spanska och klara sig genom att hålla sig på, som någon nämnt, gringo trail. På sex veckor kan du se ganska mycket. Tex Peru och Bolivia. Där har du ganska bra hostelkedjor som Loki, WildRover, DragonFly, The Point I nästan varje stad. Din tjej kanske inte blir så nöjd dock då det är fest varje dag. Du behöver aldrig oroa dig för att känna dig ensam dock.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2822444

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback