Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 20:22
  #1
Medlem
Går det att göra en deal om att hon föder mitt barn så får hon 100.000? Man tar en 18 årig tjej från Moldavien eller Ukraina

Det ska skrivas att 100.000 är 36 månaders genomsnittlig lön i just dessa länder. Skulle motsvara 900.000 SEK i Sverige.

Ska väl inte vara omöjligt? Sedan om hon vill vara förälder tillsammans med mig får hon det.

Jag tänker inte göra detta nu, men säg när jag är 40-50 år och jag fortfarande inte fått barn?
Citera
2017-03-18, 20:26
  #2
Medlem
Keldons avatar
Har du tänkt igenom detta?

Vad ska du göra med en bebis när du är 50 och singel?
Pactum turpe?
Citera
2017-03-18, 20:27
  #3
Avstängd
SokratesLarsssons avatar
Satsa på riktiga skolor där barnen får lära sig något riktigt.
Då skulle vi slippa sånt här.
Citera
2017-03-18, 20:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Har du tänkt igenom detta?

Vad ska du göra med en bebis när du är 50 och singel?
Pactum turpe?
Jag vill ha erfarenheten av att vara förälder till mina egna biologiska barn, är samtidigt lite rädd för tanken att dö utan att fått barn.

Än så länge är det bara en tanke, kommer ta med barnen till Sverige.
Citera
2017-03-18, 20:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Går det att göra en deal om att hon föder mitt barn så får hon 100.000? Man tar en 18 årig tjej från Moldavien eller Ukraina

Det ska skrivas att 100.000 är 36 månaders genomsnittlig lön i just dessa länder. Skulle motsvara 900.000 SEK i Sverige.

Ska väl inte vara omöjligt? Sedan om hon vill vara förälder tillsammans med mig får hon det.

Jag tänker inte göra detta nu, men säg när jag är 40-50 år och jag fortfarande inte fått barn?
Risken är större att hon behåller barnet när hon fött det , kan dessutom vända sig till den svenska staten för att få bidrag , medborgarskap mm
Citera
2017-03-18, 20:47
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234
Risken är större att hon behåller barnet när hon fött det , kan dessutom vända sig till den svenska staten för att få bidrag , medborgarskap mm
Precis, att hitta en tjej i dessa skitländer som ställer upp är nog inte speciellt svårt. Risken är dock stor att hon kommer på att hon tjänar mer på att kräva dig på underhåll när barnet väl är fött.
Citera
2017-03-18, 20:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningssagare
Precis, att hitta en tjej i dessa skitländer som ställer upp är nog inte speciellt svårt. Risken är dock stor att hon kommer på att hon tjänar mer på att kräva dig på underhåll när barnet väl är fött.
Underhåll gör inget.
Citera
2017-03-18, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Går det att göra en deal om att hon föder mitt barn så får hon 100.000? Man tar en 18 årig tjej från Moldavien eller Ukraina

Det ska skrivas att 100.000 är 36 månaders genomsnittlig lön i just dessa länder. Skulle motsvara 900.000 SEK i Sverige.

Ska väl inte vara omöjligt? Sedan om hon vill vara förälder tillsammans med mig får hon det.

Jag tänker inte göra detta nu, men säg när jag är 40-50 år och jag fortfarande inte fått barn?
Jag tycker det var mycket generöst av dig att låta henne vara förälder med dig,om hon vill..
Men,jag tycker att du i första hand skall satsa på en relation som baseras på känslor....
Citera
2017-03-18, 20:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Jag tycker det var mycket generöst av dig att låta henne vara förälder med dig,om hon vill..
Men,jag tycker att du i första hand skall satsa på en relation som baseras på känslor....
Jag har inte haft någon större lycka i Sverige, jag är inte snygg.
Citera
2017-03-18, 21:17
  #10
Medlem
Om tjejen ser att jag är ifrån Sverige, kan hon fixa underhåll, medborgarskap och behålla ungen för sig själv utan att jag har något att säga till om?

Att gifta sig med någon som inte kan språket är nog ganska komplicerat när man ska skriva äktenskapsförord.
Citera
2017-03-19, 00:19
  #11
Medlem
Är ni helt tappade ni som skriver i den här tråden?
Är det generöst att hon får vara förälder när det är hennes barn?!
Hahaha idioter allihop
Citera
2017-03-19, 02:15
  #12
Medlem
Antar att TS menar ett Michael Jackson liknande förfarande ? Nä jag tror inte det går att avtala bort kvinnans rätt att träffa barnet, och att hon ansöker om vårdnad av barnet i svensk domstol. Oavsett om pengar är inblandade.

Men låt oss säga att TS adopterar istället, det borde vara mera legalt att göra så, fast det blir ju då inte TS biologiska barn. Men det är knappt lönt att ens försöka adoptera om TS är ensamstående man och >= 50 år. Det är dödfött skulle jag tro.

Alternativt är väl att åka till något fattigt land och göra någon kvinna på smällen där då, och ta hem barnet till Sverige. Men det kommer att bli mycket krångligt att ordna ett pass till barnet om barnet föds utomlands och ni inte är gifta.

Verkar ju vara lite knasvarning på den här tråden, det låter som att TS bör leta efter en annan målsättning i livet istället ?

Jag minns någon som blev ensamstående man med två småbarn pga att kvinnan dog hastigt. Inte lätt kan jag säga att styra upp tillvaron då inte. Mycket som blev extra krångligt då.
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-03-19 kl. 02:33.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback