Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 20:03
  #13
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Tänker mig ett fall där man utför arbeten själv när arbetskraft saknas, men säsongsvist ha anställda som arbetar och på sikt ha fast anställda. Frågan är ställd för att jag vill ha svar på olika scenarier av ren nyfikenhet.


Kan du se någon skillnad i en strategi som man behöver ha jämfört med om bolage(t)(n) är gemensamt ägda av ett fåtal eller gemensamt ägda.


Utländska firmor. Samsung är också en, men vad som gäller i Sydkorea är inte jätterelevant här.

1. Du är fortfarande för luddig

2. Vad menar du med ägda av ett fåtal eller gemensamt ägda??
Ja är det flera ägare behöver man veta ägarnas roller i företaget och ägarandelar

3. Jag tog upp tre exempel på firmor som utvecklades olika med olika strukturer.
Vad som gäller i företagsstrukturer är globalt men behöver du svenska exempel för att förstå så tar vi Saab, Volvo, Swedbank, Investor

Och vad gäller din luddighet och attityd så hörs vi inte mer 😘
Citera
2017-03-18, 20:18
  #14
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
1. Du är fortfarande för luddig

2. Vad menar du med ägda av ett fåtal eller gemensamt ägda??
Ja är det flera ägare behöver man veta ägarnas roller i företaget och ägarandelar

3. Jag tog upp tre exempel på firmor som utvecklades olika med olika strukturer.
Vad som gäller i företagsstrukturer är globalt men behöver du svenska exempel för att förstå så tar vi Saab, Volvo, Swedbank, Investor

Och vad gäller din luddighet och attityd så hörs vi inte mer 😘
1. Ja, det är meningen.
2. Flexibla roller. Helt ospecificierade och obestämda.
3. Ok.
Citera
2017-03-18, 22:19
  #15
Medlem
Skall flera ägare vara med på tåget kan EF uteslutas, där gäller som bekant en direkt koppling till en person. HB eller KB möjliga, men sällan lämpliga, AB passar i de flesta fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback