Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 16:35
  #1
Medlem
29 April Bananpiren i Göteborg!

http://www.retrospelsmassan.se/

Vilka kommer dit?

Citera
2017-03-18, 22:25
  #2
Medlem
Verkar vara intressant, synd bara att man bor så långt bort.
Citera
2017-03-20, 14:26
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Här diskuterar vi Retrospelmässan 2017. Vill man snacka gamla kompisminnen så har vi en ypperlig PM-funktion.

Mvh,
Moderator
Citera
2017-03-21, 02:49
  #4
Medlem
Wristcutters avatar
Jag kommer! Det var ett par år sedan jag var där. Det var senast när Charles Martinet och gänget från Nintendo-klubben var på plats. Kan det ha varit? 2014? Jag brukar tycka det är ett skönt ställe att bara hänga på. Många sköna människor där både bland försäljarna och besökarna. Det släpps så sjukt mycket nya lovande speltitlar i år att jag inte vet om jag kommer att ha råd med några gamla spel på mässan, åtminstone inte några dyrgripar. Men som sagt. Det är kul att bara hänga också. Jag får väl ta med mitt Switch i min väska och se om någon har lust att lira Mario Kart 8 Deluxe. Kanske anmäler mig till någon retrospelstävling också. Mycket skoj, mycket skoj.
Citera
2017-03-21, 10:10
  #5
Medlem
elephantstones avatar
Jag kommer inte besöka årets mässa, men närvarade på eventet år 2015 och har lite tips att dela med mig av!

Se till att ha mobilen fulladdad och ta med en powerbank för säkerhetens skull. Du kan nämligen förvänta dig en lång kö till byggnaden och att besöktrycket håller sig till eftermiddagen. Jag och mina vänner fick köa i ungefär en timme inför öppning.

Var prismedveten med dina eventuella inköp. Många av säljarna har högre priser än de vi ser på Tradera, men tenderar att sänka priserna innan eventet stänger portarna. Det är då man kan göra riktigt bra fynd!

Ta din tid att utforska och spela! Ur ett historiskt perspektiv är det intressant att få testa alla möjliga retrokonsoler och arkad-kabinetter. Jag fick testa Zelda till Philips floppkonsol CD-i och bevittnade hur dåligt det faktiskt är. Men också underbara japanska arkadspel jag inte ens visste fanns. Det finns också givna utställningar med intressant information.
Citera
2017-03-22, 22:23
  #6
Medlem
Det verkar som att det är större lokaler den här gången. Förhoppningsvis minskar detta köandet något. Det är detta som gjort att jag tidigare dragit mig från att besöka mässan de senaste gångerna. Bara betalningen av inträdet fungerar smidigt så borde det gå något fortare än tidigare.
Citera
2017-03-23, 11:38
  #7
Medlem
mogs avatar
Har besökt varje RSM sedan starten och är jag ledig från jobbet så kommer jag absolut att gå! Hoppas på fler arkadmaskiner, flipperspel och konstverk i år.
Citera
2017-04-25, 14:06
  #8
Avstängd
creepingdeaths avatar
blir nog inte mycket till köer denna gång, vad jag hört berodde det på att lokalen var full då får dom inte släppa in fler, med betydligt större lokaler så försvinner också det problemet
Citera
2017-04-25, 23:26
  #9
Moderator
memymos avatar
3 dagar kvar nu!

Sett fram emot detta väldigt länge!
Citera
2017-04-26, 10:06
  #10
Medlem
Bret-Harts avatar
Fick inte ledigt annars hade jag åkt
Citera
2017-04-26, 23:25
  #11
Avstängd
creepingdeaths avatar
såg att det uppmärksammades i gp:

http://www.gp.se/n%C3%B6je/retrospel...anna-1.4229805
Citera
2017-04-29, 20:13
  #12
Medlem
Var där idag. Mycket folk men trevligt att man fått bort köandet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback