Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 14:08
  #1
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Jag har länge gått i tankarna på att begära ut domar på samtliga gruppvåldtäkter i Sverige under de senaste 10 åren och göra en statistisk sammanställning av dessa, men hur går man isåfall tillväga?

Jag hittar bara information om hur man begär ut domar med hjälp av den dömdes personnummer och liknande info och endast för enskilda län, men visst måste det finnas ett nationellt register där samtliga domar av en viss typ finns samlade och är sorterade efter brottstyp?
Citera
2017-03-18, 14:13
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Jag har länge gått i tankarna på att begära ut domar på samtliga gruppvåldtäkter i Sverige under de senaste 10 åren och göra en statistisk sammanställning av dessa, men hur går man isåfall tillväga?

Jag hittar bara information om hur man begär ut domar med hjälp av den dömdes personnummer och liknande info och endast för enskilda län, men visst måste det finnas ett nationellt register där samtliga domar av en viss typ finns samlade och är sorterade efter brottstyp?
Kolla på www.gangrapesweden.com
Citera
2017-03-18, 14:21
  #3
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Kolla på www.gangrapesweden.com

Tack för denna! Problemet är dock att veta ifall de har samlat samtliga gruppvåldtäktsdomar?
Citera
2017-03-18, 14:21
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Jag har länge gått i tankarna på att begära ut domar på samtliga gruppvåldtäkter i Sverige under de senaste 10 åren och göra en statistisk sammanställning av dessa, men hur går man isåfall tillväga?

Jag hittar bara information om hur man begär ut domar med hjälp av den dömdes personnummer och liknande info och endast för enskilda län, men visst måste det finnas ett nationellt register där samtliga domar av en viss typ finns samlade och är sorterade efter brottstyp?
se till bara att du inte tror att gruppen "icke svenskar" är det samma som invandrare. Ej heller skall ju de räknas med som tagit sig hit olagligt eller är asylsökande. De är ju alla per definition inte invandrare. Ännu. Sedan är ju frågan om en person född i Sverige skall räknas som invandrare om han har en svensk förälder. Bara så att det inte blir fel. Han som dödade Lisa Holm skall ju inte ingå i statistiken "gruppvåldtäkter av invandrare." t ex.
Citera
2017-03-18, 19:06
  #5
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Jag har länge gått i tankarna på att begära ut domar på samtliga gruppvåldtäkter i Sverige under de senaste 10 åren och göra en statistisk sammanställning av dessa, men hur går man isåfall tillväga?

Jag hittar bara information om hur man begär ut domar med hjälp av den dömdes personnummer och liknande info och endast för enskilda län, men visst måste det finnas ett nationellt register där samtliga domar av en viss typ finns samlade och är sorterade efter brottstyp?
Nej, det finns ingen brottsrubricering som heter "gruppvåldtäkt" och därmed är den termen inte heller sökbar.

Det du kan göra är att söka "våldtäkt" där det är fler än en åtalad i saken. Det lär du dock få åka in på domstolarna och göra själv, eftersom deras personal kräver mer uppgifter än en så allmän begäran för att söka åt dig ... om du inte vill betala timpenningen för det förstås (dyrt)
Citera
2017-03-18, 19:46
  #6
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Är nära nog 100 % blattar och svartingar som gruppvåldtar.

Det är det faktiskt inte. Jag har gått igenom samtliga fällande domar för gruppvåldtäkter sedan 2010 nu, och det är ungefär 80% personer med utländska namn och 20% personer med svenska namn som blivit dömda för medverkande i gruppvåldtäkt.
Citera
2017-03-18, 19:50
  #7
Medlem
Sen 2011:

Antal dömda i gruppvåldtäktsfall totalt: 125

TOTAL STRAFFTID FÖR SVENSKAR: 24 ÅR
TOTAL STRAFFTID FÖR ICKE-SVENSKAR: 254 ÅR


Antal icke svenskar i gruppvåldtäktsfall: 105
Antal svenskar i gruppvåldtäktsfall: 20
Procent icke svenskar: 84 %
Om 20 % av Sveriges befolkning är icke svenskar så har
de en överrepresentation med en FAKTOR 21

Jag tycker att det är bättre att jämföra total strafftid eftersom det också återspeglar brottets grovhet, men överlag är det 16 % svenskar i fallen. De svenska fallen har dock inte några våldsinslag i de flesta fallen (eller fasthållning) utan rör sig mest om nerdyngade tjejer eller prostituerade.

Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Det är det faktiskt inte. Jag har gått igenom samtliga fällande domar för gruppvåldtäkter sedan 2010 nu, och det är ungefär 80% personer med utländska namn och 20% personer med svenska namn som blivit dömda för medverkande i gruppvåldtäkt.
Citera
2017-03-18, 20:21
  #8
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Det är det faktiskt inte. Jag har gått igenom samtliga fällande domar för gruppvåldtäkter sedan 2010 nu, och det är ungefär 80% personer med utländska namn och 20% personer med svenska namn som blivit dömda för medverkande i gruppvåldtäkt.

Jag överdrev medvetet. Är så skönt att generalisera.

Allvarligt, har du gått igenom alla våldtäktsdomar från 10-talet?
Citera
2017-03-18, 20:29
  #9
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Trådar om gruppvåltäckter har extremt många läsare här på Flashback och går alltid upp i topp. Undrar om det är folk som går igång sexuellt på att läsa och skriva just om detta? Får ni orgasm av att tänka och fantisera om detta?

Iallafall tycker jag det är extremt tragiskt med våltäckter då jag själv aldrig behövt våldta någon utan att det oftast varit tvärtom - och jag är man. Har också känt mig våldtagen av vissa kvinnor.

Var ärliga nu ni som går igång på dessa trådar - har ni sjuka fantasier eller...

Vad är sjukt?
Det finns något som är sjukt i detta. Det är alla ansträngningar att dölja fakta om vad som händer!

Sanningen
Det finns flera orsaker till att detta är intressant att följa:

BRÅ försöker gömma fakta om gruppvåldtäkter och vilka som begår dom
(FB) Ny rapport från BRÅ – Fakta eller propaganda? (2017-02-28)
När myndigheter försöker gömma fakta för landets medborgare blir många misstänksamma och försöker ta reda på vad som ligger bakom mörkningen.
Då blir vi i stället hänvisade till att söka information på sajter som denna:
https://www.gangrapesweden.com

Gruppvåldtäkter har gått från att vara mycket ovanliga till att bli vanliga i och med att vissa grupper av invandrare, bl.a. afghaner, irakier, eritreaner och somalier kommit till Sverige.
https://www.gangrapesweden.com/rapistspercountry.php
I brist på offentlig statistik drar många slutsatsen att väldigt många eller alla från dessa länder våldtar i grupp. Varför får vi inte veta om det är sant eller inte?

Politiker försöker tillsammans med media att bygga upp en felaktig bild av vad som händer.
Det finns fragment till undantag, t.ex.:
Om afghaners heroinmissbruk och hur det kopplar till rån och våldtäkter:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ma...nvander-heroin
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/he...a-4539926.aspx
De enda politiska ansträngningar vi ser att komma till rätta med detta är att satsa miljarder på poliser, vakter och nya polisstationer. För att minska följderna för flickor, affärsinnehavare, pensionärer och andra medborgare. En annan ansträngning som vi ofta ser från politiker är att fördela flyktingar jämnare över landet. Kommer det att minska gruppvåldtäkter och annan brottslighet eller är det bara fördelningen över landet som kommer att ändras?
Kan det finnas några samband med hur flyktingpolitik och integrationspolitik bedrivits i vårt land? Naturligtvis finns det sådana samband, men det måste till varje pris förnekas av politiker eftersom sanningen innebär att dom har ett ansvar!
Regeringen gjorde som man brukar i sådana här sammanhang. Man tillsatte en utredning. Om uppdraget var att komma fram till att ingen politiskt ansvarig har gjort något fel så kan man säga att det var en lyckad utredning. Redovisade den sanningen? Knappast!
http://www.regeringen.se/rattsdokume...03/sou-201712/

Citera
2017-03-18, 20:34
  #10
Medlem
apelsinhimlens avatar
Shit, skumläste en av domarna. Sju blattar som våldtar en tjej.
Citera
2017-03-18, 20:36
  #11
Medlem
Har finns det skärmdumpar för alla 50 domar:

https://www.google.com/maps/d/viewer...1814062717&z=7

Uppe i hörnet har du klipp från domen.

Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Shit, skumläste en av domarna. Sju blattar som våldtar en tjej.
Citera
2017-03-18, 20:40
  #12
Avstängd
bigbombers avatar
Gruppvåldtäkter har gått från att vara mycket ovanliga till att bli vanliga i och med att vissa grupper av invandrare, bl.a. afghaner, irakier, eritreaner och somalier kommit till Sverige.
Det är väl för inga tjejer vill ligga med dessa djur frivilligt, speciellt somalier
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback