Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 13:37
  #1
Medlem
Fiiskars avatar
Jag håller på att kolla på flyg till Hong Kong, och har hittat ett med Lufthansa som har bra pris, men mellanlandningen i Frankfurt är endast 1h, både på utresan och hemresan.

Är detta tillräckligt, eller ska jag hitta något annat?
Allt är bokat via samma resebyrå och jag har allt på samma papper, så det är en resa.
Citera
2017-03-18, 13:52
  #2
Medlem
Det borde du hinna om planet är i tid. Är planet försenat är det ju inte ditt fel och då löser de det säkert åt dig. Jag hade 45min i Amsterdam en gång, det var stressigt men det gick.
Citera
2017-03-18, 14:04
  #3
Medlem
För Frankfurt räcker det säkert, men du kan inte dra benen efter dig, man kan ju ha lite otur m gaterna. Hade varit värre m så kort byte på t ex CDG eller Heathrow.
Citera
2017-03-18, 15:05
  #4
Medlem
Qebuis avatar
Jag och en vän hade 50min på oss i just Frankfurt. Vi och några andra passagerare hann precis, men vi alla fick springa hela vägen. Man fick bra hjälp där, vi som hade den korta mellanlandningstiden fick gå före i köer osv. Riktigt stressigt var det, rekommenderar det inte. För oss var det mellanlandning där från USA till Sverige.
Citera
2017-03-18, 15:30
  #5
Medlem
edge22s avatar
1 timme i Frankfurt är jävligt kort när du skall igenom passkontrollen!

Per definition är dom flesta ankomster in till Frankfurt lite försenade och väldigt ofta släpps man av ute på plattan och skall då med buss in till terminalen, kan ta extra 10-15 minuter.

Är det Luftwaffe hela vägen?
Citera
2017-03-18, 15:57
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiiskar
Jag håller på att kolla på flyg till Hong Kong, och har hittat ett med Lufthansa som har bra pris, men mellanlandningen i Frankfurt är endast 1h, både på utresan och hemresan.

Är detta tillräckligt, eller ska jag hitta något annat?
Allt är bokat via samma resebyrå och jag har allt på samma papper, så det är en resa.

Om det är bokat genom samma, så får du ersättning om något skulle gå fel.
Annars ska en timme gå bra.
Tänk bara på att flygplatsen i Frankfurt är hemsk - dåligt skyltat och rörig.
Citera
2017-03-18, 17:08
  #7
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om det är bokat genom samma, så får du ersättning om något skulle gå fel.
Annars ska en timme gå bra.
Tänk bara på att flygplatsen i Frankfurt är hemsk - dåligt skyltat och rörig.

Jag håller med om att frankfurt är hemsk, bara att taxa tar ju en halv evighet. Sedan är det bra om man kan lite trix. Skulle till Bukarest för några månader sedan och fick då tips av lufthansa på en genväg som sparade 10 minuter. Nu var det genom EU men det är ju ändå (elektronisk) passkontroll.

Annars håller jag med om passkontroller, tyskar är ju nitiska jävlar. Jag hade nog känt mig mer bekväm med två timmar, då hinner man ta en god öl och god korv innan man slänger på planet

Annars kan man ju fråga flygbolaget, dom borde ju veta. Det är dock fördel att har båda "legen" på samma biljett då bagage och inchecking är klart.
Citera
2017-03-18, 17:51
  #8
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Är båda flygningar med Lufthansa?? I så fall hinner du med råge. För ett år sedan mellanlandade jag där, 1h, var orolig men gick jättesmidigt.

Är det olika flygbolag blir det längre att transportera sog men inga problem att hinna.

Lovar.
Citera
2017-03-18, 18:11
  #9
Medlem
Goldmanns avatar
Det är rätt kort tid. Missade ett plan där en gång till Asien med 1h. Men köper du EN biljett så får du iaf ersättning om det skiter sig. Jag skulle välja lite längre mellanlandning. (o sitta i loungen o ta några drinkar)
Citera
2017-03-18, 22:06
  #10
Moderator
Neksnors avatar
Luftwaffe verkar bara köra ett flyg om dagen (sent dessutom) till Hongkong, så om de inte orkar (tycker det är värt att) vänta på dig så får du vänta till dagen efter (med reglerad ersättning givetvis).
Citera
2017-03-21, 17:03
  #11
Medlem
sent inne, men det är som GormDenGamle säger; om det är på samma resa så är det "lugnt". D.v.s. du har gratis boende + mat om du blir fast över natten och ersättning på några tusen också. jag säger kör. och de bokar så klart om dig gratis också.

å andra sidan är frankfurts flygplats inte känd för att vara så intressant
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2822297

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback