Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 16:20
  #13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Som rubriken säger.. Hur många skulle faktiskt kunna tänka sig anamma den religion som de flesta härstammar ifrån och avsäga sig från t.ex Kristendomen?

Kristendomen har enligt mig för länge sedan gått från att engagera sig religiöst, till att nästintill endast engagerat sig politiskt. Asatro må känns uråldrigt, men vad jag vet så är det inte lika mycket regler som i andra religioner och dessutom är det väldigt jämställt mellan könen?

Vet ej hur man ligger in en poll på flashback så länkar en strawpoll!

https://strawpoll.com/5r2dywd

Du presenterar en falsk dikotomi.

Iövrigt är svaret för min del: Nej, jag tänket inte att bli asatroende. Jag är redan deltids-pastafarian och det räcker för min del.
Citera
2017-03-18, 16:23
  #14
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du presenterar en falsk dikotomi.

Iövrigt är svaret för min del: Nej, jag tänket inte att bli asatroende. Jag är redan deltids-pastafarian och det räcker för min del.

Du är som en robot.

Vad är pastafarian?
Citera
2017-03-18, 16:25
  #15
Medlem
kranendroppars avatar
Hell No! Nu får det vara slut på religioner!
Citera
2017-03-18, 16:36
  #16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du presenterar en falsk dikotomi.

Iövrigt är svaret för min del: Nej, jag tänket inte att bli asatroende. Jag är redan deltids-pastafarian och det räcker för min del.

Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Du är som en robot.

Är det min verklighets-förankring du ser som robot-aktig?

Citat:
Vad är pastafarian?

Nån som tror på Det Flygande Spaghetti Monstret.
Citera
2017-03-18, 16:40
  #17
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är det min verklighets-förankring du ser som robot-aktig?



Nån som tror på Det Flygande Spaghetti Monstret.

Hey! Visst var det Dawkins som sa så?
Citera
2017-03-18, 18:13
  #18
Medlem
Kan tänka mig att asatron kommer få visst uppsving. Framför allt tror jag kristendomen i Sverige kommer få det. Många som alltid tyckt att religion är trams är trötta på gullandet med olika minoriteter, tex islam. De önskar att de också tillhörde en minoritet. Och då ligger kristendomen nära till hands. "Jag har ju aldrig brytt om mig om sånt där, men jag tycker det är för mycket islam-gulligull. Nu ska jag leva ut kristendom bara för att visa vad som gäller här".
Citera
2017-03-19, 11:08
  #19
Medlem
Hur kan man anama en tro? Jag måste bli övertygad om vad jag ska tro på.
Jag kan inte bli asatroende, även om jag skulle vilja.
Folk som "testar på" att tro ljuger ju, i alla fall om själva trosbiten (ej underkläder).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback