Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 10:47
  #1
Medlem
Är det någon som har 5 poäng? Känns ju helt omöjligt att få det! Jag har 4.49! Fattar ingenting. Jag är alltid i tid och faktiskt trevlig också! Kanske babblar för mycket när jag är lite på lyset iof. Men det vore ju astaskigt att ge dåligt betyg för!
Citera
2017-03-18, 13:41
  #2
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolz83
Är det någon som har 5 poäng? Känns ju helt omöjligt att få det! Jag har 4.49! Fattar ingenting. Jag är alltid i tid och faktiskt trevlig också! Kanske babblar för mycket när jag är lite på lyset iof. Men det vore ju astaskigt att ge dåligt betyg för!

4,49 låter inte särskilt dåligt. Det kan ju bara ha varit en förare som tryckt på fel på skärmen. Kom tillbaka när du har 1,00 eller liknande!
Citera
2017-04-17, 22:16
  #3
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Jag minns när jag körde uberPOP, måste ha varit den mest skönaste tiden. Körde ca 7 månader och tjänade fett med cash också fick trevliga kommentarer från tjejerna ägde då en svart audi A4 med feta svarta 20 tum. Jag låg Också på 4,49 fick alltid fullpot med stjärnor och alltid en fin kommentar dock så tror jag att det var någon snubbe som gav mig uselt betyg när jag tog fel avfart. Jag kör in i tunneln Som är 1 km lång och gps "söker reseväg" gubben började mumla om att jag gjorde så med flit för att köra ut på tiden.

Men men.... det var tider.
Citera
2017-04-17, 22:17
  #4
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Men man börjar ju med 5 sedan så räcker det med att du får 4/5 stjärnor så går du ner.
Citera
2017-04-17, 22:28
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolz83
Är det någon som har 5 poäng? Känns ju helt omöjligt att få det! Jag har 4.49! Fattar ingenting. Jag är alltid i tid och faktiskt trevlig också! Kanske babblar för mycket när jag är lite på lyset iof. Men det vore ju astaskigt att ge dåligt betyg för!

Jag blev nyfiken på mitt betyg, kollade det just: 4,9. (som passagerare).
Så kollar man sitt betyg: https://www.popsugar.com/tech/How-Se...ating-36846438

Jag har alltid dykt upp på förväntat ställe i tid, har alltid varit trevlig. Så man kan ju undra varför man bara har 4,9? Det kanske inte existerar 5 poäng i verkligheten?
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2017-04-17 kl. 22:31.
Citera
2017-04-18, 21:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag blev nyfiken på mitt betyg, kollade det just: 4,9. (som passagerare).
Så kollar man sitt betyg: https://www.popsugar.com/tech/How-Se...ating-36846438

Jag har alltid dykt upp på förväntat ställe i tid, har alltid varit trevlig. Så man kan ju undra varför man bara har 4,9? Det kanske inte existerar 5 poäng i verkligheten?


Är detta en skämt tråd, isåfall ska den vara i papperskorgen.
Citera
2017-04-18, 23:04
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Är detta en skämt tråd, isåfall ska den vara i papperskorgen.
Hur menar du? "Skämt" på vilket vis?
Uber har system där förare och passagerare "betygsätter" varandra. Absolut inget "skämt".
Citera
2017-04-19, 00:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hur menar du? "Skämt" på vilket vis?
Uber har system där förare och passagerare "betygsätter" varandra. Absolut inget "skämt".

Alla startar ju på 5,
sedan får du medelvärde av alla därefter.
Att du får 4 en gång drar ju ner dig under 5, även om du får en miljon femmor och bara en fyra kan det aldrig bli 5 igen. .
Detta är ju ingen komplicerad algorithm utan bara basal matematik kunskap om medelvärde .

http://www.matteboken.se/lektioner/s...tik/medelvarde
Citera
2017-04-19, 01:05
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Alla startar ju på 5,
sedan får du medelvärde av alla därefter.
Att du får 4 en gång drar ju ner dig under 5, även om du får en miljon femmor och bara en fyra kan det aldrig bli 5 igen. .
Detta är ju ingen komplicerad algorithm utan bara basal matematik kunskap om medelvärde .

http://www.matteboken.se/lektioner/s...tik/medelvarde

Nja, så många decimalers noggrannhet har inte systemet, det avrundar nog till 5 om du har en miljon femmor och en fyra. Lustigt nog, så fick jag 4,9 och inte som de övriga i tråden med två decimalers noggrannhet. Kan kanske bero på att jag har 4,90?

Har använt Uber (överslag) cirka 20 gånger, så jag måste haft två fyror och övriga femmor. På ett ungefär. Kan givetvis ha varit en trea också. Retar mig lite på att Uber heter Uber och inte Über, by the way.
Citera
2022-07-05, 16:27
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Alla startar ju på 5,
sedan får du medelvärde av alla därefter.
Att du får 4 en gång drar ju ner dig under 5, även om du får en miljon femmor och bara en fyra kan det aldrig bli 5 igen. .
Detta är ju ingen komplicerad algorithm utan bara basal matematik kunskap om medelvärde .

http://www.matteboken.se/lektioner/s...tik/medelvarde

UPDATE!
Jag kollade just nu, typ fem år efter senaste inlägg här i tråden på mitt "betyg" och fick fram från Uber: 4,97.

Tydligen sjunker inte medelbetyget som i "skolans mattebok" utan Uber har nog en annan "algoritm".
Jag får en del "spam" från Uber, oftast hamnar dessa i skräpposten olästa, men 4,97?
"Really"? (Jag öppnade alltså spammet idag från Uber).

Nåja, jag brukar vara gentlemannamässig, typ gammal engelsk kostymfilm. Tyvärr är jag väluppfostrad? Skäms dock en del att det bara är 4,97 och inte 5,0.. Var nog full som en packad åsna en natt på väg hem kanske? Kan ha varit cirka 2016 möjligen. Firmafest.
(Avdraget gick igenom, så man ska väl inte hänga läpp!)

Citera
2022-07-17, 22:15
  #11
Medlem
Jag har 4,8. Hade 5 förra veckan. Senaste resan var en bra chaufför, trevlig och jag dricksade, kan ju inte varit han som förstörde mitt perfekta betyg?
Varför kan man inte se vem som rejtat och hur?
Citera
2023-02-20, 23:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
UPDATE!
Jag kollade just nu, typ fem år efter senaste inlägg här i tråden på mitt "betyg" och fick fram från Uber: 4,97.

Tydligen sjunker inte medelbetyget som i "skolans mattebok" utan Uber har nog en annan "algoritm".
Jag får en del "spam" från Uber, oftast hamnar dessa i skräpposten olästa, men 4,97?
"Really"? (Jag öppnade alltså spammet idag från Uber).

Nåja, jag brukar vara gentlemannamässig, typ gammal engelsk kostymfilm. Tyvärr är jag väluppfostrad? Skäms dock en del att det bara är 4,97 och inte 5,0.. Var nog full som en packad åsna en natt på väg hem kanske? Kan ha varit cirka 2016 möjligen. Firmafest.
(Avdraget gick igenom, så man ska väl inte hänga läpp!)


Det är då inte dåligt, själv ligger jag på 4.92. Det är ju lite som ett social credit score. De frågar ju efter Instagram mm när man söker jobb och bostad numera. Kanske de kunde börja komplementera med Uber rating
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback