Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 10:22
  #1
Medlem
Dalailamas avatar
Hej!

Har T3 fiber. Kör wireless från PS4. På senaste tiden har uppkopplingen varit så pass dålig att det inte går att spela. Har lekt runt med inställningar och fått upp hastigheten något (portforwarding i routern, byte av dns:er etc) men har fortfarande stora problem.

Hur felsöker jag vidare?

Tack på förhand!
Citera
2017-03-18, 10:46
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Kör wireless från PS4.
Förmodligen där skon klämmer, Playstation brukar ha dålig uppkoppling trådlöst så testa med kabel om du har möjlighet.

Vad har du för router? Kör den med 5 GHz IEEE 802.11ac?
Uppgraderat till senaste firmware på routern?

Vilken systemprogramvara har ditt PS4? Senaste är v4.50
Citera
2017-03-18, 11:26
  #3
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Förmodligen där skon klämmer, Playstation brukar ha dålig uppkoppling trådlöst så testa med kabel om du har möjlighet.

Vad har du för router? Kör den med 5 GHz IEEE 802.11ac?
Uppgraderat till senaste firmware på routern?

Vilken systemprogramvara har ditt PS4? Senaste är v4.50

Tror också PS4:an är problemet faktiskt.

Har en wnr3500Lv2 router. Senaste firmware.

Senaste systemprogramvaran (v4.50).
Citera
2017-03-18, 11:58
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Testa byt kanal på trådlösa ? kör en sunkig router billig på 54mbit bara o jag har inga problem på min ps4 slim att hastigheten skulle vara ett problem..
Citera
2017-03-18, 13:05
  #5
Medlem
Jag har två stycken ps4, en kör jag med sladd och en via wifi. Vid nedladdning av filer så är sladdade ugefär 3 gånger snabbare. Inne i onlineläget på spelen märks dock ingen skillnad. Så är iaf min upplevelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback