Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 09:12
  #1
Medlem
Tja! Är i Thailand just nu. Behöver fixa sömntabletter till flygresan hem! Jag har drogtester att ta hänsyn till så jag letar efter något som funkar bra att Sova på samt lämnar kroppen relativt fort.

Och det ska gå att få tag på, på apoteken.

Jätte tack!
Citera
2017-03-18, 09:43
  #2
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Tja! Är i Thailand just nu. Behöver fixa sömntabletter till flygresan hem! Jag har drogtester att ta hänsyn till så jag letar efter något som funkar bra att Sova på samt lämnar kroppen relativt fort.

Och det ska gå att få tag på, på apoteken.

Jätte tack!
zopiklon finns nog ingen medecin i denna värld som lämnar kroppen och du sover gott som ett barn på dem
Citera
2017-03-18, 12:57
  #3
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
zopiklon finns nog ingen medecin i denna värld som lämnar kroppen och du sover gott som ett barn på dem
All sömnmedicin är bannad i Thailand sen länge pga självmordsrisken. Men jag brukar få en rätt hyfsad som fungerar bra när jag frågar på ett visst apotek. Den heter Codiphen och är egentligen mot allergi. Men en bieffekt är att man blir sömnig på den/lätt att sova. Blå piller, billiga. 1 räcker men ta 2 om du vill vara på säkra sidan.
Citera
2017-03-18, 13:45
  #4
Medlem
Citat:
Den heter Codiphen och är egentligen mot allergi. Men en bieffekt är att man blir sömnig på den/lätt att sova. Blå piller, billiga. 1 räcker men ta 2 om du vill vara på säkra sidan.
Jo jag vet att en del Alergimediciner blir man lite trött av (Anti histamin) men eftersom ts verkar oroa sig för Drogtest så har han nog provat en del. Kan då tänka att Anti histamin inte hmm biter så bra.
Ts borde gå till en klinik (fins lite överalt) och berätta om sina problem då kan han nog få vettig medicin och då med Recept
Citera
2017-03-18, 20:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
All sömnmedicin är bannad i Thailand sen länge pga självmordsrisken. Men jag brukar få en rätt hyfsad som fungerar bra när jag frågar på ett visst apotek. Den heter Codiphen och är egentligen mot allergi. Men en bieffekt är att man blir sömnig på den/lätt att sova. Blå piller, billiga. 1 räcker men ta 2 om du vill vara på säkra sidan.
Håller med, har alltid köpt ett par stycken inför hemresan,men i feb i år var det i princip lönlöst
dom hade verkligen nojjat , då var jag runt soi buakao och deras bakgator, och såg till att det inte fanns andra i butiken,,lyckades inte efter 3-4 försöka så jag gav upp, finns säkert men du får nog jobba på det om du ska dom riktiga starkare sömnpillren
Citera
2017-03-19, 08:56
  #6
Medlem
Mistofeless avatar
Finns sömnpiller på Pharmacy på suvans flygplats våning 3. Har dock ej testat. Själv försöker jag flyga med avgång på kvällen. Då somnar man helt naturligt. Flyger man på morgonen så är det svårare att somna.
Citera
2017-03-19, 14:32
  #7
Avstängd
Fråga efter Ambien eller Zolpidem eller Stilnox på apotek. Det är samma preparat men bara olika namn. Syns ej på kissprov. Blanda dock inte med alkohol då du får minnesluckor. Man blir inte aggressiv eller nåt bara en zombie med alkohol.
Citera
2017-03-20, 22:00
  #8
Medlem
Zolpidem och Stilnoct är total förbjuden i Thailand. Får inte ens tas in med recept.
Citera
2017-03-29, 19:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q5t0m47
Zolpidem och Stilnoct är total förbjuden i Thailand. Får inte ens tas in med recept.

Mycket riktigt. Kom hem igår, fick inte tag på varken Zolpidem eller Zoplicon. Fick dock tag på Atarax.. Blev en sömnlös resa hem!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2822223

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback