Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-10-22, 00:06
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denvillige
Det går bra med sorter som är extra CBD rika ( antipsykotiskt )

Minst 4-5% CBD ska det vara.

Jag är nöjd med mina två sorter jag odlat:

Greenhouse Super Silver Haze CBD 3pc Feminised
Dutch Passion CBD Kush 3pc Feminised

Jag tål inte Hög THC eller Brunt. Bara grönt med hög CBD fungerar på mig
Man blir ju inte viljat ma hög på CBD,Det är THC som gör att man blir det.Så vad är meningen med att röka fake grönt ?
Citera
2022-10-22, 00:09
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
CBS har inga psykoaktiva egenskaper, utan tom är det så att det har anti-psykoaktiva egenskaper.
Så kalla CBD för drog så blir det fel.
Exakt d påverkar inte en hjärna d e typ ba fake weed
Citera
2022-10-22, 00:16
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denvillige
Okey visst då, delvis är det en drog.

Man ska ju inte köra bil då.
Man ska inte jobba med något som kräver skarp kontroll. Exempelvis Kirurg, Man vill inte läkaren som ska operera en vid behov är hög, nej det vill ingen.

Det kräver mognad och ansvar såklart om man ska bruka.

Minium ålder 21
Överdriv inte me 21 år asså jag började röka brunt när jag va 14-15 år och mår bra fortfarande och har ett bra liv
Citera
2022-10-22, 00:47
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrThackery
Som flera andra redan skrivit, ta det lugnt med drogerna. Även om man sällan kan peka på att en specifik drog utlöst en psykos så gör psykoaktiva-substanser dig mer sårbar. Eftersom du uppenbarligen har en bakomliggande problematik betyder det att du redan i "default mode" är känslig och bör således vara extra försiktig.
Vad menar du med bakomliggande problematiken,för vad jag vet så är den ända så kallade diagnosen man kan få psykos av är PTSD.Alla andra är utlösta av droger eller alkohol.
Citera
2022-10-22, 01:35
  #41
Medlem
Nej! Har du haft psykos borde du hålla dig borta från cannabis.

Jag tror inte på det att "svaga psyken" inte tål cannabis när dom får psykos, det är bara att vissa har en annan hjärnkemi som gör att dom inte tål plantan.

Jag har en vän som slocknar så fort han röker en joint. Rakt av! Han förklarar att han får blackout i och däckar. Därför som han inte röker. Det är bara så hans hjärna funkar.

Jag har brukat cannabis i 15-20 år och det enda som händer när jag slutar är att jag får ångest efter ett tag som sedan går över. Jag får vissa problem att somna också.

Dessutom är cannabis ingen bra drog då man sluter sig i sin egna värld. Iaf blir jag det. Jag blir mindre social och snöar mig in på saker. Tvärtemot vad du borde göra.

Det är viktigt att du tar hand om dig, umgås med vänner som inte knarkar. Börjar träna etc. Försök att komma tillbaka till ett normalt liv etc.
Citera
2022-10-22, 04:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Nej! Har du haft psykos borde du hålla dig borta från cannabis.

Jag tror inte på det att "svaga psyken" inte tål cannabis när dom får psykos, det är bara att vissa har en annan hjärnkemi som gör att dom inte tål plantan.

Jag har en vän som slocknar så fort han röker en joint. Rakt av! Han förklarar att han får blackout i och däckar. Därför som han inte röker. Det är bara så hans hjärna funkar.

Jag har brukat cannabis i 15-20 år och det enda som händer när jag slutar är att jag får ångest efter ett tag som sedan går över. Jag får vissa problem att somna också.

Dessutom är cannabis ingen bra drog då man sluter sig i sin egna värld. Iaf blir jag det. Jag blir mindre social och snöar mig in på saker. Tvärtemot vad du borde göra.

Det är viktigt att du tar hand om dig, umgås med vänner som inte knarkar. Börjar träna etc. Försök att komma tillbaka till ett normalt liv etc.
Om du sluter in dig i din egna värld bara på grönt undra va hade hänt om du tog acid eller LSD elr mdma
Citera
2022-10-22, 13:07
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skd71
Om du sluter in dig i din egna värld bara på grönt undra va hade hänt om du tog acid eller LSD elr mdma

Min kompis drabbades av svår social fobi efter tripp. Hon vågar inte göra något utanför lägenheten. Hennes kille har tagit hand om henne i flera år. Han handlar, springer ärenden etc.

Är rätt nöjd med livet. Jag vet att folk vill bota sin ångest och existentiella frågor med tripp men jag anser att det är en del av livet. Även om såna tankar kan vara obehagliga när jag rökt för mycket.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback