Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 15:40
  #25
Avstängd
Okey visst då, delvis är det en drog.

Man ska ju inte köra bil då.
Man ska inte jobba med något som kräver skarp kontroll. Exempelvis Kirurg, Man vill inte läkaren som ska operera en vid behov är hög, nej det vill ingen.

Det kräver mognad och ansvar såklart om man ska bruka.

Minium ålder 21
Citera
2017-03-19, 16:35
  #26
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvillige
Okey visst då, delvis är det en drog.

Man ska ju inte köra bil då.
Man ska inte jobba med något som kräver skarp kontroll. Exempelvis Kirurg, Man vill inte läkaren som ska operera en vid behov är hög, nej det vill ingen.

Det kräver mognad och ansvar såklart om man ska bruka.

Minium ålder 21

Nej det är inte "delvis en drog", det är en drog. En drog definieras som en substans med psykoaktiva egenskaper som intas av andra anledningar än dess näringsinnehåll, cannabis kvalificerar sig klart till den gruppen.

Det är antidroglobbyn som har gjort ordet drog till något negativt och det är dags att vi mer pålästa tar tillbaka det, att resonera som du gör främjar du bara drogmotståndarna.

Dess positiva egenskaper gör det inte på något sätt mindre till en drog.

//Tripportreat
Citera
2017-03-19, 16:54
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkuk
Hade en psykos i sommras
hur har ni som har varit i psykos, hur det nu än har utlöst har ni fortsatt och röka. Psykosen berodde inte på röka även om läkare sa att det var så, på det och lsd så hade jag inte rökt eller tagit lsd på flera månader innan jag hamna i den. Måste tillägga att jag inte har psykos nu den gick över i sommras.

Haft psykos. Precis som du bedömde jag själv inte att den var drogutlöst medan läkare gjorde motsatt bedömning. Fortsatte röka efter inläggning, både med och utan antipsykotisk medicin under tiden, fick inga psykotiska symtom på över två år, sedan kom de tillbaka klart i samband med cannabisintag. Slutat sedan dess.

~10% av cannabisanvändarna får någon gång psykosproblematik. Dessa bör hålla sig borta från cannabis över huvud taget, CBD-dominant eller ej. Medan vi vet att CBD är antipsykotiskt och THC är psykoaktivt finns det andra cannabinoider inblandade i cannabis också och vi vet alldeles för lite om så väl cannabis som psykoser för att chansa med såna saker.
Citera
2017-03-19, 17:05
  #28
Avstängd
Jag vet att många tagit livet av sig med Mediciner som l'äkare skrivit ut till dem.
Jag vet ingen som dött av Cannabis.
Om dessa fått Cannabis istället för konstiga piller så skulle de levt än idag är jag ganska säker på faktiskt !!! Medicinsk Cannabis finns. Och dessa skiljer i typ och sorter. Olika effekt på olika strains.
Hoppas ni hittar rätt bland de tusentals olika som finns
__________________
Senast redigerad av denvillige 2017-03-19 kl. 17:07.
Citera
2017-03-25, 04:59
  #29
Medlem
Kennethkuks avatar
Kommer nog bli att jag någon gång i framtiden kommer att röka. Tack för alla tips och råd.
Citera
2017-03-25, 12:58
  #30
Medlem
Kobolds avatar
Rök ej om du har haft psykos! Risken finns att din psykos förvärras.
Citera
2017-03-27, 23:36
  #31
Medlem
Var psykosen hemsk? Skulle du lida om du fick den igen? Var det folk omkring dig som led eftersom de inte förstod dig?

Själv åkte jag på någon slags psykos för ett par år sedan. Jag mådde rätt så bra men folk omkring mig gjorde inte det för de var oroliga över mitt förändrade beteende, så de la in mig på sjukhus där jag fick ganska obehaglig behandling. Själv har jag tappat livslusten och tilliten till sjukvården och mina medmänniskor efter de obehagliga behandlingarna och känner att det kvittar vad som händer med mig. Lever hellre i deras så kallade "psykos" (mitt så kallade "himmelrike") än i deras så kallade "behandling" eller "lösning" (mitt så kallade "helvete").
Citera
2017-03-28, 08:40
  #32
Medlem
Antar att din psykos yttrade sig i någon sorts mani? Det kan mycket väl kännas bra men kan leda till destruktivt beteende och överdrivet risktagande. (För vad kan gå fel när allt känns så bra?)
Citera
2017-03-28, 14:45
  #33
Medlem
DrThackerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkuk
Hade en psykos i sommras
hur har ni som har varit i psykos, hur det nu än har utlöst har ni fortsatt och röka. Psykosen berodde inte på röka även om läkare sa att det var så, på det och lsd så hade jag inte rökt eller tagit lsd på flera månader innan jag hamna i den. Måste tillägga att jag inte har psykos nu den gick över i sommras.

Som flera andra redan skrivit, ta det lugnt med drogerna. Även om man sällan kan peka på att en specifik drog utlöst en psykos så gör psykoaktiva-substanser dig mer sårbar. Eftersom du uppenbarligen har en bakomliggande problematik betyder det att du redan i "default mode" är känslig och bör således vara extra försiktig.
Citera
2017-03-28, 17:01
  #34
Medlem
Kennethkuks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=yyvqbgdDw00
Citera
2017-03-28, 17:14
  #35
Medlem
Kennethkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
Var psykosen hemsk? Skulle du lida om du fick den igen? Var det folk omkring dig som led eftersom de inte förstod dig?

Själv åkte jag på någon slags psykos för ett par år sedan. Jag mådde rätt så bra men folk omkring mig gjorde inte det för de var oroliga över mitt förändrade beteende, så de la in mig på sjukhus där jag fick ganska obehaglig behandling. Själv har jag tappat livslusten och tilliten till sjukvården och mina medmänniskor efter de obehagliga behandlingarna och känner att det kvittar vad som händer med mig. Lever hellre i deras så kallade "psykos" (mitt så kallade "himmelrike") än i deras så kallade "behandling" eller "lösning" (mitt så kallade "helvete").

Nä skulle inte direkt lida, eftersom jag är då helt i min egen värld och allt handlar om mig osv.
ok, låter inte bra, själv var det bara bra på sjukhuset. Har olanzapin och lite andra mediciner det var min behandling och dom funkar bra för mig.
Citera
2022-10-22, 00:04
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yobler
Psykiskt instabila människor bör inte ta droger.
Man kan få psykoser av droger om du inte viste,Jag fick d av tjack men d går och få d av alla starka droger asså inte grönt och brunt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback