Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 12:19
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
X-pro

De ser ju inte så värst stadiga ut, men ha kul förfan. Kör inte ihjäl dig
Citera
2017-03-27, 13:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djobben
De ser ju inte så värst stadiga ut, men ha kul förfan. Kör inte ihjäl dig

Jag tänker samma sak. Ramen runt motorn 250cc består av endast en rör, ser jävla klen ut men enligt hemsidan ramen ska vara förstärkta och tål tuff körning. Man får se.


Nejdå.
Faktiskt jag känner mig mer säker på dirtbike än scooter, jag antar för dirtbike har bättre bromsar. Dock två gubbar var nära att bli påkörd av mig när de sprang framför mig och försökte fånga mig när jag buskörde på deras tomten igår
Citera
2017-03-28, 18:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag tänker samma sak. Ramen runt motorn 250cc består av endast en rör, ser jävla klen ut men enligt hemsidan ramen ska vara förstärkta och tål tuff körning. Man får se.

Vad säger man inte för att sälja en billig hoj , vore väl bättre att investera i ett märke som har iaf kvalité. Man måste ju inte köpa en ny men en begagnad funkar väl fint men det är ju personliga åsikter då
Citera
2017-04-22, 16:16
  #28
Medlem
Nå, hur rullar kinapuffen? Totalhaveri?
Citera
2017-04-22, 18:48
  #29
Medlem
Om du nu ska köpa en dirtbike och planerar på att ha den en längre period, så köp en riktig dirtbike från någon känd tillverkare. Jag har haft 2 st kines dirtbikes och 1 kineshjuling, alla tre är nu skrotade och borta. Just nu har jag en trimmad yamaha dt50mx moped som jag inte behövt reparera på 4år och jag har vrålkört med den. Helt klart värt att lägga pengar på ett kvalitetsfordon som funkar. Du får mycket mer glädje utav dem.

Mvh DonMichaelCorleone
Citera
2017-04-24, 23:41
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
Nå, hur rullar kinapuffen? Totalhaveri?

Rullar problemfritt, ca 20timmar körtid och har bara bytt olja fyra gånger (15min,30min 5 timmar och kanske 15timmar).

Avluftningsnippeln försvann efter första åkturen, tejpat tanklocken så bensin kommer inte upp i ansiktet.
Citera
2017-04-24, 23:45
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMichaelCorleone
Om du nu ska köpa en dirtbike och planerar på att ha den en längre period, så köp en riktig dirtbike från någon känd tillverkare. Jag har haft 2 st kines dirtbikes och 1 kineshjuling, alla tre är nu skrotade och borta. Just nu har jag en trimmad yamaha dt50mx moped som jag inte behövt reparera på 4år och jag har vrålkört med den. Helt klart värt att lägga pengar på ett kvalitetsfordon som funkar. Du får mycket mer glädje utav dem.

Mvh DonMichaelCorleone

Vad gick sönder och när var det?
Citera
2017-04-25, 00:03
  #32
Medlem
Harbards avatar
De flesta kinahojjar har en GY6 motor (GY6 kopia på Hondas gy6 motor) och dessa motorerna går inte sönder i första hand om man ser till att underhålla dem. De är otroligt tåliga motorer, lättmekade och BILLIGA. Kinaramar m.m brukar dock vara sådär.
Citera
2017-04-25, 13:58
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
De flesta kinahojjar har en GY6 motor (GY6 kopia på Hondas gy6 motor) och dessa motorerna går inte sönder i första hand om man ser till att underhålla dem. De är otroligt tåliga motorer, lättmekade och BILLIGA. Kinaramar m.m brukar dock vara sådär.

Jag tror att du är i fel tråd, tråden gäller om dirtbikes från kina och hur ömtåliga de är men du har absolut rätt i det du skriver. GY6 motorn är mycket underskattad och håller mycket bra än vad folk tror, övriga i chassin är dock inget att bra.
Citera
2017-04-25, 19:54
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Rullar problemfritt, ca 20timmar körtid och har bara bytt olja fyra gånger (15min,30min 5 timmar och kanske 15timmar).

Avluftningsnippeln försvann efter första åkturen, tejpat tanklocken så bensin kommer inte upp i ansiktet.

Då tar vi nästa rapport vid 50 timmar
Citera
2017-05-06, 12:56
  #35
Medlem
Igår jag använde dirtbiken till det de var inte byggt för, nämligen långfärd.


Körde 6 timmar nonstop (nästan) full gas på vägar och det gick problemfritt. Förutom öm i röven av all vibration.

Antingen jag har turen att inte fått måndagsexemplar(eller tisdag-,onsdag-,torsdagsexemplar) eller kineserna har skärpt sig gällande byggande av kinapuffar.
Citera
2017-05-07, 19:16
  #36
Avstängd
Tammers avatar
Funderar på en sån här till ungarna, en liten ATV att ha på landet. Det måste ju finnas hur många som helst såna här runt om i landet, både bland villaägare och hos de som har fritidshus. Är det nån som vet nåt om kvaliten, håller de över sommaren i alla fall?

https://www.blocket.se/stockholm/X_P....htm?ca=11&w=2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback