Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 20:28
  #1
Medlem
Hej , jag undrar ifall det finns möjlighet att få all post till något annat ställe än man är skriven på.

Vi säger att jag bor på ****gatan men inte vill att vissa ska se min post, finns det något annat alternativ?

Vet att jag kan skriva mig på någon annan adress men det ser ju väldigt skumt ut för de i min familj.

Om det finns möjlighet att få sin post någon annanstans utan att behöva ha en annan adress?

Luddig fråga.... hoppas ni förstår =)
Citera
2017-03-17, 20:35
  #2
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym132
Hej , jag undrar ifall det finns möjlighet att få all post till något annat ställe än man är skriven på.

Vi säger att jag bor på ****gatan men inte vill att vissa ska se min post, finns det något annat alternativ?

Vet att jag kan skriva mig på någon annan adress men det ser ju väldigt skumt ut för de i min familj.

Om det finns möjlighet att få sin post någon annanstans utan att behöva ha en annan adress?

Luddig fråga.... hoppas ni förstår =)

Brevia postbox men kostar en slant.
Citera
2017-03-17, 20:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Brevia postbox men kostar en slant.


Tack för svar!!
Citera
2017-03-17, 22:00
  #4
Medlem
Hos en kompis som tillfälligt sätter upp en lapp med ditt, eller förslagsvis ett påhittat namn om det gäller olagligheter, på dörren. Avsändaren skriver "c/o Efternamn" och därefter adressen som vanligt.
Citera
2017-03-17, 23:04
  #5
Medlem
Du kan ju prova poste restante.
Citera
2017-03-17, 23:44
  #6
Medlem
Luxuss avatar
Vanlig eftersändning? I annat fall poste restante som nändes ovan, om det fortfsrande fungerar..
Citera
2017-03-18, 18:47
  #7
Medlem
Kan nån förklara bara med poste restante, om man skriver in sitt postnummer + postort, var hämtar man brevet? I någon annans brevlåda`?
Citera
2017-03-18, 20:12
  #8
Medlem
_killahs avatar
Varför krångla till det?

https://www.skatteverket.se/privat/f...845873561.html
Citera
2017-03-19, 09:52
  #9
Medlem
InnesIs avatar
Poste Restante - hämta din post på lokala postkontoret. Kostar inget om du inte vill ha eftersändning till PR.

Eftersändning - posten som är adresserad till din adress skickas vidare till en annan adress. Kan skaffas tillfälligt eller definitivt. 600:-/6 månader tror jag det kostar.

Postbox - hos postnord kan du bara skaffa postbox som företag. Det finns privata postboxar också - s.k. fulboxar. Ofta nyttjas dessa av diverse skumt folk. Kostar pengar.

Om du vet vad du ska få som du inte vill att någon annan ska se kan du meddela företaget och be dem skicka breven till en kompis adress. Nyttja då en c/o adress.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback