2017-03-17, 03:14
Medlem
Josefass avatar
Jag har många frågor gällande kryptovalutor som jag av en del skäl inte kan ta direkt med Skatteverket då jag inte har någon större lust att få några ögon på mig.

Det gäller främst hur man skattar (- och hur man gör för att skatta så lite som möjligt) vid försäljning av bitcoins. Den andra frågan kan man ju inte ta med Skv, även om man ber en kompis fråga.

Vem kontaktar jag för att få svar på sådana frågor, vart vänder man sig, egentligen?

Är det öht möjligt att få anonym rådgivning av SKV, eller måste man alltid uppge personnr?

Tack på förhand!
Citera
2017-03-17, 09:54
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefas
Jag har många frågor gällande kryptovalutor som jag av en del skäl inte kan ta direkt med Skatteverket då jag inte har någon större lust att få några ögon på mig.

Det gäller främst hur man skattar (- och hur man gör för att skatta så lite som möjligt) vid försäljning av bitcoins. Den andra frågan kan man ju inte ta med Skv, även om man ber en kompis fråga.

Vem kontaktar jag för att få svar på sådana frågor, vart vänder man sig, egentligen?

Är det öht möjligt att få anonym rådgivning av SKV, eller måste man alltid uppge personnr?

Tack på förhand!

Har man en allmän fråga ber de i normalfallet inte om personnummer. Annars kan du ju kontakta en skattekonsult bara.
Citera
2017-03-17, 11:50
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Är det verkligen så mycket att du ens bör prata med Skatteverket?
Citera
2017-03-17, 12:44
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Det är inga problem att ställa frågor till SKV anonymt. Du kan göra det på deras hemsida om du inte vill ringa. Personnummer anger man bara om det underlättar för dem att hitta ett specifikt ärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in