Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 03:11
  #1
Medlem
Josefass avatar
2 år har nu gått och konsensus angående blockstorleken är omöjlig att nå,
Och lättare kommer det inte direkt bli.

Jag har av den anledningen överfört mina tillgångar till en hårdvaruplånbok som är redo fall i fall.

Vid katastrofal dipp kommer jag sälja 50-75% av mina tillgångar. 15-20% kommer investeras i DASH/ETH. Problemen är följande:


1. Jag är ute efter att diversifiera mina sälj orders. LocalBTC kan man ju alltid sälja via. Men det är endast små volymer. Vilka andra sidor rekommenderar ni om man vill få lite större volymer, för några hundra tusen? Vi pratar inte miljoner här. Kraken? Bitfinex? Sidan skall helst betala ut genom SEPA och inte kräva KYC vid uttag. KYC skall vara gjord och vara helt färdig i förhand. Vad har ni för erfarenheter?

2. Hur hade du gjort för att undvika att skatta bort 45% av summan som kommer in?
Har läst på SKV hemsida att det är runt 35% som man skattar. Stämmer det eller är det ännu mer?
Tjänar jag på att säga att jag minade coinsen och sålde dem sedan, eller betalar jag då ännu mer i skatt pga den stora stora spreaden/priskillnaden (50USD -> 1000+ USD)

3. Vem kan man kontakta för anonym rådgivning gällande Bitcoin och skatt?

4. Andra tips, tankar och funderingar kring detta?
Citera
2017-03-19, 07:27
  #2
Medlem
3. du kontaktar möjligtvis skatteverket.

Vad är en katastrofal dipp enligt dig? ner till 500,200,100,50,5$?
Förra gången de gick från 1000-200$ gick det ganska långsamt men nästa gång kanske det går över en natt.
Citera
2017-03-21, 23:57
  #3
Medlem
Trillskes avatar
Dash är objektivt skräp.

Nu säger jag inte att det är omöjligt för skräp att mot alla tvivel bli framgångsrikt. Men det är inte ett argument för att köpa skräp. Allra minst som panikartad store of value.

Bitstamp har jag enormt bra erfarenheter av, överlägsna åt efter år. Deras problem är att de bara handlar i Bitcoin.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-03-22 kl. 00:00.
Citera
2017-03-22, 14:01
  #4
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag tror du kan sälja stora mängder via localbitcoin. Det borde inte vara några större problem att hitta folk som vill köpa för 100 000 sek.

Annars köp USDT eller FCT för dina BTC och vänta tills det ser stabilt ut.
Citera
2017-03-24, 01:48
  #5
Medlem
jag tror Kraken faktiskt skulle vara bra, dem kan betala ut via SEPA.
Citera
2017-04-07, 00:32
  #6
Moderator
HelgeBuks avatar
Bitfinex?
Citera
2017-04-25, 22:11
  #7
Medlem
Bossiemans avatar
4. Du behöver fördela dina risker. Jag sitter på topp 6 Kryptovalutorna jämnt fördelat och pengarna bara rullar in. Det förs in långt mer pengar i krypto än det tas ut vilket garanterar i princip vinst. Ta t.ex. situation just nu på coinmarketcap. Så här ser det ut just nu senaste 7 dagarna

1. Bitcoin +4,41%
2. Ethereum -0,61%
3. Ripple -3,12%
4. Litecoin +41,47%
5. Dash -0,40%
6. Ethereum Classic +41,27%

Låt säga att du investerat 6 bitcoins förra veckan, 1 bitcoin till var och en av de 6 topp kryptovalutorna.
Du skulle nu ha ett resultat en vecka senare på +13,83% vilket skulle motsvara 6,83 bitcoins till ett värde på 8652 USD. Investeringen skulle i det här fallet varit 7600 USD.
Detta utan att göra ett skit alls.
Meddela mig när dessa 6 valutor inte har gått plus tillsammans den senaste veckan.
Citera
2017-05-24, 16:18
  #8
Medlem
skäggmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
4. Du behöver fördela dina risker. Jag sitter på topp 6 Kryptovalutorna jämnt fördelat och pengarna bara rullar in. Det förs in långt mer pengar i krypto än det tas ut vilket garanterar i princip vinst. Ta t.ex. situation just nu på coinmarketcap. Så här ser det ut just nu senaste 7 dagarna

1. Bitcoin +4,41%
2. Ethereum -0,61%
3. Ripple -3,12%
4. Litecoin +41,47%
5. Dash -0,40%
6. Ethereum Classic +41,27%

Låt säga att du investerat 6 bitcoins förra veckan, 1 bitcoin till var och en av de 6 topp kryptovalutorna.
Du skulle nu ha ett resultat en vecka senare på +13,83% vilket skulle motsvara 6,83 bitcoins till ett värde på 8652 USD. Investeringen skulle i det här fallet varit 7600 USD.
Detta utan att göra ett skit alls.
Meddela mig när dessa 6 valutor inte har gått plus tillsammans den senaste veckan.
Berätta gärna hur det "Flödar" in pengar i en tillgång. Varje köp är ett sälj, glöm aldrig det.
Citera
2017-05-24, 17:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
4. Du behöver fördela dina risker. Jag sitter på topp 6 Kryptovalutorna jämnt fördelat och pengarna bara rullar in. Det förs in långt mer pengar i krypto än det tas ut vilket garanterar i princip vinst. Ta t.ex. situation just nu på coinmarketcap. Så här ser det ut just nu senaste 7 dagarna

1. Bitcoin +4,41%
2. Ethereum -0,61%
3. Ripple -3,12%
4. Litecoin +41,47%
5. Dash -0,40%
6. Ethereum Classic +41,27%

Låt säga att du investerat 6 bitcoins förra veckan, 1 bitcoin till var och en av de 6 topp kryptovalutorna.
Du skulle nu ha ett resultat en vecka senare på +13,83% vilket skulle motsvara 6,83 bitcoins till ett värde på 8652 USD. Investeringen skulle i det här fallet varit 7600 USD.
Detta utan att göra ett skit alls.
Meddela mig när dessa 6 valutor inte har gått plus tillsammans den senaste veckan.

Det är lätt att få hybris när det går bra.
Citera
2017-05-25, 10:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
4. Du behöver fördela dina risker. Jag sitter på topp 6 Kryptovalutorna jämnt fördelat och pengarna bara rullar in. Det förs in långt mer pengar i krypto än det tas ut vilket garanterar i princip vinst. Ta t.ex. situation just nu på coinmarketcap. Så här ser det ut just nu senaste 7 dagarna
.

Fast vid stor prisdipp på btc så kan vi inte vara säkra på att resterande håller sitt värde. Om det hade varit så att alla digitala valutor hade haft en bra volym mot USD eller CNY så hade det varit skillnad. Nu handlas nästan allt med btc.

Ja, allt går att tjäna pengar på just nu. Går bra för mig med, men behåll fötterna på jorden för det kommer en dag då det inte är möjligt att gå + på allt du handlar.
Citera
2017-05-25, 10:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Fast vid stor prisdipp på btc så kan vi inte vara säkra på att resterande håller sitt värde. Om det hade varit så att alla digitala valutor hade haft en bra volym mot USD eller CNY så hade det varit skillnad. Nu handlas nästan allt med btc.

Ja, allt går att tjäna pengar på just nu. Går bra för mig med, men behåll fötterna på jorden för det kommer en dag då det inte är möjligt att gå + på allt du handlar.

Håller med. Just nu känns det som en krypto hype och att valutorna får dragkraft av varandra. Känns som att det finns en klar korrelation. Jämför t.ex med aktiehandel, går en sektor bra så kvittar det nästan vilken aktie man har.

Det är intressant om det är som du säger att alla de andra valutorna mest handlas med Bitcoin. Då måste det på något sätt betyda att folk fortfarande har det som sitt huvudinnehav och att det är där förtroendet finns.
Vilket man iofs kan räkna ut genom att räkna på market cap också.
Citera
2017-05-25, 10:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Håller med. Just nu känns det som en krypto hype och att valutorna får dragkraft av varandra. Känns som att det finns en klar korrelation. Jämför t.ex med aktiehandel, går en sektor bra så kvittar det nästan vilken aktie man har.

Det är intressant om det är som du säger att alla de andra valutorna mest handlas med Bitcoin. Då måste det på något sätt betyda att folk fortfarande har det som sitt huvudinnehav och att det är där förtroendet finns.
Vilket man iofs kan räkna ut genom att räkna på market cap också.
Problemet är att få av de stora, mest pålitliga sidorna har ett brett utbud. Vilket betyder att alla som vill spekulera i mindre valutor måste ha btc och köpa på andra sidor istället. Känns dock som detta håller på att förändras just nu.

Som du säger. Allt bygger på hype just nu. Många projekt är likadana, det handlar om att investera i rätt team och inte rätt valuta (till dagens värde) om man ska investera i det långa loppet. Att hitta dessa guldkorn är det svåraste. Först betyder inte bäst, däremot har många ett enormt försprång.

BTC, LTC
Ethereum, Ardor, Lisk, Ethereum classic
Ripple, Nem, Stellar
Monero, dash, zcash, komodo .... osv.
(liknande projekt som utförs på olika sätt)
__________________
Senast redigerad av GBGglenn 2017-05-25 kl. 10:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback