Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 23:17
  #1
Medlem
Vilken restaurang i Stockholm erbjuder god friterad kyckling alt. buffalo wings eller något i den stilen (tänker riktig amerikansk kyckling, i stil med Nashville Hot Chicken) eller grillad kött (entrécote/oxfilé) som man kan ta med alt. få hemkörning?

De två sistnämnda villkor är inte obligatoriska, men skulle vara skönt att kunna direkt ta hem alternativ få hemkörning, om det ens är möjligt att göra så med köttet?
Citera
2017-03-17, 00:55
  #2
Medlem
Exaktes avatar
http://birdsthlm.se/

Går att ta med sig friterad kyckling därifrån. Lite dyrare än random snabbmat men högre kvalitet.
Citera
2017-03-17, 14:56
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Axelshouf
Vilken restaurang i Stockholm erbjuder god friterad kyckling alt. buffalo wings eller något i den stilen (tänker riktig amerikansk kyckling, i stil med Nashville Hot Chicken) eller grillad kött (entrécote/oxfilé) som man kan ta med alt. få hemkörning?

De två sistnämnda villkor är inte obligatoriska, men skulle vara skönt att kunna direkt ta hem alternativ få hemkörning, om det ens är möjligt att göra så med köttet?

Var i STHLM bor du?
Citera
2017-03-17, 21:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
http://birdsthlm.se/

Går att ta med sig friterad kyckling därifrån. Lite dyrare än random snabbmat men högre kvalitet.

Ska testa nästa gång. Testa Happy Chicken i Högdalen och fyfan säger jag bara, 140 spänn och smaklöst.
Citera
2017-03-17, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Var i STHLM bor du?

Befinner mig för mestadels i de centrala delar, men max 20 min från TC till samtliga håll.
Citera
2017-03-17, 23:26
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Axelshouf
Befinner mig för mestadels i de centrala delar, men max 20 min från TC till samtliga håll.

Olearys buffalowings är helt OK.
Men varför gör du inte friterad kyckling själv?
Citera
2017-03-19, 21:57
  #7
Medlem
Gå till Austin foodworks på norrtullsgatan.
Stans absolut bästa friterade kyckling.
Dom var först och är bäst av de amerikanska ställena med mat från södern i sthlm.
Low and slow och dom andra copycat krogarna är inte i närheten!
Citera
2017-03-26, 11:15
  #8
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelshouf
Ska testa nästa gång. Testa Happy Chicken i Högdalen och fyfan säger jag bara, 140 spänn och smaklöst.

Eller Happy Chicken i vårberg. Där har du duvor som knatar omkring inne i "resturangen".
Citera
2017-03-26, 20:41
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av plattfot
Gå till Austin foodworks på norrtullsgatan.
Stans absolut bästa friterade kyckling.
Dom var först och är bäst av de amerikanska ställena med mat från södern i sthlm.
Low and slow och dom andra copycat krogarna är inte i närheten!

Dom var absolut inte först.
Men håller helt ok kvalitet.

Jag tror att TS egentligen var ute efter något i stil med KFC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback