Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 21:58
  #1
Medlem
lyktstolpes avatar
När man växte upp på 90-talet var det mycket snack om mc gängens konflikter, om hur de festade ute på stora gårdar som blev besökta av polis och razzior etc.

Efter freden mellan de bägge stora hör man inte så mycket av de i dagens samhälle, de jobbar väl i det tysta.

Att förortsgäng fanns på 90-talet med vet jag men dagens bråk, hur stora och vilken möjlighet hade mc-gängen haft vid konflikter?

Hur står de sig i samhället idag?
Beskriv gärna vad ni tycker och tror.
Citera
2017-03-16, 22:11
  #2
Medlem
Då Mc gängen har en högre medelålder och mer organiserade än kidsen i förorten så tror jag att Mc gängen skulle vinna.

Dom kan även mobilisera mycket medlemar om det behövs.
Citera
2017-03-17, 07:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
När man växte upp på 90-talet var det mycket snack om mc gängens konflikter, om hur de festade ute på stora gårdar som blev besökta av polis och razzior etc.

Efter freden mellan de bägge stora hör man inte så mycket av de i dagens samhälle, de jobbar väl i det tysta.

Att förortsgäng fanns på 90-talet med vet jag men dagens bråk, hur stora och vilken möjlighet hade mc-gängen haft vid konflikter?

Hur står de sig i samhället idag?
Beskriv gärna vad ni tycker och tror.
Mc gängen har blivit mer "legita"ingen gatu kriminalitet längre, det är mest att försöka få kontrakt mm.
Förortsgängen är inte som på slutet av 90 talet då dom sysslade med organiserad brottslighet tex värderån mm
Nu är det dog eat dog, liten kaka som alla ska dela på, mkt vapen .
Så du Kan dra slutsatserna själv hur det ligger till
Citera
2017-03-17, 07:56
  #4
Medlem
Puffes avatar
I veckans brott med GW Persson så stod det klart att de nya sk gängen ofta består av fd undermedlemmar som inte platsat i rwc och xteam och bildade egna gäng i sina förorter.
De etablerade gängen hade ingen bra koll på vad det var för muppar de fått in i undergrupperingarna men gjorde sig av med dem när det stod klart.

GW sade också att mc-gängen har en annan agenda än förortsgängen.
De njuter av kaoset som drar bort polisresurserna ifrån dem och tjänar pengar
medans förortsgängen krigar om tex ett kilo hasch eller om någon tjej.
Citera
2017-03-17, 11:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
I veckans brott med GW Persson så stod det klart att de nya sk gängen ofta består av fd undermedlemmar som inte platsat i rwc och xteam och bildade egna gäng i sina förorter.
De etablerade gängen hade ingen bra koll på vad det var för muppar de fått in i undergrupperingarna men gjorde sig av med dem när det stod klart.

GW sade också att mc-gängen har en annan agenda än förortsgängen.
De njuter av kaoset som drar bort polisresurserna ifrån dem och tjänar pengar
medans förortsgängen krigar om tex ett kilo hasch eller om någon tjej.
GW Persson är en vis man, när man tänker på det har han ju rätt
Citera
2017-03-20, 23:55
  #6
Avstängd
Tatturerad.m.Tofss avatar
Jag har varit på krogen sedan 1982 men 2002 20år senare så började man höra om folk som inte kom in på krogen för dom var fulla säga.
- Jag är med i XXXXX nästa gång så kommer gänget.

Runt 2004 så var mc gängen väldigt kaxiga där jag bodde men dom gjorde aldrig något.
På senare år så har jag råkat på folk när man köpt droger som visat pistoler det känns väldigt allvarligt, dom var rena skitungar.

Så undviker man att köpa röka och inte hänger när krogen stänger så är Sverige rätt ofarligt.
Röka är faktiskt överskattat.
Citera
2017-03-21, 00:16
  #7
Avstängd
Tatturerad.m.Tofss avatar
Nu var det några år sedan jag köpte röka 2011 men vi var alltid ett gäng med Svenskar.

Det var en kille som var halvlång 1.60 han ville ha pengarna först så gjorde vi inte affärer
då kom pistolen fram. Dom här var Araber och inte över 20år.

Så nu hoppas jag att ingen funderar för så här var det. Jag personligen blev så illa till mods och mådde dåligt det är inte värt det. Hur fan får såna skitungar tag på 9mm Jag stod med kuken i hand och inget mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback