Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-17, 02:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och du tror att alla har 2 veckor? Finns företag som erbjuder till och med mer semesterdagar än här i Sverige.


https://www.glassdoor.com/Benefits/G...9_E9079_N1.htm


https://www.glassdoor.com/Benefits/A...9_E1138_N1.htm

Givetvis inte. 2 veckor är normen dock, om inte mindre.
Menar att generellt romantiseras det väldigt om hur kul dwt vore att jobba i USA i Sverige, när det i mitt tycke i många lägen är bra mycket bättre här.

För övrigt har du ingen chans TS, att döma av din inläggshistorik.
Citera
2017-03-17, 21:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?

Hej!

Dessa företag är så stora så du kan nog välja vilket ämne du vill - med lite sunt förnuft. Även inom IT behöver dessa företag allt från webbdesigners till programmerare till nätverkare och sysadmins.

Vad jag själv märkt att att amerikanska företag gillar att de som söker jobb har certifieringar som komplement till sin examen.
Citera
2018-12-12, 20:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?

Inom datavetenskap, programmering, teknikområdet krävs ingen utbildning men såklart är det en fördel, helst en Master och uppåt.

Det värderar dock vad man tidigare gjort, de kommer testa hur man resonerar i riktiga uppgifter under en strukturerad approach. Jag rekommenderar att läsa böcker om algoritmer och göra egna projekt, allt intressant från tidigare tjänster till skolan eller hobby kan räknas med.

De kommer som sagt testa en och man bör vara förberedd på detta och en utbildning räcker bara en liten bit.

Rekommenderar att gå igenom https://techdevguide.withgoogle.com/ och även göra egna implementationer så det sitter, helst kombinera många delar i ett större projekt.

Jag kommer söka tjänster på Googles när jag känner mig redo, förhoppningsvis nästa höst. Får man inte den specifika tjänsten (max 3 jobbsökningar vid samma tillfälle) så rekommenderas man att vänta i 1 år för att mogna.

Har man kommit in på Google kan man välja vilket programmeringsjobb som helst nästan efter det, samt mycket lättare att bli en välbetald konsult. Men för mig finns det andra delar med Google jag uppskattar, speciellt vissa delar som är nya eller under utveckling jag gärna skulle vara en del av.
__________________
Senast redigerad av sampanl 2018-12-12 kl. 20:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback