Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-17, 02:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och du tror att alla har 2 veckor? Finns företag som erbjuder till och med mer semesterdagar än här i Sverige.


https://www.glassdoor.com/Benefits/G...9_E9079_N1.htm


https://www.glassdoor.com/Benefits/A...9_E1138_N1.htm

Givetvis inte. 2 veckor är normen dock, om inte mindre.
Menar att generellt romantiseras det väldigt om hur kul dwt vore att jobba i USA i Sverige, när det i mitt tycke i många lägen är bra mycket bättre här.

För övrigt har du ingen chans TS, att döma av din inläggshistorik.
Citera
2017-03-17, 21:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?

Hej!

Dessa företag är så stora så du kan nog välja vilket ämne du vill - med lite sunt förnuft. Även inom IT behöver dessa företag allt från webbdesigners till programmerare till nätverkare och sysadmins.

Vad jag själv märkt att att amerikanska företag gillar att de som söker jobb har certifieringar som komplement till sin examen.
Citera
2018-12-12, 20:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?

Inom datavetenskap, programmering, teknikområdet krävs ingen utbildning men såklart är det en fördel, helst en Master och uppåt.