Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-16, 21:01
  #1
Medlem
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?
Citera
2017-03-16, 21:14
  #2
Medlem
at95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vilken utbildning krävs för att få jobb hos Apple/Google som svensk? Vilket är det säkraste kortet? Jag vill gärna fara till USA när jag är färdigutbildad i Sverige och har erfarenhet. Tror jag skulle älska att bo i USA, tyvärr krävs det mycket för att nå dit.

Programmering? Datateknik?

Jag tror att du först och främst borde leta efter en utbildning i USA. Vad gäller själva utbildningen kan du nog plugga till nästan vad som helst. Apple och Google lär behöva allt från jurister till ingenjörer.
Citera
2017-03-16, 21:43
  #3
Medlem
Har du provat att kolla respektive företags platsannonser? Om du gör det så får du nog ganska så snabbt en talande bild för vilka kvalifikationer som efterfrågas mest just nu.
Citera
2017-03-16, 21:55
  #4
Medlem
Datateknik, datavetenskap eller någon av de mer mattetunga utbildningarna så som teknisk mattematik/fysik med en inriktning mot machine learning borde du ha bäst chans med.
Citera
2017-03-16, 22:12
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
De tar vilken utbildning som helst. Det viktiga är att du är en toppstudent. Topp i allt.
Har du läst på Harward och är toppstudent spelar det ingen roll vad du läst. Har du gått på Mittunversitetet spelar det heller ingen roll vad du läst.
Citera
2017-03-16, 22:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu