Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-16, 17:50
  #1
Medlem
Hej
Jag ska inom den närmsta tiden genomföra en försäljning.
Vad det är jag ska sälja vill jag inte gå in på men det är helt lagligt.
Men jag vill ha hjälp med förjsäljingen så allt går rätt till t.ex förhandlingar, sekretessavtal, skatter och allt där imellan.

Min första tanke var en advokat men de jag har pratat med har inte visat något intresse alls.
Är också såklart medveten om att de kanske inte räcker med en person utan behövs fler men jag vill ha en "projektledare" då det ändå är väldigt höga insatser.


Ursäktar den luddiga och otydliga frågan)

Erik
Citera
2017-03-16, 17:54
  #2
Medlem
Först och främst har du inte ställt någon fråga alls.

Utan att veta mer så är det omöjligt att veta vad du behöver hjälp med.
Citera
2017-03-16, 18:01
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Är det EN försäljning? Är det till privatperson, AB eller myndighet? Har du kunden som skall köpa eller behöver du fler intressenter?
Citera
2017-03-19, 20:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Först och främst har du inte ställt någon fråga alls.

Utan att veta mer så är det omöjligt att veta vad du behöver hjälp med.

Ursäkta otydligheten, frågan är vad för slags person jag ska vända mig till som kan leda denna försäljningen.
Om det ska vara en advokat eller något annan yrkesgrupp.
Har nämligen inte någon som helst erfarenhet av försäljning själv.
Citera
2017-03-19, 20:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Är det EN försäljning? Är det till privatperson, AB eller myndighet? Har du kunden som skall köpa eller behöver du fler intressenter?


Hej, det är en försäljning mellan 2 privatpersoner men det rör sig om mycket kapital och avtal måste skrivas.
Inget jag mäktar med själv och behöver någon slags mäklare eller advokat typ
Citera
2017-03-19, 21:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikhockey94
Hej, det är en försäljning mellan 2 privatpersoner men det rör sig om mycket kapital och avtal måste skrivas.
Inget jag mäktar med själv och behöver någon slags mäklare eller advokat typ
Vem du ska välja beror ju på vad du ska sälja. En jurist eller advokat kan säkert hjälpa dig. Ring och fråga några olika för att höra vad de säger om det och vad det kostar.
Citera
2017-03-19, 23:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikhockey94
Hej, det är en försäljning mellan 2 privatpersoner men det rör sig om mycket kapital och avtal måste skrivas.
Inget jag mäktar med själv och behöver någon slags mäklare eller advokat typ

Låter som att det är en avtalsjurist som du letar efter.
Citera
2017-03-20, 09:16
  #8
Medlem
Det beror ju på vad för slags transaktion det rör sig om, men ibland brukar det räcka att någon på banken hjälper till.

Det finns också färdiga mallar för en del kontrakt på nätet och i bokhandel.

Prova annars att söka på www.lawline.se/ där kan du kanske hitta svar på din fråga.
Citera
2017-03-22, 17:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Vem du ska välja beror ju på vad du ska sälja. En jurist eller advokat kan säkert hjälpa dig. Ring och fråga några olika för att höra vad de säger om det och vad det kostar.

Kostnaden så är ingen som jag ser som ett problem, jag vill bara ha någon som sköter hela processen då den andra parten inte är någon jag vill ha kontakt med
Citera
2017-03-22, 17:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Låter som att det är en avtalsjurist som du letar efter.


Okej, men kan en sådan person sköta hela kontakten med motparten??
Citera
2017-03-22, 17:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Det beror ju på vad för slags transaktion det rör sig om, men ibland brukar det räcka att någon på banken hjälper till.

Det finns också färdiga mallar för en del kontrakt på nätet och i bokhandel.

Prova annars att söka på www.lawline.se/ där kan du kanske hitta svar på din fråga.


Inget jag vill blanda inte banken i det är en ganska konstig affär kan man säga.
Inget olagligt men inget jag vill att folk ska veta om.
Citera
2017-03-22, 17:54
  #12
Medlem
Insett att jag måste förtydliga vad det är jag söker

Jag kam ge ett exempel på vad det är för något jag vill sälja.

Jobbade under 2016 hos en privatperson där vi byggde rätt så häftig grej som sedan visade sig vara under rätt så stor "sekretess"

Jag hade under hela projektets gång dokumenterat vad vi gjorde då jag inte visste att de var hemligt.

Sedan pratade jag lite om de med min bror som jobbar på en större tidning och han sa att tidningen gärna skulle köpa allt jag dokumenterat.

Men min tanke var att sälja allt till privatpersonen.
Detta är en rik tant som förmodligen gärna betalar för att slippa att de ska komma ut i medierna.
Alltså ingen utpressning jag erbjuder henne bara dokumenten.


Har inte skrivit på några sekretessavtal eller liknande men det lär de ju bli vid en försäljning


Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback